tv-beeld door dvd-beeld heen

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:53
Beste mensen,

Ik ben al een aantal jaren in het bezit van een Philips 28PW5407 tv.
Afbeeldingslocatie: http://www2.p4c.philips.com/files/2/28pw5407_01/28pw5407_01__ff_.jpg

Nu heb ik deze zomer een Sony HTP-32DW homecinema setje erbij gekocht (zit dvp-ns32 dvd speler bij).
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.lageveen1/HTP32DW.jpg

Nu heb ik het volgende probleem: als ik een dvd kijk dan krijg ik er letters van het tv-beeld op de achtergrond doorheen, tenminste als je goed kijkt zie je het. De kabel eruit trekken werkt, alleen nu is het beeld van de dvd minder scherp want nu is er een beetje ruis op de achtergrond.

De andere scart aansluiting heeft dit probleem niet, maar deze heb ik nodig voor mijn tv-out van de computer (die werkt niet goed op de andere).

Iemand nog een oplossing?

Een mantelfilter lijkt me geen oplossing aangezien de kabel eruittrekken ook geen goede oplossing biedt.

P.s. de dvdspeler heeft de nieuwste firmware

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

en die tekst is de ondertiteling van de laatste gebruikte zender ?

klinkt als overspraak tussen je tv tuner en de scart ingang. de 2 scart ligt blijkbaar verder van de tuner waardoor het probleem minder is...

Ik vrees dat daar dan weinig aan te doen is. dat zit dan in je tv, kun je aan de buitenkant niets aan doen.

IP Rocks

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 21:58
Kan je je tv-out van je pc niet via de surround-set laten lopen, vaak hebben die meerdere video-inputs.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Halfbakken oplossing: Kun je niet een composite aansluiting gebruiken voor je tv-out?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dat effect ken ik ik ook. De video heeft er bij mij geen last van. de (cyberhome el cheape) dvd speler ook. Workarround: tv op video (zender 0) kanaal zetten die een egaal beeld(geen zender=blauw) uitzend.

By the way: ik heb ook een (oudere) philips tv.

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 11-01-2006 14:36 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Ik heb ook hetzelfde gehad met een oude aristona breedbeeld buis. De oplossing was een wat hogere kwaliteit(lees: beter afgeschermde) scart-kabel te halen. Ik had er namelijk zo'n el-cheapo 5,95 scart inzitten en zat ondertiteling van Nederland 1 erdoor heen. Na een wat betere van 16,95 te hebben gekocht was het probleem opgelost..

[ Voor 6% gewijzigd door potatox op 11-01-2006 14:02 ]

--

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:53
Allemaal bedankt voor de snelle reacties.

- De text is de ondertitteling van de laatste gebruikte zender
- Tv-out signaal kan niet via homecinema set, zit helaas geen video ingang op
- Composite oplossing kan idd, is een oplossing
- Er is in deze opstelling idd sprake van een elcheapo scartkabel. Een betere kan zowieso geen kwaad.
- Die zender op videokanaal zetten kan ik ook nog eens proberen, volgens mij heb ik deze niet meer ingestelt op 0 maar zal eens zoeken.

Bedankt allemaal, en als er nog suggesties zijn hoor ik deze natuurlijk graag.
Pagina: 1