[HDD Kapot] Seatools crasht bij initialiseren in DOS

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Hey,

Een uurtje geleden liep mijn PC opeens vast tijdens het surfen op het internet. Ik restarte meteen en kreeg een error dat er iets mis was met de boot disk. Ik gebruik een seagate 180GB SATA en een maxtor 40GB. Nu was deze laatste al brak dus hier deed ik niets meer mee maar hij stak wel nog gewoon in. Deze eruit getrokken, pc gereboot.

Geen error maar wel een pc die blijft hangen bij 'Verifying DMI Pool Data' . Ik alle topics erover doorgelezen, oplossingen geprobeerd die ook in de FAQ stonden maar helaas zonder resultaat.

Het scherm voor het verifying DMI Pool Data scherm detecteerd wel gewoon mijn SATA schijf maar de pc start er niet mee op.

Nu is dit al een groot probleem, maar een er nog bij komend probleem is dat Seatools niet wilt starten. Ik heb seatools gedownload en de ISO op CD gebrand (floppys bestaan niet meer in dit huis). Het programma start op maar na het laden van alle settings stopt het programma ermee met een 'abnormal program termination'.

Geen idee hoe dit nu kan, iemand een idee en misschien een oplossing om het programma toch werkende te krijgen (of mischien nog beter, een oplossing om mijn HD weer aan de praat te krijgen zodat ik het programma niet nodig heb :'( )

• DJMurtz
Ik heb ondertussen Seatools aan de praat weten te krijgen op een andere PC in huis waarvan ik eerst dacht dat deze geen SATA aansluiting had :o

Alle fysieke testen gaan zonder problemen maar bij de filecheck komen een aantal problemen naar boven waaruit duidelijk word dat de partities niet goed aangegeven worden en dus windows niet gevonden kan worden. Ik denk dat dit de rede van de crash is maar wat dit veroorzaakt heeft, ab-so-luut geen idee...

De volgende fouten komen naar boven in Seatools:

Partitite 1 (non OS partitie)
- One or more errors were found in metadata file records
- Other errors were found

Partitie 2 (OS Partitie)
- One or more errors were found in the index
- One or more errors were found in metadata file records
- Other errors were found

Weet iemand hier misschien raad mee? Ik kwam op het forum ook error nummers tegen van Seatools die je kunt opzoeken op de seagate site maar ik zie bij deze error log geen error nummers staan dus dat gaat helaas niet.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

other errors weet ik niet, maar metadata en index slaan op filesystem errors, dus niet per sé puur HDD errors.

backuppen, een paar keer zéro-en, opniew partitioneren, opnieuw formatteren

dat zou ik proberen tenminste

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• DJMurtz
TetsuoShima schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:33:
other errors weet ik niet, maar metadata en index slaan op filesystem errors, dus niet per sé puur HDD errors.

backuppen, een paar keer zéro-en, opniew partitioneren, opnieuw formatteren

dat zou ik proberen tenminste
Ik ben nu toevallig bezig met een "Low Level Format" na alles gebackupped te hebben. Ik zag deze optie in mijn Silicon Image menu bij startup staan. Is dit hetzelfde als "zero'en"? En waarom moet ik zoiets meerdere keren doen? Is 1x niet voldoende dan?

Alvast bedankt.

Edit: Na de FAQ Gelezen te hebben is me het eea duidelijk geworden. Vraag me nu wel nog af of een Low Level Format ook meerdere malen moet worden uitgevoerd of niet

[ Voor 18% gewijzigd door DJMurtz op 12-01-2006 18:14 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:49
FAQ:
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273#cursussen
vertelt over bad sectors en lowlevelformat
éénmaal dus

[ Voor 6% gewijzigd door beascob op 12-01-2006 21:02 ]

gewaarwordingshorizon