Opbergsysteem voor afgedrukte foto's

Pagina: 1
Acties:
  • 7.584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63942

Topicstarter
Ik heb al geruime tijd behoorlijke stapels afgedrukte foto's in m'n kamer rondslingeren. Nu ben ik opzoek naar een opbergsysteem waar ik deze enigszins geordend kwijt kan. Het gaat hier niet om enkele tientallen, maar (ook kijkend naar de toekomst) om honderden foto's.

Eigenlijk zoek ik iets zoals we dat kennen uit de tijd van de floppy's, compleet met tabbladen enz.: :)
Afbeeldingslocatie: http://myweb.tiscali.co.uk/xjh12/100floppybox.jpg
Maar dan op een dergelijk formaat zodat er 15 x 10 cm foto's in kunnen.

Een album vind ik niet practisch, ik moet er zo een bepaalde catagorie uit kunnen halen om aan iemand te kunnen laten zien.

Nu wil ik hier des noods zelf wel iets voor maken, maar ik ben benieuwd of hier kant en klare oplossingen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126062

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is wel ongeveer wat ik zoek, alleen de $74.00 is een beetje een lastig punt :/ (voor dat geld kan ik héééél veel zelf knutselen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Zoiets?
Sow, $ 74 voor een schoenendoos, die durven! :D

[ Voor 13% gewijzigd door koraks243 op 11-01-2006 17:35 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 16:23

Zoefff

❤ 

Wel een prijzige oplossing, $74,- voor zo'n leren doos. Daarnaast geloof ik nooit dat er 1000 foto's in een doos van amper 30 cm breed gaan :X

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
koraks schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:35:
[...]

Let wel, een design-box ;)
Ik zou zelf aan de slag gaan, ben je voor 15/20 euro klaar denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Bij de Ikea kan je van dat soort opbergdozen krijgen in veel verschillende formaten (niet van leer, maar gewoon stevig karton). Zijn erg betaalbaar meen ik mij te herrinerren :)
Deze dozen bedoelde ik :)

[ Voor 38% gewijzigd door Tonio op 11-01-2006 19:05 ]

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Een album kan ook praktisch zijn, door gewoon zo'n multomap met van die fototabladen erin te stoppen (of is een fotoalbum standaard al een multomap? :P) Kun je gewoon bladzijden per catergorie zoals jij het wilt maken, en er eventueel tabbladen tussen te stoppen. Lijkt me niet heel duur, maar kost wel wat werk natuurlijk.

Ik zelf heb mijn foto's per jaartal zo geordend (vanaf 2004, niet zo ver terug dus :P). En er ook overal bijschriften (uitgeprint) bijstaan met info over personen, data, plaats, enz...

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tonio schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:03:
Bij de Ikea kan je van dat soort opbergdozen krijgen in veel verschillende formaten (niet van leer, maar gewoon stevig karton). Zijn erg betaalbaar meen ik mij te herrinerren :)
Kijk hier heb ik wat aan, dank!!! :)
SuperPaddo schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:13:
Een album kan ook praktisch zijn, door gewoon zo'n multomap met van die fototabladen erin te stoppen (of is een fotoalbum standaard al een multomap? :P)
Het gaat mij er om dat er gewoon veel foto's in gaan, stapels foto's tegelijk in een klein opslagvolume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:07

bonzz.netninja

Niente baffi

zoiets heb ik ook voor mjn foto's maar let er wel ff op. Ze glijden nogal onderuit, waardoor het bij een niet volle doos erg lastig is foto's te vinden. Ook het ordenen en terug vinden gaat net niet helemaal lekker. Maar ze zijn wel mooi opgeborgen :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05 16:21

janklp

FortyTwo Capital

Tonio schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:03:
Je moet alsnog handig zijn om die in elkaar te krijgen :P Maar zijn goede dozen, heb ze zelf thuis ook, welliswaar voor andere doeleinden maar wel stevig spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54122

Houdt er wel rekening mee dat je foto's eigenlijk alleen in zuurvrij karton moet bewaren. Dit om aantasting van de kleuren te voorkomen.

Daarom zijn goede fotoboeken ook wat duurder. De bladen zijn van zuurvrij karton en de tussenvellen zijn van pergamijn om de kwaliteit van je foto's zolang mogelijk goed te houden.

Ik weet niet wat de dozen van de Ikea doen, maar ik heb een vermoeden dat daar wel een goekope kartonsoort voor gebruikt zal zijn.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik je niet kan vertellen hoe snel een foto achteruit gaat als je hem in een gewone kartonnen doos bewaart, maar als je foto's je dierbaar zijn, zouik het misschien wel evene controlren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:20:
zoiets heb ik ook voor mjn foto's maar let er wel ff op. Ze glijden nogal onderuit, waardoor het bij een niet volle doos erg lastig is foto's te vinden.
Misschien dat ribbelkarton/papier (wat ook in een beschuitrol zit) op de bodem een uitkomst biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:36
Sowieso een belangrijk iets: zorg er voor dat de doos altijd vol is, bijvoorbeeld door een stuk karton achter de stapel foto's te steken. Dan blijven ze mooi recht en kan je toch handig zoeken door het karton er even uit te halen.

Ook een aantal harde tabbladen er tussen zorgt voor extra stevigheid.

[ Voor 15% gewijzigd door djluc op 12-01-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

[flauwmode]
Misschien moet je Dit eens proberen, bestaat al jaren
[/flauwmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk duurder dan de dozen, maar ook handig lijkt mij een systeem met hangmappen. Ik weet alleen niet of die verkrijgbaar zijn in andere maten dan A4, want met die maat verspil je misschien wel weer veel ruimte.

[ Voor 30% gewijzigd door Vaudtje op 12-01-2006 15:58 ]

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Zouden je foto's in die hangmappen niet krom gaat trekken? Dit aangezien er altijd maar 1 vouwpunt in die mappen zit waardoor de foto's onderin klem komen te zitten en bovenin alle ruimte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Je hebt ook hangmappen met bredere bodems, 30 of 40 mm. (dus 2 vouwpunten onderin).

[ Voor 10% gewijzigd door WillyF op 12-01-2006 18:09 ]

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
WillyF schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:08:
Je hebt ook hangmappen met bredere bodems, 30 of 40 mm. (dus 2 vouwpunten onderin).
Dat zou inderdaad een handiger oplossing kunnen zijn. Voor het papierwerk hier gebruik ik ook hangmappen, dat is echt super handig en overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is opgelost: :)

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/tweakers_fg/Fotoblik1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~pauluzzz/tweakers_fg/Fotoblik2.JPG

Photo Box verkrijgbaar bij "Blokker-achtige" winkels (met huis- tuin- en keuken-shit). Kost € 10,- en de afmetingen zijn +/- 16 x 12 x 30 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42248

Ah das wel handig, hier ben ik zelf ook al een tijdje naar op zoek.
Heb je deze bij de Blokker zelf gehaald of een andere er op lijkende winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 42248 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:28:
Heb je deze bij de Blokker zelf gehaald of een andere er op lijkende winkel?
Bij een plaatselijke winkel met vergelijkbaar huis-houd-arsortiment. Ik kan de naam wel noemen maar dat heeft alleen zin als je ook heel toevallig in hetzelfde dorp woont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Die Photobox ziet er niet eens zo gek uit.
* WillyF vraagt zich af of ze zoiets ook in 20x30 formaat hebben...
Morgen toch maar eens even in de "Blokkerachtige" winkeltjes gaan snuffelen...

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

koraks schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:35:
[...]

+1 hilarisch :D