Sata schijf onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

• Brolsen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Na talloze uren ronddwalen op got & andere fora. Gisteren mijn nieuwe systeem geinstalleerd:

- Dfi lanparty ut rdx200
- Amd64 3500 Venice
- 4*512Mb ram
- 1 Pata schijf, van Maxtor
- 1 Sata schijf, van DiamandMaxtor (DM10 200gig)
- 400 watt voeding (Zm400B-Aps)

Het probleem is als volgt:
De enige schijf die door het systeem herkend wordt is de Pata schijf, de Sata schijf kan ik nergens terug vinden, ook niet in Disk Manager, Device Manager en ook niet in de Bios. Tevens heb ik de drivers voor mijn Sata controller (Sil 2114) geinstalleerd en zijn alle kabels gecontrolleerd en aangesloten. Ik heb deze schijf overigens nooit een raid opstelling gezet.
Ik kan deze nergens terugvinden, hier staan dus al mijn backups op :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Brolsen op 11-01-2006 18:36 ]

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
heb je niet toevallig sata uitgezet in de bios?

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

heb je de drivers voor de install geinstalleerd?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Brolsen
Sata staat enabled in de bios, en de drivers van mijn controller heb ik na mijn install geinstalleerd.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Moet je geen single disk array aanmaken? Check je handleiding van je nieuwe mobo.

• Brolsen
Ik zit nu de handleiding door te spitten, ik ben nog niets tegengekomen over een single disk array.
(ik weet ook niet wat dat is :Y) )

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Je hebt toch wel maar 1 stroomaansluiting gebruikt he op je harde schijf (mits er 2 op zitten...)

Zie je wel de harde schijf voorbij komen als je opstart? Dat hij iig wel gedetecteerd word in je bios..

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
staat hij niet toevallig op "raid" in de bios?

op mijn DFI moet je alle schijven op je sata connectors die je niet in raid will hebben op single setten in het raid menu in de bios namelijk.
en kijk anders even in bios van de raid (F10 bij opstarten bij mij geloof ik)

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Brolsen
Nee hij ziet de schijf ook niet in mijn bios, als ik naar Sata1 ga en dan op "Autodetect" druk vind hij niets. Ik heb op de schijf een datakabel en een stroomkabel aangesloten.

Edit: Ik kan de Raid utility niet starten omdat hij aangeeft geen "devices" te vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Brolsen op 11-01-2006 17:28 ]

• Brolsen
Ik kom er net achter dat ik nog 3 unknown devices heb :X
-SM Bus Controller
-Unknown Device
-Unknown Device

Drivers kunnen niet gevonden worden, dus dat schiet ook niet echt op.

• Brolsen
Na wat tips te hebben gekregen van Arson, en het lezen van deze thread kwam ik op het idee om te booten met de bijgeleverde disketteen in de setup op F6 te drukken. Eenmaal in de x64 setup geeft hij het volgende aan: "de gekozen drivers werken niet onder het x64 systeem". Ok geen probleem dan pak ik gewoon de speciale x64 drivers erbij "Filetype wordt niet herkend" ;(

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die drivers die je nog niet kon vinden zijn mijns inziens je Chipsetdrivers (in ieder geval die SM-Bus Controller). Misschien die nog eens even installeren?!?

• Brolsen
Ik las dat net op de DFI site dat de twee sata clusters draaien op twee verschillende chips.
Dus ik dacht eigenlijk "het zal toch *** niet waar zijn". Pc uit, sata kabel in de andere groep, PC weer aan en mijn schijven stonden er weer. Ik hoefde ze niet eens toe te voegen met diskmanager etc. Probleem opgelost na twee keer x64 opnieuw te hebben geinstalleerd, net nu ik op het punt stond een sata-ide converter aan te schaffen op ebay :Y)
Pagina: 1