Mijn CMS'je geeft de gebruiker de mogelijkheid om templates aan te passen. In die templates kan hij / zij gedefinieerde [tokens] gebruiken. Dus:
Voor de duidelijkheid. Deze template ligt op de server opgeslagen als:
In de browser wordt deze textarea echter niet helemaal goed gerenderd. In de browser ziet de textarea er zo uit:
Met andere woorden: de [ en ] haken bij de conditionele css statement worden niet weergegeven als haken. Hier blijft de html code zichtbaar. Hoe kan ik dit oplossen?
- op de server liggen templates opgeslagen vol [tokens]
- als er een request voor een pagina naar de webserver gaat, haalt mijn CMS de goede template op en maakt een array van de [tokens] die gevonden worden
- vervolgens worden de [tokens] recursief vervangen door de gerenderde onderdelen. Zo wordt [navigatie] vervangen door een navigatie menu en wordt [nieuws|5] vervangen door de titels van de laatste 5 nieuwsberichten
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <textarea rows="16" cols="50"> <html> <head> <!--[if IE]> <style type="text/css"> #main {height: 350px; overflow: visible;} </style> <![endif]--> [head] </head> <body> <div id="text">[bodytext]</div> <div id="footer">[footer]</div> </body> </html> </textarea> |
Voor de duidelijkheid. Deze template ligt op de server opgeslagen als:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <html> <head> <!--[if IE]> <style type="text/css"> #main {height: 350px; overflow: visible;} </style> <![endif]--> [head] </head> <body> <div id="text">[bodytext]</div> <div id="footer">[footer]</div> </body> </html> |
In de browser wordt deze textarea echter niet helemaal goed gerenderd. In de browser ziet de textarea er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <html>
<head>
<!--[if IE]>
<style type="text/css">
#main {height: 350px; overflow: visible;}
</style>
<![endif]-->
[head]
</head>
<body>
<div id="text">[bodytext]</div>
<div id="footer">[footer]</div>
</body>
</html> |
Met andere woorden: de [ en ] haken bij de conditionele css statement worden niet weergegeven als haken. Hier blijft de html code zichtbaar. Hoe kan ik dit oplossen?
[ Voor 17% gewijzigd door Reveller op 11-01-2006 14:43 ]
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."