[iLife '06] Discussietopic en Mini-FAQ

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
iLife '06
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/615/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MA166_header.jpg
Inhoud:
• iPhoto 6
• iMovie HD 6
• iDVD 6
• GarageBand 3
• iWeb
Wat is er nieuw:
Opvallend is dat iTunes uit de iLife suite is verdwenen. In versie '05 was het er nog wel onderdeel van.

De nadruk bij de vernieuwingen in iLife '06 ligt op .Mac-integratie. Zo zijn nieuwe mogelijkheden als Photocasting en Video podcasting geïntegreerd. Je kunt nu al je multimedia projecten met iedereen delen via internet, als je een .Mac account hebt.

iPhoto is sneller geworden, ondersteunt nu library's met meer foto's en fullscreen bewerking.
iDVD kan nu ook met third party dvd branders overweg.
GarageBand heeft ook meer mogelijkheden voor gebruik bij podcasting gekregen, zo zijn er veel jingles toegevoegd voor in je uitzending.

Helemaal nieuw is iWeb, een applicatie waarmee je websites en blogs vanuit een bekende interface kunt maken, met integratie van alle overige iLife onderdelen via een mediabrowser. Met één klik exporteer je je creaties naar je .Mac account, om ze met iedereen te kunnen delen.
Informatie:

• Algemene info: http://www.apple.com/nl/ilife/
• Prijs: €79,95
• iLife is een Universal Application en draait native op de Intel Macs. Het wordt vanaf nu gratis bij elke nieuw verkochte Apple geleverd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ondanks het hoge "rek" gehalte van de keynote vond ik de features van '06 toch wel behoorlijk indrukwekkend. Vooral de nieuwe effecten in iMovie icm iPhoto waren bijzonder professioneel ogend. Daarnaast ben ik echt blij met de nieuwe verpakking, die heeft weer het oude "Apple App" gevoel; wit, met een kleurrijk fototje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik vind het jammer dat de iWeb functie niet te gebruiken is met bijvoorbeeld je eigen webspace of je eigen blog. Dit had het voor veel mensen een stukje aantrekkelijker gemaakt denk ik. Op deze manier beperk je veel van de nieuwe features tot .Mac gebruikers...

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Ik had ergens gelezen dat er dus inderdaad geen FTP-ondersteuning in zit, maar dat je wel het boeltje kan opslaan in een map en dan manueel uploaden. Komt vast wel een plugin voor, vroeg of later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

R0BK3 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:02:
Ik had ergens gelezen dat er dus inderdaad geen FTP-ondersteuning in zit, maar dat je wel het boeltje kan opslaan in een map en dan manueel uploaden. Komt vast wel een plugin voor, vroeg of later.
En dit hele gebeuren zou dan legaal kunnen gebeuren :? Lijkt mij een beetje onlogisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
domi235 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:10:
[...]

En dit hele gebeuren zou dan legaal kunnen gebeuren :? Lijkt mij een beetje onlogisch...
Waarom zou dat illegaal zijn? Sinds wanneer is een plugin illegaal?

Maar goed, ik vind iWeb zeker wel een mooie applicatie, maar ik vind het echt jammer dat ze al die zooi .Mac-account specifiek maken. Zo is het ook niet mogeiljk (AFAIK) om vanuit bijvoorbeeld iPhoto je foto's in een gallery op internet te zetten zonder dat je een .Mac-account hebt; iets wat bijvoorbeeld wel supereenvoudig vanuit gThumb mogelijk is.

Die iMovie-themes zijn ook echt mooi inderdaad. Ik ben alleen bang dat mijn 1,42GHz Mac mini dat niet helemaal gaat trekken... daarom moet ik nu maar hard gaan sparen voor een iMac :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

Martin Sturm schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:44:
[...]

Waarom zou dat illegaal zijn? Sinds wanneer is een plugin illegaal?

Maar goed, ik vind iWeb zeker wel een mooie applicatie, maar ik vind het echt jammer dat ze al die zooi .Mac-account specifiek maken. Zo is het ook niet mogeiljk (AFAIK) om vanuit bijvoorbeeld iPhoto je foto's in een gallery op internet te zetten zonder dat je een .Mac-account hebt; iets wat bijvoorbeeld wel supereenvoudig vanuit gThumb mogelijk is.

Die iMovie-themes zijn ook echt mooi inderdaad. Ik ben alleen bang dat mijn 1,42GHz Mac mini dat niet helemaal gaat trekken... daarom moet ik nu maar hard gaan sparen voor een iMac :P
Ter vergelijking: Stel Wordpress zou een programma maken waarmee je zelf video's e.d. kunt maken en vanuit dat programma kun je daarna het geheel ook op je Wordpress blog zetten.

3 dagen later maakt iemand een plugin om de video's die je met de "Wordpress video editor" hebt gemaakt op een blogsysteem van merk X te zetten. Zou wordpress daar blij mee zijn? Ik denk het niet? Nu, zou Apple er blij mee zijn als hun iWeb gebruikt zou worden om dingen te publiceren op een ander platform als .Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm.. je mag toch ook een website die ontworpen is met Adobe's Creative Suite op je eigen server zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
http://www.apple.com/ilife/iweb/

iWeb publishing requires Internet and webserver access (.Mac recommended). The .Mac service is available to persons age 13 and older. Annual membership fee and Internet access required. Terms and conditions apply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Thunder schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:00:
http://www.apple.com/ilife/iweb/

iWeb publishing requires Internet and webserver access (.Mac recommended). The .Mac service is available to persons age 13 and older. Annual membership fee and Internet access required. Terms and conditions apply.
Dat kan alsnog wel betekenen dat je het naar een map opslaat en handmatig moet uploaden zoals hierboven aangegeven :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
't Was meer om een einde aan de "misschien is het wel illegaal!" "straks kan je het alleen maar met .mac gebruiken!!!" speculatie te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

domi235 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:49:
[...]

Ter vergelijking: Stel Wordpress zou een programma maken waarmee je zelf video's e.d. kunt maken en vanuit dat programma kun je daarna het geheel ook op je Wordpress blog zetten.

3 dagen later maakt iemand een plugin om de video's die je met de "Wordpress video editor" hebt gemaakt op een blogsysteem van merk X te zetten. Zou wordpress daar blij mee zijn? Ik denk het niet? Nu, zou Apple er blij mee zijn als hun iWeb gebruikt zou worden om dingen te publiceren op een ander platform als .Mac?
Ik denk dat Wordpress daar reteblij mee zou zijn, zelfs. En met iWeb idem: je bent niet verplicht .mac te gebruiken om die pagina's te hosten, maar 't wordt in het kader van 'one click and you're done' wel aangeraden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

CyBeR schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:06:
[...]

Ik denk dat Wordpress daar reteblij mee zou zijn, zelfs. En met iWeb idem: je bent niet verplicht .mac te gebruiken om die pagina's te hosten, maar 't wordt in het kader van 'one click and you're done' wel aangeraden.
Dat was dan ook mijn vraag :) Zo wordt iLife 06 ook voor mij een leuk pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 11:38
Er is nu ook een niew Jam Pack voor Garageband: World Music. Elk spoor naar het eerste Jam Pack is echter verwijderd van de Apple site... ik vraag me af of deze content nu standaard meegeleverd wordt, dat zou wel mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem zeker kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Most importantly, you have to have a .Mac account to take advantage of iWeb's built-in publishing tool. If you're a .Mac user, your site is immediately uploaded to your .Mac account with one click.

If you don't have a .Mac account, you can still publish a site with iWeb. If you choose the "Export" option in the File menu, your site will be packaged up and placed in a folder on your desktop. From there, you can upload all of your content to a hosted domain via FTP. iWeb doesn't have any built-in FTP client, so you have to resort to using a third-party client like Transmit or Fetch if you don't have a .Mac account.

Also, non-.Mac users are required to enter a URL for their site when it's exported, or else some of the RSS functionality is lost. Also, the fancy Ajax slideshow won't work outside of the .Mac servers. You can still publish a photo slideshow and post it to your independently hosted site, but you'll get the older .Mac slideshow container without the Ajax controls and without the sleek special effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 08:03:
Most importantly, you have to have a .Mac account to take advantage of iWeb's built-in publishing tool. If you're a .Mac user, your site is immediately uploaded to your .Mac account with one click.

If you don't have a .Mac account, you can still publish a site with iWeb. If you choose the "Export" option in the File menu, your site will be packaged up and placed in a folder on your desktop. From there, you can upload all of your content to a hosted domain via FTP. iWeb doesn't have any built-in FTP client, so you have to resort to using a third-party client like Transmit or Fetch if you don't have a .Mac account.
Daar is natuurlijk zo een Applescriptje voor geschreven, en op zich vrij logisch, zo heeft iWeb niet volledige ftp-functionaliteit nodig.
Also, non-.Mac users are required to enter a URL for their site when it's exported, or else some of the RSS functionality is lost. Also, the fancy Ajax slideshow won't work outside of the .Mac servers. You can still publish a photo slideshow and post it to your independently hosted site, but you'll get the older .Mac slideshow container without the Ajax controls and without the sleek special effects.
Dat eerste is een peulschil, dat laatste valt me ontzettend tegen. Het allemaal minder makkelijk maken ok, maar functionaliteit weglaten... :/

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat laatste is niet zomaar te doen buiten .mac. AJAX is namelijk gedeeltelijk server-side d.m.v. xml-rpc. Dat kun je niet doen op html paginaatjes, je moet aan de server kant een script hebben om die rpc-xml requests af te handelen. En laat nou alleen .mac dat hebben. (In ieder geval op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja apple laat het niet weg maar bijna geen servers ondersteunen dat standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

CyBeR schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 23:24:
Dat laatste is niet zomaar te doen buiten .mac. AJAX is namelijk gedeeltelijk server-side d.m.v. xml-rpc. Dat kun je niet doen op html paginaatjes, je moet aan de server kant een script hebben om die rpc-xml requests af te handelen. En laat nou alleen .mac dat hebben. (In ieder geval op dit moment).
Ik dacht dat Ajax voornamelijk uit JavaScript, XML en CSS bestond. Dat is toch gewoon client-side?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hertog schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 23:31:
[...]

Ik dacht dat Ajax voornamelijk uit JavaScript, XML en CSS bestond. Dat is toch gewoon client-side?
Aan de client-kant, ja. Maar waar moet die XML heen? Juist, de server :) Om precies te zijn wordt AJAX gebruikt om web requests te doen zonder een hele nieuwe pagina te hoeven laden. Als je bijvoorbeeld bij sommige blogs een comment post zie je die meteen verschijnen, zonder dat de pagina gereload hoeft te worden.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 14-01-2006 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

CyBeR schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:05:
[...]

Aan de client-kant, ja. Maar waar moet die XML heen? Juist, de server :) Om precies te zijn wordt AJAX gebruikt om web requests te doen zonder een hele nieuwe pagina te hoeven laden. Als je bijvoorbeeld bij sommige blogs een comment post zie je die meteen verschijnen, zonder dat de pagina gereload hoeft te worden.
In dat geval heb ik te snel geklaagd, ik trek mijn opmerking in. Bedankt voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De nadruk ligt op .mac integratie
Cynische upgrade van apple om je aan de bijzondere prijzige DotMac account te krijgen.
99 euro per jaar voor zaken die elders gratis zijn is ernstig.
Tis net als applecare, betalen voor zaken waar je toch al recht op heb of gratis zijn.

Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 19:31
Heeft deze nieuwe versie inmiddels wel ondersteuning voor Dual-processors ? De '05 versie gebruikt stug maar 1 processor voor het rekenwerk, ook als je er 2 hebt. Is dat nu verbeterd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
HaseMike schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:35:
[...]

Cynische upgrade van apple om je aan de bijzondere prijzige DotMac account te krijgen.
99 euro per jaar voor zaken die elders gratis zijn is ernstig.
Tis net als applecare, betalen voor zaken waar je toch al recht op heb of gratis zijn.

Bah.
Niet dat ik nou zo'n grote .Mac fanboy ben maar toch even het volgende:

Welk bedrijf biedt een hostingdienst van 1GB, adresboek en kalendersyncing, file exchange voor 0 euro per jaar? Goed, Apple is duur, maar dit wisten we al ;)

Welk personal computer concern bied een verlengde garantieperiode van 2 jaar met in dat pakket volledige hardware en software support voor 0 euro? Dell vraagt geloof ik ook 200 euro voor 2 jaar extra garantie. en dat is puur hardwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je vergeet backup sofware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

matiasjansen schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:57:
[...]

Niet dat ik nou zo'n grote .Mac fanboy ben maar toch even het volgende:

Welk bedrijf biedt een hostingdienst van 1GB, adresboek en kalendersyncing, file exchange voor 0 euro per jaar? Goed, Apple is duur, maar dit wisten we al ;)

Welk personal computer concern bied een verlengde garantieperiode van 2 jaar met in dat pakket volledige hardware en software support voor 0 euro? Dell vraagt geloof ik ook 200 euro voor 2 jaar extra garantie. en dat is puur hardwarematig.
Bovendien is, zoals hierboven gezegd, .mac niet verplicht. Zelfs mijn oorspronkelijke ergernis bleek een goede reden te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:09

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik heb iLife 05 wat als ik naar 06 will?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
Dan moet je die versie installeren ;)

kan je gewoon in de winkel kopen of op andere gebruikelijke maniren waarop men normaal ook software bemachtigt :) zoals online bestellen bedoel ik dan natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:09

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

:P Ok nee ik dacht misschien een gratis update ofzo, maar dan zal ik hem inderdaad via andere kanalen aan moeten schaffen. machouse ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Paradigit doet exact dat voor 3% van de aanschafprijs van je kast. In het hypotetische geval dat je daar een powermac zou kunnen kopen kost het je dus ongeveer 75 euro. Voor de normaal geprijsde computers dus veel minder.

Maar goed... iLife. Ik ga in mijn zomervakantie eens aan de slag met iWeb, en een trial .Mac account. Leuk voor de foto's. Normaal als ik thuiskom na de vakantie heb ik geen zin om overal thumbnailtjes van te maken, een beetje te croppen en resizen naar een downloadbaar formaat en een fotogallery te schrijven, maar dit maakt het toch wel heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Laatst online: 14-04 13:54
Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/9435/iweb4ov.png

Da's duidelijk. (8>
En hoewel de code valideert als XHTML 1.0 Transitional, schijnt ze niet zo proper te zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door R0BK3 op 15-01-2006 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
matiasjansen schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 16:57:
[...]Welk personal computer concern bied een verlengde garantieperiode van 2 jaar met in dat pakket volledige hardware en software support voor 0 euro? Dell vraagt geloof ik ook 200 euro voor 2 jaar extra garantie. en dat is puur hardwarematig.
De hardware en software support is geen 0 euro, je betaald voor applecare afhankelijk van je pc zo'n dikke 200-250 euro. De wettelijke garantie hier waar ik woon (duitsland) is 2 jaar. Dus je betaald die applecare maar voor 1 extra jaar garantie.

In Nederland is de garantie zelfs nog wat beter geregeld en gaat de wettelijke garantie uit van een bepaalde verwachte levensduur. Dan is 2 jaar garantie bijkopen voor een fors bedrag gewoon boerenbedrog.

Apple mag zijn producten net zo duur maken als ze willen, maar ze moeten geen zaken proberen te verkopen waar je toch al recht op had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik kon niet wachten en heb hem net gedownload (ja ik heb ook de originele besteld) en ga vanmiddag met een bakkie koffie de boel maar eens installeren en bekijken :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
http://ssh.frim.nl/~frim/te/Site/Welcome.html
Kijk, even een site gemaakt in iWeb om het een en ander te proberen. Het werkt best wel goed, kan me wel voorstellen dat n00bs dat ook gebruiken kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy
  • Laatst online: 01-09 21:45
Als je edit in external editor doet op een RAW foto in iPhoto 6, opent de ext. editor (Photoshop elem. in mijn geval) dan nog steeds de JPEG? Zo niet dan upgrade ik gelijk!
Overigens is iPhoto 5 ook erg instabiel op mijn Powerbook (library is 18gig op disk), meer mensen die dit ervaren en is dit ook beter in 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

frim schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:20:
Kijk, even een site gemaakt in iWeb om het een en ander te proberen. Het werkt best wel goed, kan me wel voorstellen dat n00bs dat ook gebruiken kunnen :)
De ' in Pieter's website wordt een paar andere tekens, en Safri crashte toen ik de eerste kee rop Movie klikte (!). Leuk hoor, dat iWeb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Laatst online: 27-06 21:02
Sammy schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:57:
Overigens is iPhoto 5 ook erg instabiel op mijn Powerbook (library is 18gig op disk), meer mensen die dit ervaren en is dit ook beter in 6?
Volgens een paar eerste reviews is iPhoto 6 in ieder geval een stuk sneller en stabieler dan zijn voorganger, lees bijvoorbeeld op http://maniacalrage.net/p...ey_werent_lyingiphoto_is/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Ziet er goed uit qua lay out! Stukken beter dan de meeste site's die ik ken. Lekker strak, alleen jammer dat het echt Apple stijl is. Kan je ook nog andere thema's kiezen?

Ik zie op de Apple site dat je ook andere thema's kan kiezen en kan aanpassen!

[ Voor 11% gewijzigd door Sage op 15-01-2006 18:22 . Reden: zelf gekeken voor de gein ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op apple.nl/ilife "10 gb vrije schijf ruimte" tussen de systemmeisen staan. Is dat ook echt het minimum?, of kun je ook selecteren dat je alleen bepaalde onderdelen van iLife wilt installen?
In het eerste geval zou ik het vrij aso vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Je kan ook alleen bepaalde onderdelen installeren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dijkstra.biz

een iweb site met alle 6 de templates(x12 thema's maar daar heb ik er nu een van) dus meer dan dit kan je niet aangezien je geen lege pagina's hebt

het valt mij erg tegen het programma
bij blog geen reacties geen lege pagina's enzo

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Ik zie verschillende verkeerde tekens staan, komt misschien omdat ik firefox gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nee, door het verwarren van WTF-8 en ISO door mijn server, gok ik.

[Edit] Als je Safari / Firefox trouwens crasht na het afsluiten van de "magneten"-pagina, moet je even de 2.0.1-versie van flip4mac installeren. In 2.0.0 zat een bug met QT 7.0.4 waardoor deze vaak crasht.

[ Voor 62% gewijzigd door frim op 16-01-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 12:28:
http://www.dijkstra.biz

een iweb site met alle 6 de templates(x12 thema's maar daar heb ik er nu een van) dus meer dan dit kan je niet aangezien je geen lege pagina's hebt

het valt mij erg tegen het programma
bij blog geen reacties geen lege pagina's enzo
't Is dan ook geen bloggin tool noch DreamWeaver maar een site bouwers ding voor mensen die op een eenvoudige en simpele manier, zonder kennis van XHTML, scirpting etc wat content online willen plaatsen.
Voor een volledige blog heb je ook een database nodig om de boel in bij te houden, da's hier duidelijk niet het geval dus het ontbreken van de reactie-feature vind ik niet echt opvallend en zal voor de meeste gebruikers van iWeb ook niet van belang zijn.
Is het dat wel dan heb je meestal genoeg kennis van XHTML, PHP om een correcte blog ala Wordpress zelf netjes te embedden in je site :P
Wil je meer pagina's dan kun je die vast ook zelf aanmaken, gewoon wat code copy-pasten en het menu'tje aanpassen.

Maar zoals eerder gezegd, dit programma is niet gericht op de mensen met verstand van website's bouwen maar op mensen die hier amper ervaring mee hebben en op een eenvoudige, goed gestrutureerde en leuk uitziende manier wat content, een miin-blogje, een gallery e.d online willen gooien en vanuit dat oogpunt is iWeb een zeer nette app, alhoewel die niet helemaal netjes XHTML lijkt uit te spuwen

[ Voor 6% gewijzigd door Daenney op 17-01-2006 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een blog maar of foto's plaats wil je toch wel een reactie er op?

Wil je meer pagina's dan kun je die vast ook zelf aanmaken, gewoon wat code copy-pasten en het menu'tje aanpassen

welke code het progje laat je geen code zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

als ik in idvd een kicke slideshow dvd heb gemaakt (eindelijk widescreen support) en ik ga deze renderen, dan werkt de screensaver niet. wel als ik via hotcorners de screensaver activeer, alleen de energy saver springt dus ook niet aan. ik vind zelf dat dit wel nodig is als mijn powerbook een nacht staat te renderen op een dvd. dan wil ik wel dat het scherm uitgaat en niet heel de nacht aan het inbranden is....

iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:07

Nietzman

Woei!

Ik zou het héééél erg knap vinden als het scherm van je Powerbook in zou weten te branden.

En je kun natuurlijk gewoon de brightness op nul zetten, dan zou je scherm ook uit moeten zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Nietzman op 17-01-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

TFT's kunnen wel degelijk inbranden. Alleen het effect gaat weg als je de tft net zo lang uit laat staan als hij aanstond met hetzelfde scherm. Het ziet eruit als een soort waas...
Je hoeft je alleen maar zorgen te maken als je een week lang hetzelfde beeld erop laat staan, maar dat komt nooit voor.

Trouwens, het renderen, kan je daar een preview van aan zetten? Dan kan je rustig je TFT uitdoen...

Ik heb zelf een aantal dvdtjes gemaakt met m'n Sony DVCam, en dat gaat altijd perfect. Ik ga gewoon slapen en de volgende ochtend is hij klaar.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
Gister ook even met iWeb lopen klooien, maar dan met een ander thema'tje .
Het uploaden via FTP ging prima ... jammer dat het geen PHP is, nu moet je alle pagina's steeds opnieuw uploaden, in plaats van bijvoorbeeld een config of template file.
http://www.uruviel.com/public/semi-sites/iWeb/
iPhoto is inderdaad wat sneller geworden ... maar belangrijker vindt ik is dat je nu kunt afvinken dat hij alle bestanden naar zijn library kopieerd.
Garageband heb ik niks mee. iDVD ook niet. iMovie is wel geinig maar draait vrij langzaam op mijn Powerbook G4 (1,25Ghz ; 512MB RAM, SuperDrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
maar belangrijker vindt ik is dat je nu kunt afvinken dat hij alle bestanden naar zijn library kopieerd.
Dat is inderdaad wel erg handig :)
Misschien dat ik dan toch maar een upgrade moet overwegen.. Maar eigenlijk wil ik ook al een iMac, en dan betaal ik dus dubbel voor iLife :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ondersteunt Pages nu wel WordPerfect files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Martin Sturm schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:13:
[...]

Dat is inderdaad wel erg handig :)
Misschien dat ik dan toch maar een upgrade moet overwegen.. Maar eigenlijk wil ik ook al een iMac, en dan betaal ik dus dubbel voor iLife :P
offtopic:
Sinds wanneer zit jij aan de mac? (ik zie hiero veel posts van jou. Ik dacht dat je altijd wintel gebruiker was. Ik ga deze week de stap wagen van wintel naar ppcmac.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ook een site in elkaar gedraaid met iWeb, maar de plaatjes zijn gigantisch groot. rond de 300 a 400kb. En dat zijn geen schermvullende plaatjes ofzo....
Apple gebruikt het PNG formaat, is dat in Photoshop oid te verkleinen/comprimeren?
Of bestaat er een andere oplossing, met een ADSL-verbinding moet ik nog steeds een aantal seconden wachten!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Chickendorp schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:56:
Ik heb ook een site in elkaar gedraaid met iWeb, maar de plaatjes zijn gigantisch groot. rond de 300 a 400kb. En dat zijn geen schermvullende plaatjes ofzo....
Apple gebruikt het PNG formaat, is dat in Photoshop oid te verkleinen/comprimeren?
Of bestaat er een andere oplossing, met een ADSL-verbinding moet ik nog steeds een aantal seconden wachten!!!!!!!!!
Ik vind sowieso dat alle sites waar hier een URL van staat die met iWeb zijn gemaakt erg traag.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Richard schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:52:
[...]

offtopic:
Sinds wanneer zit jij aan de mac? (ik zie hiero veel posts van jou. Ik dacht dat je altijd wintel gebruiker was. Ik ga deze week de stap wagen van wintel naar ppcmac.
Waarom PPC? Tweedehands?
alienfruit schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:27:
Ondersteunt Pages nu wel WordPerfect files?
Pages is onderdeel van iWork, niet van iLife :)
Richard schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:15:
[...]

Ik vind sowieso dat alle sites waar hier een URL van staat die met iWeb zijn gemaakt erg traag.
Dat zou ook goed aan .Mac kunnen liggen, dat staat niet bekend om zijn snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Omdat een Mac Mini nog niet leverbaar is met Intel processor(en). Ik vond/vind het bedrag van de huidige mini zeer interessant voor een workstation (inclusief alle licenties van de bijgeleverde software). Verder denk ik dat de prijs van de nieuwe Mini niet meer echt Mini te noemen is, maar dat is natuurlijk maar een speculatie. Verder is er ook geen duidelijkheid hoelang ik nu nog precies zou moeten wachten op een IntelMini.

Ik koop deze Mac Mini om even de overstap van Wintel --> PPCMac te bekijken. Wanneer dit goed gaat ga ik in de toekomst wel over naar een iMac. Misschien is de prijs van een Mac Mini dan wel zo gekeldert dat ik 'm aan de straatstenen niet meer kwijt kan, maar dat is dan maar even een gokje.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik voor dat iWeb een iBook ga kopen _O_

Weg met Dreamweaver en Zendstudio, met iWeb draai je in no-time een prachtige website in elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
Joa ik vind het wel mooi maar het zijn wel vaak dezelfde sites en je hebt naast de vaste templates niet zo heel veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk dan ook niet op een enorm hoogstaand niveau hoor ;)

Maar dat spiegeleffect dat Apple overal gebruikt vind ik echt zooooo vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

DesertStorm, moet ik je nu serieus nemen? :) Jij bent altijd zo kritisch! haha....dat dit je overhaalt om een iBook te kopen?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry, ik heb laatst weer met een iBook mogen spelen, en ik denk dat ik een intel iBook prototype ga stelen :X

Ik zit echt heel de dag zo van "Met een iBook kon ik nog 2 uur langer werken op mijn accu", "Met een iBook zou ik nu niet niet hoeven wachten", "Met een iBook hoef ik nooit meer te defragmenteren."

Ik ga maar eens een vliegreis naar cupertino boeken ;) Ik moet echt een intel iBook / Macbook hebben!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer is iLife 06 nu eindelijk te vinden in grote winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:56:
Wanneer is iLife 06 nu eindelijk te vinden in grote winkels?
Apple Store?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hebben we hier in Nederland niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

In Nederland heten dat Apple Centres: http://www.apple.com/nl/buy/applecentre/ :W

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wanneer je op of na 10 Januari 2005 2006 een Apple hebt gekocht uit het volgende lijstje:

http://www.apple.com/nl/ilife/uptodate/list.html

en je hebt er iLife '05 bijgeleverd gekregen, dan kun je voor €13,99 (inclusief verzendkosten) een "up-to-date" upgrade toegestuurd krijgen van iLife '06. Zie verder:

http://www.apple.com/nl/ilife/uptodate/

Gelukkig heb ik tijdens de bestelling navraag gedaan aan de telefonische verkoper, zodat ik zeker wist dat er bij mij '06 bijgeleverd wordt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Richard op 20-01-2006 12:20 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe je zo een venster of dashboard kunt laten verschijnen/verdwijnen in slow motion? Ik heb dat Jobs eens zien doen op een Keynote en zag er wel vet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235

domi235

Magic!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:42:
Weet er iemand hoe je zo een venster of dashboard kunt laten verschijnen/verdwijnen in slow motion? Ik heb dat Jobs eens zien doen op een Keynote en zag er wel vet uit!
Shift + verkleinen / vergroten / Exposeren etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Gisteren al mijn foto's geimporteerd in iPhoto, zijn ze vandaag allemaal verdwenen :(
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 07-09 02:54
iMovie 5 maakte van mijn breedbeeld DV-opnamen niet-breedbeeld-opnamen, dus kreeg je uitgerekte mensen. Er was een optie om er zwarte balken boven en onder te zetten, maar dan zat je dus naar een verkleind breedbeeld te kijken, verhoudingen wel weer goed, met daarboven en eronder keihard 2 zwarte balken gerenderd. Dat noem ik geen breedbeeld. Hoe is dit in iMovie 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk hadden ze iLife '06 in de winkel (Apple CS, heeft 2 weken geduurd). Beetje sneu dat de illegale versies er altijd al zijn voordat de legale in de winkel ligt. 't doosje is net zo karig als die van de iPod 5G. Wel mooier dan die rare groene doos van de vorige :)

Ik moet zeggen, de nieuwe iPhoto is de bom! Zo snel, m'n G4 lijkt net een intel Mac. Die fullscreen edit is ook te gek, vooral op de kleine schermpjes van *books.

Alleen neemt iLife wel erg veel ruimte in op m'n kleine PowerBook HD'tje. Kan ik de afzonderlijke programma's en templates gewoon eraf knikkeren, of ga ik dan wat slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Na de installatie van iLife'06 verdween bij mij het dock ineens? Echt vaag? Anderen hier ook last van? Ik kan nu bij de Dock-options ook niet meer left, bottom of right selecteren, alle bolletjes zijn leeg en reageren niet op een click?? Het gebeurde precies toen ik op continue/finish drukte na de install?

edit:

Een reboot deed, uiteindelijk, wonderen. Na een eerste reboot deed m'n wachtwoord het niet meer? Tientallen keren 100% juist ingetoetst, maar elke keer kwam ik er niet in. Ik zag de bui al hangen :( Als laatste redmiddel nog maar eens gereboot en toen ineens deed'ie het weer, evenals m'n dock?
Ben toch benieuwd wat hier de verklaring voor is?

[ Voor 38% gewijzigd door BezurK op 27-01-2006 12:03 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Laatst online: 27-06 21:02
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:30:
Alleen neemt iLife wel erg veel ruimte in op m'n kleine PowerBook HD'tje. Kan ik de afzonderlijke programma's en templates gewoon eraf knikkeren, of ga ik dan wat slopen?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk :) En weet iemand of het mogelijk is programma's als GarageBand en iMovie naar een externe harde schijf te slepen, zodat mijn interne iBookschijfje nog wat rust krijgt? ;) Of gaan de apps dan niet meer werken, als je ze naar een andere disk sleept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:08
Werken doen ze wel, maar de updates kunnen soms wel moeilijk doen.

Daarnaast is het geen probleem om een deel van de iLife apps te verwijderen. Templates moeten ook gewoon kunnen.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
Dancing_Animal schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:21:
iMovie 5 maakte van mijn breedbeeld DV-opnamen niet-breedbeeld-opnamen, dus kreeg je uitgerekte mensen. Er was een optie om er zwarte balken boven en onder te zetten, maar dan zat je dus naar een verkleind breedbeeld te kijken, verhoudingen wel weer goed, met daarboven en eronder keihard 2 zwarte balken gerenderd. Dat noem ik geen breedbeeld. Hoe is dit in iMovie 6?
Ik heb hier al even mee getest, als je een Widescreen-DV project start dan rekt iMovie de anamorphe beelden automatisch goed uit :) Monteren gaat prima, ik neem aan dat exporteren ook goed gaat maar dat heb ik niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik heb vandaag iLife '06 besteld via de Apple store. Omdat ik net een nieuwe Mac heb, kost het me 13,99 of zoiets. Leek mij wel de moeite waard, vooral iWeb en iPhoto ben ik erg benieuwd naar.
Gelijk ook maar even aangemeld voor een proef .mac account (60 dagen).

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 09:11

Eboman

Ondertitel

kan iemand eens kijken of dit te repliceren is :

Een standaard zwart/witte flying words title, met daar overheen video fx fairy dust.

Als ik dt probeer ziet de preview er goed uit maar zodra ik render is alles zwart, ook met andere frames of clips.

Bedankt

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
Eboman schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:40:
kan iemand eens kijken of dit te repliceren is :

Een standaard zwart/witte flying words title, met daar overheen video fx fairy dust.

Als ik dt probeer ziet de preview er goed uit maar zodra ik render is alles zwart, ook met andere frames of clips.

Bedankt
werkt prima hier

op 'n iBook G4, laatste revisie

[ Voor 4% gewijzigd door straat op 30-01-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 09:11

Eboman

Ondertitel

hmm dan is mijn render engine naar zijn grootje denk ik soms hangt er een render project of stop een render, zal voor deze zekerheid een schoon project proberen (zit nu in een van imovie 05 origine bestand).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 17:06
Je kan ook de SlideShow_assets gebruiken om up teloaden

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ik heb met iMovie 06 achter een Imac Intel mogen werken, maar volgens mij is dat pakket nog niet helemaal ok hoor. Soms als je op het duwen-overgangs-effect (een simpel effect) klikt krijg je een beeld vol rare gekleurde blokjes, die overigens verder in de film ook helemaal niet voorkomen. Als je een film van zeg een 3 kwartier pakt, waar dus automatisch zo'n 150 scenes van gemaakt zijn en je gooit in 1 keer bv. het voorgenoemde effect over de hele film, loopt ie na 5 minuten gewoon keihard vast. Knalt eruit met een foutmelding dat ik het probleem naar Apple kan versturen. En zo las ik op het internet wel meer rare bugs in iMovie. Het testen ligt tegenwoordig geloof ik bij de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:28
Sammy schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:57:
Als je edit in external editor doet op een RAW foto in iPhoto 6, opent de ext. editor (Photoshop elem. in mijn geval) dan nog steeds de JPEG? Zo niet dan upgrade ik gelijk!
Kan iemand bevestigen dat dit wel of niet zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wanneer je bij iWeb een stukje tekst typt en je wilt van een stukje tekst een hyperlink maken, dan maakt hij van de kleur automatisch rood (wanneer je er met je pijltje overheen beweegd) en de tekst wordt onderstreept. Wanneer je via fonts de kleur wilt veranderen reageerd iWeb hier helemaal niet op (stel je maakt 'm paars). Wanneer je de hyperlink de-activeerd dan wordt hij opeens paars :? Werkt dus nog niet helemaal lekker, of ik heb er gewoon te hoge verwachtingen van, maar lijkt me toch wel dat je zo'n kleine kleurwijziging in een hyperlink wel aan kunt passen?

Ik heb dus een mooie site gebouwd (lichgrijze text) en als je nu over de hyperlink gaat wordt ie rood (aarrgghhh :( ) maar ik kan 'm dus niet aanpassen naar bijv. zwart.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je voor het publiceren van je iweb webpagina's een .MAC account nodig?

M.a.w. wat voegt .MAC toe?

Op internet heb ik al ergens kunnen lezen dat er geen reclame op je webpagina's wordt gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met .mac kunnen mensen op je iWeb pagina reageren en zoeken en je kunt fotocasts starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Moet niet, mag wel. Wat .mac toevoegt zijn server-side dingen. Zoals de slideshow die anders is als je 'm lokaal opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy
  • Laatst online: 01-09 21:45
Erwinh schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:03:
[...]

Kan iemand bevestigen dat dit wel of niet zo is?
Beetje laat, maar for the record: hij opent nu wel RAW in external editor. Erg prettig. Alleen vervolgens de bewerkte JPEG weer terugplaatsen als preview voor die foto werkt hier niet altijd vlekkeloos. Soms default hij toch weer terug naar zijn eigen RAW conversie.

• stickyfish
  • Laatst online: 08-09 16:33

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Even een klein kickje. Ik gebruik iMovie '06 voor het maken van een video.
Ik heb een titel gemaakt en die wil ik laten beginnen met afspelen zodra het stukje video begint waarover deze titel gaat, zodat hij er overheen komt te liggen zeg maar. Ik gebruik hiervoor ondertitel. Als ik de titel aanmaak wordt deze echter voor het stukje film afgespeeld op een zwarte achtergrond. Ik krijg het niet voor elkaar om de ondertitel over de video heen af te laten spelen. Iemand enig idee?

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Verwijderd

StickyFish schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:06:
Als ik de titel aanmaak wordt deze echter voor het stukje film afgespeeld op een zwarte achtergrond. Ik krijg het niet voor elkaar om de ondertitel over de video heen af te laten spelen. Iemand enig idee?
Als je in het menu bent van bewerking --> titels, vink dan "op zwart" uit, en voilà, de ondertitels gaan over de video heen.

• stickyfish
  • Laatst online: 08-09 16:33

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:14:
[...]

Als je in het menu bent van bewerking --> titels, vink dan "op zwart" uit, en voilà, de ondertitels gaan over de video heen.
Bedankt, dat ik daar heb overheen gekeken 8)7

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Et voila, un grande kick!

Ik heb een vrij simpele vraag, hoe kan ik in iWeb het formaat van de foto's in een photo page veranderen. Zodra er op thumbnails geklikt wordt zijn de foto's naar mijn smaak te klein, ik wil ze groter hebben. Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
En nog een kick. Als ik in iMovie (6|) een overgang in een filmpje maakt herhaal tijdens de overgang het geluid zich. Dus als iemand vlak voor de overgang iets zegt wordt het tijdens de overgang nog eens herhaald. Gelukkih kun je in iMovie 6 nog wel gewoon bestanden openen en sluiten, iets wat in de nieuwe 'iMovie' niet meer kan. Volslagen waanzinnig dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Ik wil graag de namen van mijn filmrollen aanpassen in iPhoto, volgens apple moet het zo;
De naam van een filmrol wijzigen

Selecteer 'Bibliotheek' in de lijst 'Bron'.
Als u geen filmrolsymbolen ziet, kiest u 'Weergave' > 'Filmrollen'.
Klik op de filmrol in het weergavegebied.
Typ een nieuwe naam in het veld 'Titel'.
Die filmrol weergave krijg ik er wel voor. Alleen ik zie nergens een veld Titel of ook maar iets dat op het voorbeeld lijkt om de naam aan te passen. Iemand?

Afbeeldingslocatie: http://supportdownload.apple.com/docs.info.apple.com/help/resources/iPhoto/6.0/Dutch.lproj/iPhoto%20Help/gfx/hlp133.jpg

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Wanneer je in die weergave zit, klikken op het i icoontje links onder in je scherm dan krijg je een aantal velden te zien waaronder titel.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

en zo simpel was het :9 bedankt! ik had t echt over t hoofd gezien. best makkeljk die filmrolweergave

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Pagina: 1