Toon posts:

[XP] Bestanden openen traag via verkenner

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: server met Windows 2000 server, werkstations met XP home/proSP2, MS-Office 2003SBE en McAfee antivirusV9.
Verschijnsel: Als ik via de verkenner een MS-Office document open (.doc of .xls) dan duurt het tot 8 seconden vóór dit document geopend is. Maakt niet uit of het op de HDD van het werkstation zelf of op de server staat.
Als ik een ander .doc open via Word, Bestand, Openen, aanwijzen, Openen, benader, opent dit bestand binnen een seconde. Er is dus een tijdsverlies in de koppeling tussen Verkenner, de bestands-extentie en de Office toepassing.
Als ik in Windows Commander dubbelklik op een .doc, opent dit binnen een seconde, vanaf de eigen HDD of vanaf de server.
Dit wijst duidelijk in de richting van een probleem tussen Verkenner en MS-Office.
Wie kent een oplossing?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
McAfee scant het niet onderweg? Zou ik eens uit proberen te sluiten, en dan met name de realtime scanner. Geen verklaring waarom het dan op de andere manieren wel werkt, maar toch ... :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Zal het proberen. Vindt het niet waarschijnlijk. Heb het waarschijnlijk al geprobeerd, want dat is vaak één van de eerste dingen die ik doe, alle bemoeienis uitschakelen. En McAfee is al een stuk minder bemoeiziek als bijv. Norton.

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 09:30
Dit probleem lijkt me meer te komen doordat Office nog niet is gestart op het moment dat je het document vanuit de verkenner opent.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet uit. Ook als je Word geminimaliseerd open laat, duurt het lang. Normaal start een programma de tweede keer sneller op, omdat er nog een en ander in een cache hangt, maar dat maakt allemaal niets uit: 8 seconden.

Verwijderd

als allereerste dacht ik idd de virusscanner, anders deinstalleer je virusscanner eens?Officeupdates?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:38
Ik haak even in op dit topic, gezien dezelfde problemen die ik heb op een pc van iemand.

Situatie is eigenlijk hetzelfde als in de TS

dwz.
Het openen van bestanden via "Verkenner" of "Deze Computer" duurt erg lang, ong.1minuut.
Ook het opvragen van de Eigenschappen van bestanden duurt erg lang.

Het openen van bestanden via TotalCommander gaat supersnel.
Het openen van Office documenten via bijv. Word > File > Open gaat supersnel etc..

Windows Xp firewall disabled
Automatische updates staan ook uit.
Viruscanner heb ik geuninstalled maar dat hielp niet. Nu werkt Nod32 2.7 op deze pc, zonder merkbaar verschil/resultaat.

Heb alle opstartitems via Msconfig al uitgezet, maar zonder resultaat.

Iemand nog een gouden tip ?

WINXP PRO SP2 NL
Office 2003 SP2 incl. alle updates
NOD32 2.7 (voorheen 2.5)
P4 2,x Ghz + 1GB ram.

Er draaien naar mijn mening geen vreemde processen, en heb ook al diverse scans (Ad-Aware en Spybot) voor de zekerheid laten lopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Hoyden op 06-02-2007 19:27 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat doet je probleem in safemodus? :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:38
elevator schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 09:54:
Wat doet je probleem in safemodus? :)