Toon posts:

Ghost 10 en re-booten

Pagina: 1
Acties:
  • 862 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen Ghost 10 gekocht. Aangezien ik bezig ben met een nieuwe computer en de rest maak ik zeer regelmatig een image. Zo deed ik dat ook altijd met Drive Image 5.0. Als ik dan weer een keer naar een schoon systeem wilden dan moest ik alleen maar de image terug zetten.

Nu heb ik, zoals ik de handleiding, getest of je inderdaad een image kan terugzetten en daar gaat het mis.

Ik heb een SATA schijf en Ghost boot van cd prima op. F6 indrukken en hij komt zelf met het laden van de drivers. Dit zijn er twee die hij moet hebben. Ik geef deze op en deze haalt hij keurig van een floppy. Het systeem start door en komt op een gegeven moment met de volgende fout.

Kan nvraid.sys niet vinden. Daarna stopt het en wordt het systeem ge-reboot. Vreemd is echter dat als ik op de floppy kijk ik keurig nvraid.sys zie staan. Ook meerdere floppy's gebruikt en aangemaakt. Hij blijft het file'tje niet zien terwijl deze er wel opstaat. Ik krijg zelfs de indruk dat hij helemaal niet op a flop kijkt.

Maar waar zou ik dan wel dat file'tje moeten neerzetten.

Iemand een idee.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ghost 10 lijkt verdacht veel op Ghost 9. Ik denk dat je het beste kunt zoeken op Google naar driver problemen bij Ghost 9. Waarschijnlijk zoekt Ghost in een map die niet bestaat naar de driver.

Mocht het niet lukken dan kun je altijd nog Ghost 8.0 = Ghost 2003 gebruiken. Deze is ook meegeleverd en is in vele opzichten superieur aan nieuwere versies. Hierbij heb je ook geen aparte drivers nodig voor je SATA schijf, omdat het in DOS werkt. Op die manier heb je ook geen ouderwetsche diskette nodig. Van Bootdisk kun je een boot image halen. Hiermee kun je een Boot dvd/cd branden met Ghost.exe erop en je bent klaar. Nu kun je van de dvd/cd opstarten en met het commando ghost.exe -noide Ghost laden.

[ Voor 14% gewijzigd door dr snuggles op 12-01-2006 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik proberen. Thxs

Verder heb ik bij Symantec de vraag ook neergelgd maar van die kant blijft het, tot nu toe, verdacht stil.

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk is het zover. Ik wilde een Back-up terug halen met ghost 10. Daar had ik deze namelijk ook mee gemaakt. Natuurlijk ging dat niet. Alles gaat goed zoals boven beschreven totdat het programma gaat zeuren over nvraid.sys :(

Dit staat gewoon op mijn floppy maar ik krijg het idee dat ghost daar helemaal niet naar kijkt. Wel voor mijn drivers maar niet voor dit. :( :(

Heb vervolgens de zaakt later rebooten d.m.v. ghost 2003. Gaat prima maar die herkent uiteraard weer niet de back-ups die gemaakt zijn met ghost 10. Dus dat wat wwillem voorstelde gaat dus ook niet.

Heeft er iemand nog een idee. Van symantec moet je het niet hebben want die geven of geen antwoord of een antwoord dat niet eens in de buurt van het probleem komt.

Hoe krijg ik de ghost terug. Of zit er niets anders op dan de boel helemaal opnieuw laten installeren?

Help

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• dr snuggles
  • Niet online
Wat ik een tijd terug bedoelde, is dat je beter ghost 2003 kan gebruiken voor zowel het maken als het terug zetten van backups. Maar goed, daar heb je nu niks aan. Wat ik zou doen is het volgende (alhoewel ik niet weet of het gaat werken). Dit alles gaat je wel een uurtje of 2~3 kosten!

Voorbereiding
• 1) Maak allereerst een BartPE cd aan. Mocht je nog niet weten wat BartPE is: Dit is een soort Windows op cd. Het lijkt een beetje op de Ghost 10 cd, met als verschil dat BartPE wel werkt en geen speciale backup mogelijkheden heeft. Om deze cd te maken ben je wel een uurtje bezig.
• 2) Als tweede stap maak je een Ghost2003 boot cd met behulp van een win98 bootdiskette. Als je niet precies weet hoe, dan raad ik je aan hier te kijken. Dit kost je zo'n 30 minuten.

Nu gaan we de oude image uitpakken
• 3) Start op van je Windows XP cd, formatteer in de XP setup je c partitie en installeer XP. Let erop dat als hetzelfde bestandssysteem kiest als wat je c schijf op dit moment als is. Dus als je nu ntfs hebt, dan moet je ook als ntfs de schijf formatteren. Installeer zo weinig mogelijk. Deze XP install is maar tijdelijk.
• 4) Installeer in de verse Windows XP het programma Ghost 10.
• 5) Pak met Ghost 10 de image uit (die je al eerder wilde uitpakken) naar een plek op je harde schijf, maar niet je c partitie.

Tijd om te recoveren: de oude image terugzetten
• 6) Start de pc op, met in de cdrom de BartPE cd.
• 7) Formatteer de complete c schijf (dubbelcheck of dit de juiste schijf is). Let erop dat als hetzelfde bestandssysteem kiest als wat je c schijf op dit moment als is.
• 8 ) Kopieer handmatig de eerder uitgepakte image naar de c schijf (terwijl je in BartPE zit).
• 9) Start je pc opnieuw op zonder BartPE cd.
• 10) Wees voorbereid op mogelijk beschadigde ntfs of fat32 tabellen en meer van dit soort ongein. Deze kun je repareren door op te starten van de Windows XP cd en te kiezen voor de recovery console. Daar kun je intypen: FIXMBR.

Als laatste: Nadenken over de volgende keer
Met een beetje geluk kun je nu zonder blauwe schermen je Windows weer booten zoals je die een tijd terug hebt gebackupd. Mocht je dit 10 stappenplan elke keer willen uitvoeren, dan zou ik Ghost 10 blijven gebruiken. In alle andere gevallen zou ik ghost 10 ritueel verbranden, meteen een backup maken met de zelf gemaakte Ghost 2003 cd en daarna testen of het terug zetten van de backup werkt. Eventueel met het ghost.exe -noide command ghost opstarten, als ghost 2003 geen harde schijven kan vinden.

Dat ghost 2003 niet met de ghost 9&10 images overweg kan is logisch: Versie 9 en 10 is eigenlijk een compleet ander programma wat Symantec heeft opgekocht, namelijk DriveImage. De echte ghost (tot versie 2003) is opgedoekt. Jammer, want deze is tenminste betrouwbaar en robuust. Als het goed is weet je met deze ervaring ook waarom ik geen voorstander ben van Ghost 10 ;). Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 18-03-2006 23:06 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wwillem schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:42:
Wat ik een tijd terug bedoelde, is dat je beter ghost 2003 kan gebruiken voor zowel het maken als het terug zetten van backups. Maar goed, daar heb je nu niks aan. Wat ik zou doen is het volgende (alhoewel ik niet weet of het gaat werken). Dit alles gaat je wel een uurtje of 2~3 kosten!

• 2) Als tweede stap maak je een Ghost2003 boot cd met behulp van een win98 bootdiskette. Als je niet precies weet hoe, dan raad ik je aan hier te kijken. Dit kost je zo'n 30 minuten.
Waarom dan niet gelijk Ghost 2003 in je BartPE vrotten?
Ben je in één keer klaar :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Waarom bel je Symantec niet even ? Perfecte service, snel aan de lijn, en ze blijven aan de lijn totdat je probleem is opgelost. Als je emailed kan je lang wachten, er zijn miljoenen Symantec gebruikers ;)

Succes

• dr snuggles
  • Niet online
BackSlash32 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 00:16:
[...]

Waarom dan niet gelijk Ghost 2003 in je BartPE vrotten?
Ben je in één keer klaar :)
Omdat BartPE zo sloom start. Een bootcd gemaakt van een win98 floppy is binnen 5 sec gestart :). Bovendien werkt Ghost 2003 alleen in dos en niet in BartPE omgeving. Dat heb je ghost32.exe nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 19-03-2006 15:02 ]

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:04:
Ik heb sinds een paar dagen Ghost 10 gekocht. Aangezien ik bezig ben met een nieuwe computer en de rest maak ik zeer regelmatig een image. Zo deed ik dat ook altijd met Drive Image 5.0. Als ik dan weer een keer naar een schoon systeem wilden dan moest ik alleen maar de image terug zetten.

Nu heb ik, zoals ik de handleiding, getest of je inderdaad een image kan terugzetten en daar gaat het mis.

Ik heb een SATA schijf en Ghost boot van cd prima op. F6 indrukken en hij komt zelf met het laden van de drivers. Dit zijn er twee die hij moet hebben. Ik geef deze op en deze haalt hij keurig van een floppy. Het systeem start door en komt op een gegeven moment met de volgende fout.

Kan nvraid.sys niet vinden. Daarna stopt het en wordt het systeem ge-reboot. Vreemd is echter dat als ik op de floppy kijk ik keurig nvraid.sys zie staan. Ook meerdere floppy's gebruikt en aangemaakt. Hij blijft het file'tje niet zien terwijl deze er wel opstaat. Ik krijg zelfs de indruk dat hij helemaal niet op a flop kijkt.

Maar waar zou ik dan wel dat file'tje moeten neerzetten.

Iemand een idee.
Tja, ik heb ook Ghost 10, maar het spijt mij wel hoor, ik vind het helemaal niets.
Waarschijnlijk door zijn uitgebreide mogelijkheden.
Het voordeel is wel dat het Nederlands is, maar toch, gewoon een Back-up Image op DVD zetten is mij niet gelukt.

Ik gebruik nu al jaren Ghost 2003, is wel Engels, maar als je het wat vaker gebruikt werkt het eigenlijk heel makkelijk.
Zowel naar een DVD (of meerdere CD'S) schrijven of naar een plekje op de HD.
Gaat net zo makkelijk.
Helemaal niet moeilijk en de dvd is opstartbaar vanaf niets.
En eventueel kun je hem ook nog aan de praat krijgen vanaf een diskette.
Via de dvd of diskette opstarten kun je ook nog de versie kiezen die op de HD staat.
Op HD zet ik meestal een latere uitgebreide versie omdat ik ruimte zat heb op de HD.
Uiteraard ook op dvd voor het geval de HD de geest geeft.
Ik gebruik hem nu voor XP en Vista.

Hier staan wat plaatjes bij, al zie ik geen versie nummer staan.
http://members.home.nl/corne.v.d.ven/Ghost.htm
Pagina: 1