Ik heb vorige week mijn pc onderdelen overgezet in een nieuwe kast en heb nu een raar probleem.
Als ik de pc aanzet dan geeft hij aan dat er niks bootable aanwezig is. Terwijl er xp op de schijf staat. Als ik hierna in het bios ga kijken dan zie ik waarom. Mijn 2 maxtor schijven staan NOT detected. Start ik mijn pc opnieuw op dan krijg ik ook weleens een schrijffout melding. Het gekke is dat na een paar keer rebooten de schijven wel gezien worden en xp gewoon opstart.
Powermax geeft aan dat de schijven in orde zijn.
Iemand enig idee wat een reden zou kunnen zijn hiervan?
Het gaat om 2 40gb IDE schijven van maxtor.
Moederbord is een Asus P4P800-X.
Dezelfde onderdelen in de oude kast deden het prima. Nieuw is de kast, voeding en musketier.
1 Probleem is wel met mijn videokaart. Hiervan is de koeler niet meer goed en geeft af en toe dus ook gekke kleuren. Deze ga ik van de week vervangen. Zou dit een oorzaak kunnen zijn?
Voeding is 400W dus lijk me ook wel voldoende toch?
Zou het ook nog een jumper instelling kunnen wezen van de schijven?
Als ik de pc aanzet dan geeft hij aan dat er niks bootable aanwezig is. Terwijl er xp op de schijf staat. Als ik hierna in het bios ga kijken dan zie ik waarom. Mijn 2 maxtor schijven staan NOT detected. Start ik mijn pc opnieuw op dan krijg ik ook weleens een schrijffout melding. Het gekke is dat na een paar keer rebooten de schijven wel gezien worden en xp gewoon opstart.
Powermax geeft aan dat de schijven in orde zijn.
Iemand enig idee wat een reden zou kunnen zijn hiervan?
Het gaat om 2 40gb IDE schijven van maxtor.
Moederbord is een Asus P4P800-X.
Dezelfde onderdelen in de oude kast deden het prima. Nieuw is de kast, voeding en musketier.
1 Probleem is wel met mijn videokaart. Hiervan is de koeler niet meer goed en geeft af en toe dus ook gekke kleuren. Deze ga ik van de week vervangen. Zou dit een oorzaak kunnen zijn?
Voeding is 400W dus lijk me ook wel voldoende toch?
Zou het ook nog een jumper instelling kunnen wezen van de schijven?
http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|