(laptop) harddisk gecrasht, wie kan hem nog lezen?

Pagina: 1
Acties:

• Rocdefrost
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Mijn laptop heeft een paar flinke klappen gehad en is ter ziele. Ik zou graag de data van de harddisk nog willen kunnen benaderen, er staat voor mij belangrijke data zoals foto's op. Ik heb al geprobeerd de schijf te lezen door hem in een harddisk case te stoppen. De PC's waar ik hem dan aanhang zien hem niet (in Windows). Windows geeft wel aan dat er een schijf (met een onjuiste naam) gevonden is.

Wie zou mij kunnen helpen de data van deze harddisk te lezen? Het is me best wat waard.

Groet,

Roc

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Er zijn in ieder geval proffesionele bedrijven maar die kosten heel veel waarschijnlijk meer dan dat het je waard is maar dat is ook nog een optie.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:47
Als het je wel wat waard is kan je hem altijd naar een data recovery bedrijf sturen. Maar dat is vrij duur. Kan je niet wat programma's uit de FAQ proberen voor datarecovery?
En anders met een ide converter in je gewone pc hangen. Of opstarten van een knoppix cd en kijken of je hem dan kan lezen.

Verwijderd

misschien kan je met de hirens boot cd(als ik dat hier niet mag zeggen mijn excuses), daar staan meerdere data recovery systemen.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Zoals de bovenstaande posters al zeggen, opsturen naar een bedrijf werkt wel, maar is duur. Ik heb het een keer moeten doen. Ik heb mijn schijf toen opgestuurd naar OnTrack (www.ontrack.com), en heb daar toen $1500 voor betaald. Eerst ongeveer $200 om een lijst met bestanden te krijgen waar ze bij konden, en de rest van het bedrag om ook echt die bestanden terug te krijgen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 15:26
*off-topic: hoe belangrijk waren die bestanden dan wel niet :X *

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Pagina: 1