Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Verklooid] gat voor waterkoeling [Bovenkant]

Pagina: 1
Acties:

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 15:57
Beste mede modders,

Ik ben al een tijdje bezig met het leze van dit forum en mijn handen beginnen toch wel te jeuken. Helaas heb ik wat mods maken toch nog wel twee linker handen aangezien ik dit niet echt vaak doen.

Maar een tijdje geleden kon ik h,t dan toch niet laten om een eigen waterkoeling in mijn pc te bouwen. Helaas is het met het zagen/breken van het gat voor de radiator aan de bovenkant helemaal mis gegaan.

De radiator (black ice III extreme) paste niet onder de binnenkant dus heb ik hem bovenop geplaatst met er dan onder de 3 neon ledfans er onder.

Nou is het probleem dat het gat dusdanig slecht is gezaagd dat de radiator niet netjes aansluit op de kast. Ik heb de radiator als het waren bovenon de schroeven moeten 'leggen/hangen' anders paste het niet. Dit ziet er uiterraard verrekte lelijk uit. Hoe meer ik op dit forum kijk hoe meer ik dit wil gaan veranderen. Maar zou niet weten wat ik eigenlijk zou moeten en kunnen doen om dat netjes op te lossen.

Dus mijn vraag is hoe ik het beste kan zorgen dat mijn radiator netjes op de kast past of eventueel er iets tussen bouwen zodat het wel netjes wordt.

Specs:

Case: Levicom X-alien big tower
waterkoeling: - Black ice Extreme III
- 6mm (binnenmaat) slangen
- ruimte onder bovenkant; 30mm

P.s: vanavond zal ik wat foto's van de situatie er bij plaatsen.

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:38

gakkethijs

niks

is een oplossing niet om een rooster of iets dergelijks te maken of er op te schroeven :D.
andere optie iets met afstandbusjes of is het eigenlijk te groot voor de schroefgaten. Maar hoe krijg je het voor elkaar oke mijn eerst cute out was naar het zagen niet super rond maar naar uren schuren veilen deed wondere. fanguard er over heen en je zag het niet meer.

btw kan je een foto maken met je telefoon of what ever?

[ Voor 22% gewijzigd door gakkethijs op 11-01-2006 15:02 ]

• Jarnoootje
gakkethijs schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:00:
is een oplossing niet om een rooster of iets dergelijks te maken of er op te schroeven :D. maar hoe krijg je het voor elkaar oke mijn eerst cute out was naar het zagen niet super rond maar naar uren schuren veilen deed wondere. fanguard er over heen en je zag het niet meer.
Like:

Geen top machines voor het uitzagen/frezen/boren weet ik wat nog meer.
Net niet nauwkeurig genoeg tijdens het op de case uitzetten van het te komen gat.
Paar keer door niet op te letten uitschieten.
Dat soort fratzen.

Conclusie ---> ben beetje n00bisch te werk gegaan tijdens het bouwen. Om nou een hele nieuwe case te kopen is ook niet echt wat. Maar dit is (al zeg ik het zelf) geen gezicht!

hopelijk valt er met mijn twee linker handen nog wat aan te doen, anders toch maby nieuwe case?

• Lolhozer
  • Laatst online: 07:52

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

We zullen toch eerst wat foto's moeten hebben, willen we een goed advies kunnen geven.
Lijkt mij dat je een beetje te vroeg een topic hebt geopend.

Waarom? Omdat het kan!!

• Jarnoootje
Lolhozer schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:05:
We zullen toch eerst wat foto's moeten hebben, willen we een goed advies kunnen geven.
Lijkt mij dat je een beetje te vroeg een topic hebt geopend.
Kon je nog wel eens gelijk in hebben. Ben ook zo er mee aan het denken, wil het gewoon mooi hebben voordat ik verder ga met de volgende modding dingen.

Ben van plan er nog een spiegel in te bouwen, wat neon aan de buitenkant te veranderen. Verder kijken wat anderen er ook op hebben en dat dan beetje proberen na te maken of eigen idee daarvan uit te werken.

Ik heb dit alvast geopend omdat ik het echt snel opgelost wil hebben. Elke keer als ik naar mijn pc kijk denk ik; wat een lelijk ding is het nou :(

Verwijderd

Anders misschien de hele bovenkant vervangen als het echt niet meer valt op te lossen.
Kweet niet hoe het er nu uitziet maar misschien kan je de bovenkant van plexi maken ofzo.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
zoek ergens een plaatje alluminium van 2mm oid.
teken netje's (door middel van een mal als je dit makkelijk vind) het stuk af wat bedekt moet worden.

zaag het stuk alluminium op maat (figuurzaag)
teken nu netje's het gat word je radiator opnieuw af.

zaag deze ook met behulp van een figuurzaag uit, maar blijf 1-2 mm van de rand af.
vijl nu de randen netje's op maat
zorg dat je het plaatje ondersteund zodat het niet vervormd.

als alles is gelukt kan je hem opschuren met korrel 800 oid.
hierna spuit je hem en lijm je hem op je kast en klaar :)

zo zou ik het doen :)

edit// foto zou makkelijk zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Extera op 11-01-2006 15:32 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Misschien kan je met rubberen afdicht strippen (tocht strippen voor onder de deur bijvoorbeeld) om je radiator hem 'klem' zetten in het gat? Als de strippen er een beetje overheen kunnen vallen ziet het er misschien zelfs heel mooi uit, en super simpel *brengt zichzelf op idee*
Pagina: 1