[showcase] Mensen revisited

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25
Je camera ligt al een maand (:()bij Inca om gerepareerd te worden, dus wat doe je dan? Juist ja, oude foto's bekijken :Y)

Zo kwam ik de volgende vier foto's tegen, die ik opnieuw bewerkt heb, met een hele andere insteek dan ik dat oorspronkelijk heb gedaan (of zelfs helemaal niet).

1. Blije kindjes in Indonesië. Verzadiging wat teruggeschroefd, curves wat veranderd voor meer contrast, en klein beetje vignettering toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://zoefff.area61server.nl/fotos/2006-01-03_Foto's_Revisited/DSC_0615_600.jpg

2. Wederom wat koters in Indonesië, m.u.v. de vignettering ongeveer hetzelfde bewerkt als hierboven.

Afbeeldingslocatie: http://zoefff.area61server.nl/fotos/2006-01-03_Foto's_Revisited/DSC_0151_600.jpg

3. Een ander werelddeel, en ook een andere insteek. Deze dame in Wenen is juist veel kleuriger & warmer gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://zoefff.area61server.nl/fotos/2006-01-03_Foto's_Revisited/DSC_5776_600.jpg

4. Een experimentje met wat langere sluitertijden hier in Haarlem. Gepoogd dezelfde kleurstelling te bereiken als hierboven.

Afbeeldingslocatie: http://zoefff.area61server.nl/fotos/2006-01-03_Foto's_Revisited/DSC_6866_600.jpg

Ik ben zelf het meest tevreden over #1 en #3, voornamelijk #1 vind ik erg fijn gelukt :)

Oh, alles klikbaar voor een grotere versie natuurlijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Zoefff op 11-01-2006 13:20 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oke even per stuk :)

1. Lekkere kleuren en toning, lekker spontaan ook :) De vignettering die je hebt toegevoegd valt alleen amper op, terwijl het hier wel een toegevoegde waarde kan hebben: je achtergrond is wat druk en door die "tunnelvisie" komt je onderwerp nog centraler te staan :)

2. Lekkere compositie, weglopend van de camera zodat er diepte in zit. Ook de kleurtjes e.d. spreken me hier heel erg aan, straightforward en toch niet saai.

3. Inderdaad heel anders dan de voorgaande foto's, maar ik vind hem persoonlijk wat minder sterk. De kleuren zijn prima en erg mooi, maar het onderwerp is aanwezig en toch afwezig. Ze had er bij wijze van net zo goed niet kunnen staan, er ontbreekt een stuk aanwezigheid :) Er zit door het zebrapad trouwens wel lekkere diepte in de plaat.

4. Sorry, dit vind ik niet wat :) De onscherpte van de meiden stoort me en het is vrij druk. Het zonnescherm is ook wat krap gekaderd. Oftewel niet helemaal mijn ding :)

Ik had die serie uit Indonesië al eens gezien en die foto's zijn prachtig, maak daar eens een mooie showcase van in deze stijl :9

[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 11-01-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Een echte showcase vind ik het niet, het zijn maar vier foto's (wat wel mag) en ze passen niet echt bij elkaar.

1: De foto doet me vrij weinig. De lachende kinderen zijn zeker aanstekelijk, je hebt zo een glimlach op je gezicht als je dit soort platen ziet, maar fototechnisch is het niet speciaal.
Ik denk dat het hoge standpunt en de jongen die onderin een beetje tegen de onderzijde van de foto wordt aangeduwd mij storen. Nu weet ik echter niet hoe het in deze situatie beter had gekund.

2: Veel leuker! De vrolijke gezichten, felle kleuren slordige kapsels, ja echt gaaf! De grote gebouwen op de achtergrond geven meteen (misschien onbedoeld) het contrast tussen rijk en arm. Het feit dat het muurtje veel contrast heeft vind ik ook mooi. Geen saai beton maar lekkere textuur.

Het ene been wat er niet op staat... ik kan er mee leven. Gelukkig is ie onder de knie gekaderd en staat niet net een voet er niet op ofzo.

3: Een foto met een verhaal. Een meisje heeft veel spullen gekocht en belt even een vriendin. Of misschien heel iets anders. Het laat je even nadenken. Dit soort foto's, die niet geposeerd zijn maar letterlijk van de straat geplukt vertellen veel. Of laten je zelf een verhaal bedenken.

Minpuntje is misschien de diepzwarte jas rechts van haar. De de bh die wat te goed zichtbaar is. Nu ik nogmaals kijk is het zonde dat die kerel in het zwart erop staat. Het verstoord de balans een beetje. Anders zou de afstand tot het zebrapad veel groter worden.

4: De meisjes hebben geen relatie met de winkel op de achtergrond. Ik vind het niet echt geslaagd. Kleuren en scherpte (van de achtergrond...) zijn in orde. Maar het witte vlak van de zonnewering zo braaf precies op de foto... mwah. Waren er 10+ mensen vervaagd te zien geweest, dan was het een mooie 'shoppingrush' ofzo geweest.

Foto 1 en 4 vind ik minder. Foto 2 en 3 zeker showcasewaardig.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
wanneer je 1 en 2 anders uitsnijdt worden het - naar mijn mening - veel betere foto's om naar te kijken; van foto 1 kan je een mooie rechtopstaande uitsnede maken en van foto 2 een mooie vierkante.

het idee van foto 4 is leuk, maar de uitwerking een stuk minder. langere sluitertijd, meer mensen, andere compositie, gewoon van alles proberen, want het idee vind ik wel leuk en daar moet echt wat van te maken zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#1 vind ik erg goed.
Al had ik ietsie meer vignettering willen zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
Leuke kleuren, goed bewerkt.

Foto 1: Jammer van de mensen en het busje op de achtergrond, zonder dat zou die een stuk beter zijn, je wordt er echt door afgeleidt. Volgens mij is (iig een groot deel hiervan), wel goed weg te shoppen... Croppen bied geen oplossing
Foto 2: Het zou beter zijn als dat gebouw in de achtergrond wegvalt, maar dat doet 't niet, dus dat is zeuren om iets waar toch weinig aan te doen valt. Leuke plaat, twee middelste jochies hadden van mij part ook achterover het water in mogen kukkelen,
Foto 3: Leuk, maar ik zou hier meer een verhaal bij verwachten. Zonder dat mis je toch iets...
Foto 4: kan ik kort over zijn, ik vind het (ook) niks...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25
Bedankt voor de commentaren :)

Het is wel duidelijk dat #4 niet in de smaak valt. Achteraf gezien kan ik daar ook wel inkomen, de kadering van het zonnescherm is inderdaad erg krap, en dat de meisjes meer storend dan "haastig" overkomen, begrijp ik ook wel. Ik zal de serie nog eens doorkijken voor een andere versie, ik heb op die locatie nog wel meer geschoten :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1