Coolermaster past niet op Dell mobo

Pagina: 1
Acties:

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Er staat hier een Dell server (poweredge 600SC) waarvan de 12cm systeemfan het begeven heeft ... dus ik een nieuwe bestellen met 1337-ledlampjes :9~ maar die past dus niet.
Op het mobo is er ruimte voor een driepolig zwart stekkertje, vrij plat. Aan de coolermaster zit een driepolige witte, die dikker is. Past dus niet! Ik geloof ook dat plus, min en monitor in een andere volgorde zitten.

Zijn er verloopjes ofzo? Zo ja, waar?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zit er geen "molex" tussenstukje bij? Waar ie aankan?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34

Exigence

dnkroz

Je hebt inderdaad van dit soort verloopjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/1902.jpg

Het makkelijkste is om zo'n verloopje te zoeken en de fan daar op aan te sluiten. En anders dan koop je zo'n verloopje, knip je het kleine 3-pins connectortje eraf, en soldeert die vast aan de zwarte platte stekker van je overleden fan (in de goede pinvolgorde uiteraard ;) dus even nameten)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
je kan toch het oude stekkertje van de oude fan eraf knippen, bij de nieuwe fan het stekkertje er ook af knippen en die van de oude eraan solderen?

Of denk ik nou verkeerd?

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
^^ er zit zo'n verloopje bij ja, alleen dan heb ik dus geen monitoring. Probleem is dat de server wel eens reboot en dan in de bios blijft hangen omdat ie de fan niet kan vinden. Het is een webserver dus dat is niet echt fijn. Bovendien is het een Dell dus die waarschuwing uitzetten kan niet.

Solderen kan, maar is wel een Chuck Norris-oplossing.

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-02 13:22

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

dan doe je toch een kroonsteentje. Minder werk zelfde effect. Pak de kleurtjes van de oude draden vergelijk die met de kleuren van de neiuwe draadjes en 99% zit je goed. Is het anders dan kan je gewoon ff wat wisselen omdat er met een fan eigenlijk toch niets mis kan gaaan.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Ja dus het is niet zo dat ik mijn mobo een tik verkoop als ik per ongeluk de pluspool aan de monitorpool aansluit?

Verwijderd

Nee, dan krijgt je fan de tik, aangezien je moederbord stroom levert, en niet je fan ;)

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
opgelost: met kroonsteentjes past alles :|
Behalve gvdgvd een USB2.0 pci-kaartje gvd want het PCI slot zit andersom OMG
Pagina: 1