Toon posts:

Linksys router WRT54G veranderd static IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is het volgende:

Ik heb de router (Linksys WRT54G) ingesteld voor etthome.
Dit gebeurd d.m.v. een static IP.

Alles werkt prima totdat de router, na zo'n 10 tot 20 seconden het static IP veranderd. Met als gevold dat internet niet meer werkt.

Het IP adres (static) dat ik krijg van etthome ligt in de volgende range: 84.24.xxx.xx
De router veranderd het IP in bijvoorbeeld het volgende IP: 10.10.0.174
(Het gateway adres wordt ook veranderd door de router)

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak/oplossing kan zijn?

Verwijderd

etthome?? Je bedoelt @home neem ik aan? Als het @home is... die werken toch alleen met dynamische ip adressen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:38:
Het probleem is het volgende:

Ik heb de router (Linksys WRT54G) ingesteld voor etthome.
Dit gebeurd d.m.v. een static IP.

Alles werkt prima totdat de router, na zo'n 10 tot 20 seconden het static IP veranderd. Met als gevold dat internet niet meer werkt.

Het IP adres (static) dat ik krijg van etthome ligt in de volgende range: 84.24.xxx.xx
De router veranderd het IP in bijvoorbeeld het volgende IP: 10.10.0.174
(Het gateway adres wordt ook veranderd door de router)

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak/oplossing kan zijn?
Wellicht verliest ie zijn verbinding (Door een brakke kabel ofzo?) en wijst ie daarom zichzelf een of ander standaard adres toe.

Ter uitleg: etthome staat voor ethernet-to-the-home.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 11-01-2006 15:45 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:40:
etthome?? Je bedoelt @home neem ik aan? Als het @home is... die werken toch alleen met dynamische ip adressen?
Nee, etthome. Direct met een cat5 kabel naar je netwerkkaart. Zijn ze nu mee aan het testen bij ons in de buurt.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een WRT54G heeft geen DHCP op zijn WAN poort volgens mij, maar dat is zo-ie-zo niet aan de orde, volgens mij werkt @home niet met static IP-nummers. Je dient de WAN poort gewoon op automatisch IP adres verkijgen te zetten. Daarnaast moet je de router de juiste hostname geven die @home heeft opgegeven. Aan de hand van de hostname krijg je een IP adress van @home toegewezen.

EttHome is gebaseerd op 'Ethernet to the Home'. Dit is een geheel nieuwe internettechniek via de kabel van Essent Kabelcom. Door de unieke infrastuctuur van EttH ('Ethernet to the Home') heeft het een ongekend hoge down- en uploadsnelheid en hoeft er bij u thuis geen modem geplaatst te worden. Als enige in Nederland zijn enkele woonwijken van Boxmeer uitgekozen om deze nieuwe vorm van internet uitgebreid te testen. De resultaten van de EttH test zijn voor Essent Kabelcom van groot belang en kunnen de toekomst gaan bepalen van kabelinternet.
De test start in augustus 2004 en duurt tot 1 maart 2005. Gedurende deze gehele periode maakt u als tester GRATIS gebruik van deze nieuwe extreem snelle internetdienst

Etthome is dus van Essent, ik kan mij er iets bij voorstellen dat @home hier ook achter zit.

[ Voor 53% gewijzigd door _Dune_ op 11-01-2006 15:48 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Enige gegevens die ik van essent (ethernet-to-the-home) heb gekregen zijn een gebruikersnaam en een wachtwoord. Emailadres en de serverinstellingen voor mail.

"Het gebruik van een router of switch is mogelijk maar wordt niet door de klantenservice ondersteund. "

Wat moet ik precies invullen bij hostname (gebruikersnaam?) en domainname.

Vraag me niet hoe, maar het werkt. In ieder geval bedankt voor de reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 16:11 ]

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Zou je je MAC adres moeten clonen?

Verwijderd

Heb je geen computernaam gekregen? ondanks dat etthome wat anders werkt dan @home is het beide van essent kabelcom. Tot nu toe is altijd op basis van een computernaam een dynamisch ip adres afgegeven bij de gebruiker.
Pagina: 1