[440-bx2] coppermine support

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 14:06
Hey daar,

Ik heb een huis servertje (fileserver met hardware raid 5) wat momenteel draait op een P3 450 met 512 mb Ram (server 2003). Nu wil ik het ram gaan upgraden naar 768 en de processor naar 600 Mhz. Het gaat hier echter om een coppermine, en deze support mijn moederbord niet volgens intel. Er zijn verschillende revisions die het wel supporten, maar de mijne (heb revision AA720940) niet.... Ik heb wel de nieuwste Bios.

Nu vroeg ik me af, hoezo worden ? en kan ik het toch proberen? Ik geloof dat een coppermine core een lagere vcore heeft dan een katmai, dus als ik het probeer, blaas ik dan mijn proc op?

Of blaas ik dan mijn mobo op (niet de bedoeling...)

Is er iemand die hier ervaring mee heeft (t is dan wel een oud beestje maar toch...)

http://www.gjpvanwesten.nl

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even een mooie quote van iemand.
BC3 Victim schreef op woensdag 25 april 2001 @ 17:30:
Als er rook uit komt niet, als er geen rook uit komt wel :)
Ik zou het gewoon proberen, zolang je de proc maar niet al te veel volt geeft. Ik ben bang dat het niet gaat werken overigens.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
normaalgezien werkt het wel , mits je moederbord de fsb trekt en het gevraagde voltage kan leveren , ter verduidelijking ; ik heb hier een i440 bx moederbordje van gigabyte met de nieuwste bios ,deze onderteunt naar mijn weten geen coppermine, ik heb er een 1000eb in gevrot ,en het ding draait , weliswaar op 750mhz , want het moederbord heeft max een 100mhz fsb ,maar het draait ,en nog goed ook .

mijn mobo is een ga-686bx , en er zat tot vandaag een klamath 350mhz in .

Out of the box? What box? There is no box.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is een oud beestje, maar dat verlost je allerminst van de plicht om specs te geven. Je geeft niet aan exact welk moederbord je hebt, noch welke type P3-600 je wilt gebruiken (er zijn er 4, waarvan 2 CuMines...).

En dan nog, je hebt de hardware, wat houdt je tegen het te proberen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.