[OpenOffice.org 2.0] Hoe netwerk-install doen?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Hallo :) OOo 2.0 gedownload en getracht een netwerkinstall te doen op een server.

Voor eerdere versies van OOo ging dat prima; je installeerde dat met setup.exe -net, sharede de install-dir en draaide setup.exe op de client. No problemo.

Hetzelfde heb ik geprobeerd met OOo 2.0. Alleen setup.exe -net gaf een foutmelding: "Invalid command line argument. Consult the Windows Installer SDK for detailed command line help." Deze melding heb ik opgezocht en hier en hier heb ik gevonden dat je helemaal geen -net meer hoeft te typen erachteraan omdat dat juist de standaard is. Dat je gewoon moet installen, sharen en dan setup.exe op de client.

In de share vind ik dan echter geen setup.exe meer terug voor de client. De alende is dat Google voornamelijk verwijst naar deze tutorial op de site van Ooo: de Multi-User or Network Installation... die gebaseerd is op versie 1.0 en dus niet up-to-date is.

De handleiding in PDF biedt hier ook geen uitkomst; die gaat wel in op een zgn. Multi-User Install (dus meer users op één computer) maar niet op een netwerk-install.

Het lijkt me dat versie 2.0 ook gewoon geschikt is voor een netwerk-setup. Weet iemand misschien hoe dat moet?

/edit
Owja: de server is Windows 2000 Server en de clients zijn Windows XP Pro.

[ Voor 18% gewijzigd door CmdrKeen op 11-01-2006 16:38 ]

Bloed, zweet & koffie

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
hier staat een networkinstallscript (niet getest):

"Network Install Scripts
OpenOffice.org 2.0 Net Installation Files
This will allow you to mass install OpenOffice.org 2.0 over a network." http://www.pcc-services.com/kixtart/scripts.html

directe download: http://www.pcc-services.com/kixtart/files/OOo.zip

[ Voor 14% gewijzigd door paulhekje op 12-01-2006 08:23 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Bedankt, maar dit lijkt me een complete install van OOo (het bestand is 106MB). Ik trek liever mijn favo versie van de officiële site van OOo (want Nederlands en up-to-date). Bovendien werkt het met Kixtart, waar ik geen kaas van gegeten heb in tegenstelling tot "normale" batchfiles, waarmee ik OOo kan installeren als er maar ergens een netwerk-install staat.

Ik vermoed dat ik ergens een command-line parameter mee moet geven, zoals -net in de vorige versies, maar dat die feature nog niet degelijk gedocumenteerd is...

[ Voor 5% gewijzigd door CmdrKeen op 12-01-2006 09:30 ]

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Nou, maar eens een trap naar boven dan. Eénmalig uiteraard, maar toch.

Ik hoop dat er alsnog iemand een antwoord heeft.

Bloed, zweet & koffie

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-08 21:06
Tsja, wat je zou kunnen proberen, is die kixstart scripts gebruiken voor je eigen OOo versie. Test een keer uit op een testbak of het goed werkt, zo niet, jammer, zo wel, dan heb je meteen je oplossing.

Copy.com

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Geen idee hoe kixstart werkt, en ik mag er van de baas niet meer tijd aan besteden (jammergenoeg). Jammer dat het niet werkt zoals in de vorige versie...

[ Voor 7% gewijzigd door CmdrKeen op 06-02-2006 13:55 ]

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1