Hoi,
Ik zit bij een klant die problemen heeft met het versturen van mail.
Deze klant maakt gebruik van een exchange server in een datacenter.
zij hebben 2 ADSL verbindingen, allebei de ADSL verbindingen hebben een OpenVPN tunnel naar het datacenter en zijn bijna (andere IP's) hetzelfde geconfigureerd.
als ik via verbinding A een connectie maak naar de exchange server dan werkt alles goed.
maar doe ik het via verbinding B dan kan ik wel mail ontvangen maar niet verzenden.
het enige verschil tussen verbinding A en verbinding B is de ip range, verbinding A is een 192.168.1.1/24 range en verbinding B is een 10.10.1.1/16 range.
allebei deze ranges zijn in de Exchange server bekend.
als ik met portqry alle exchange porten check :
portqry.exe -n <FQDN> -e 389,379,390,3268 -p TCP
dan zijn deze het zelfde op verbinding A als op verbinding B.
als ik via DOS een test bericht verstuur via verbinding B met telnet dan gaat alles ook goed.
ik weet het niet meer. ik denk toch een firewall maar volgens de klant kan dat niet...
Ik zit bij een klant die problemen heeft met het versturen van mail.
Deze klant maakt gebruik van een exchange server in een datacenter.
zij hebben 2 ADSL verbindingen, allebei de ADSL verbindingen hebben een OpenVPN tunnel naar het datacenter en zijn bijna (andere IP's) hetzelfde geconfigureerd.
als ik via verbinding A een connectie maak naar de exchange server dan werkt alles goed.
maar doe ik het via verbinding B dan kan ik wel mail ontvangen maar niet verzenden.
het enige verschil tussen verbinding A en verbinding B is de ip range, verbinding A is een 192.168.1.1/24 range en verbinding B is een 10.10.1.1/16 range.
allebei deze ranges zijn in de Exchange server bekend.
als ik met portqry alle exchange porten check :
portqry.exe -n <FQDN> -e 389,379,390,3268 -p TCP
dan zijn deze het zelfde op verbinding A als op verbinding B.
als ik via DOS een test bericht verstuur via verbinding B met telnet dan gaat alles ook goed.
ik weet het niet meer. ik denk toch een firewall maar volgens de klant kan dat niet...
[ Voor 2% gewijzigd door ArjanC op 11-01-2006 15:27 . Reden: spelling :) ]