Toon posts:

IP doorrouten naar andere webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben op dit moment een oude webserver waar oude websites op draaien met database, en een nieuwe webserver waar alles is omgezet. Beide webservers draaien RedHat 9.

Op dit moment hebben we netjes de nameservers doorgegeven en hebben we bij de config file van named ook doorgegeven wat de nieuwe nameservers zijn. Echter op dit moment komen bezoekers nog steeds terecht op de oude website, hoe kun je dit permanent en direct omrouten?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, het liefst gewoon zo dat als er een server aanklopt gelijk terecht komt op de andere server. Echter dient de virtualhost van Apache dan wel te blijven werken, want het gaat om websites welke doorgerout dienen te worden.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Als het puur om een IP gaat zou je dat eenvoudig op kunnen lossen door de nieuwe server 2 IP's te geven, stel dat het gaat om eth0 , dan stel je ook een ip in voor eth0:1 en dan zal de server op beide ip's reageren, eventueel kun je dan zelfs in de apacheconfig een scheiding maken tussen de vhosts voor beide ip's (wat best handig is als je ssl wilt aanbieden :P )
Uiteraard moet je wel je oude bak een ander ip geven c.q. uitzetten, want anders krijg je andere problemen :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb op mn eigen server TCP Tunnel gedraait.

Je zou, als de oude servers verder niets meer te doen hebben, die op poort 80 kunnen draaien om te tunnel naar het nieuwe IP-adres. Eventueel intern om dataverkeer te besparen als dat mogelijk is.

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17
Als je toegang hebt tot de apache configuratie kun je gebruik maken van mod_proxy om op je oude server apache in te stellen als proxyserver. Gebruikers die dan tijdelijk de oude server nog bezoeken zullen zonder dat ze het zien de content van de nieuwe server voorgeschoteld krijgen.

http://httpd.apache.org/docs/1.3/mod/mod_proxy.html

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 22:41
Je kunt met iptables poort 80 forwarden naar een andere machine.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Had CyBeR niet iets leuks hiervoor?
Meen me te herinneren dat ie ook zoiets had en met een ander truukje dat opgelost heeft...

Hebbes:

CyBeR in "Migratie naar nieuwe server in nieuw dat..."

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 11-01-2006 23:37 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1