Toon posts:

[VPN] 2 netwerkkaarten, geen internet dus geen vpn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hadden problemen met internet verbinding op de zaak en wij wisten dat het probleem intern ligt. Nu was waarschijnlijk een netwerkkaart het probleem.

Wij hadden vpn draaien, dit werkte perfect. Maar na het installeren van een nieuwe netwerkkaart krijg ik het niet meer voor elkaar om een vpn verbinding te realiseren.

Het probleem is (weet ik bijna zeker) dat de server nu ook zelf niet meer kan internetten (intern werkt alles, netwerk werkt gewoon) ik kan ook pingen naar de router enz...

details:

Windows 2003

Netwerkinterface 1:
192.168.101.32
255.255.255.0
192.168.101.1

Netwerkinterface 2:
192.168.101.14
255.255.255.0
192.168.101.1

Interface 2 heeft een directe connectie met de router en interface 1 gewoon met het netwerk.

Kan het een conflict zijn dat het 2 netwerkkaarten zijn met een ipadres in het zelfde range (192.168.101.#)?

Aangezien het al een hele tijd geleden is voor mij dat ik het werkend heb ingesteld kan ik het me niet meer herinneren hoe en wat. Ik weet wel dat ik toen ook al heel veel problemen heb gehad.

Ik heb de how to enz ook al doorlopen maar krijg het niet voor elkaar, elk hulp is welkom!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

ik denk dat je bij interface 1 de gateway niet in moet vullen, aangezien die geen rechtstreekse verbinding met de gateway heeft.

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

2 ip's uit dezelfde range waarvan er 1 naar de router gaat. Gaat die andere nic naar het interne netwerk ofzo ? Of wat moet die doen ?

Verwijderd

Topicstarter
interface 2 heeft directe verbinding met router en interface 1 is verbonden met een patchkast (met interne netwerk dus)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 12:48
Dit gaat niet werken. De server heeft waarschijnlijk geen flauw idee waar die wat naartoe moet sturen. Je kunt niet de ip van nic1 en nic2 in dezelfde range hebben.
Het verbaast me al dat je verder op je netwerk geen problemen hebt met de setup die je beschrijft.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
ok... maar wat raar is, het heeft dus wel gewerkt.

Maar ok, dat zal dan niet op de juiste manier gebeurd zijn.

Maar hoe ga ik dit oplossen?

Adres van het interne netwerk (interface 1) kan ik niet wijzigen ivm met links naar dit ip adres bij verschillende programma's.

Zal ik dan de router en interface 2 iprange moeten wijzigen naar bijv. 192.168.100.#??

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Waarom wil je uberhaupt de router direct op de server aansluiten?
Je kan toch beter een switch gebruiken.
Dus op deze switch zit de server, de pc's en de router in de 192.168.101.x range.
Ik zie weinig problemen met deze eenvoudige setup.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 15:54
Je zou 3 dingen kunnen doen

1) de matrix van de kaarten aanpassen, zodat de kaart met internet verbinding de eerste kaart wordt, maar ik weet niet wat de gevolgen hiervan zijn voor de rest van je applicatie's.
2) een andere subnet gebruiken voor de tweede kaart en je router en dan een routing aanmaken, geen idee of dat kan met de rest van je netwerk
3) een netwerkbrug aanmaken, je verliest dan in eerste instantie 1 ip, maar die kun je weer aan toevoegen aan de brug, geen idee of dit de beveiliging van je netwerk benadeeld.

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Redje schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:00:
Waarom wil je uberhaupt de router direct op de server aansluiten?
Je kan toch beter een switch gebruiken.
Dus op deze switch zit de server, de pc's en de router in de 192.168.101.x range.
Ik zie weinig problemen met deze eenvoudige setup.
Ik ben dat toen een keer ergens tegen gekomen.
Maar er is nog iets... als ik via het netwerk een vpn verbinding maak dan doet hij het gewoon maar via het internetadres niet... dan krijg ik fout 800 dus hij is niet bereikbaar.

Nu heb ik geprobeerd om naar het internetadres (van ons adsl dus) te pingen en dan krijg ik een timeout. Volgens mij is dit ook niet helemaal in orde?

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien mogelijk om met Windows 2003 een systeemherstel terug te zetten?
Als ik het systeem namelijk terug kan zetten naar gisteren dan werkt alles gewoon weer.
Pagina: 1