[x800-gt]Beeldbevriest en blijft (regelmatig) hangen

Pagina: 1
Acties:

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
Ik heb sinds eergister een x800-gt en als ik ga gamen dan loopt om de zoveel minuten (bv 5) het beeld vast. Hij bevriest een aantal seconden, gaat op zwart en na een seconde of 20 komt het beeld terug (waarbij het wel een stuk donkerder is) Ik herlaad de grafische instellingen om het weer op een normale kleur te krijgen en kan weer verder spelen. Het spel is btw call of duty

Met het installeren waren er problemen met de voeding. Als je de harde schijf aangesloten was dan crashte het bios of kwam niet verder als de bootloader. De 300watt voeding is vervangen door een 350 watt exemplaar van qtec.

ik heb 1x dat ipv het beeld weer terug kwam, de pc opnieuw opstarte. Ik keek toen in het bios en de cpu /nb waren rond de 60 graden.

Nadat dit gebeurd was (het was de eerste keer) plaatste ik zo'n tafel ventilator voor de pc, of het soms een koelings probleem was. Het rebootte toen niet meer maar het scherm kwam na een tijdje weer terug.

PC: Intel 3 ghz (HT)
1 gb ram (3 modules)
1 hdd
2 cd/dvd drives

Is dit een koeling of een voedingprobleem.

Ik hoop dat mensen me op weg kunnen helpen voordat ik aan dingen als nieuwe voeding enz ga beginnen.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

350 watt qtec :r
vervang deze voor een degelijke antec of bv tagan voeding en je systeem zal prima lopen.
je videokaart eist behoorlijk wat stroom en een qtec van 350 wat icm met de rest van je systeem is vragen om problemen. zowieso moet je niet uit besparen op de voeding. een stabiel systeem vereist allereerst een goede degelijke voeding.

trouwens 350 watt is wel wat krapjes, is je p4 en prescott? zo ja dan vereist die ook toch een behoorlijke voeding. ik je aanraden om een 400watter te halen van bv bovengenoemde merken.

[ Voor 73% gewijzigd door Hubert op 11-01-2006 13:06 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• StM
ja... Het is volgens mij idd een prescot :P

[ Voor 80% gewijzigd door StM op 11-01-2006 13:10 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Was er niet een probleem met ATI kaarten en Call of Duty?.....daar heb je volgens mij een patch voor of zit die in de laatste drivers.

Check btw je voltlijnen en kijk of ze niet teveel afwijken van wat minimaal hoort.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• StM
waar kan ik de minimale voltages vinden?

Mijn bios geeft trouwens 11.3 volt aan op de 12V connector...

Ik denk dat ik maar een nieuwe voeding erin zet :P

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Site.to.Make schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:09:
ja... Het is volgens mij idd een prescot :P
well there ya go, en 11,3 op je 12v is geloof ik een tergroote afwijking. die mag 11,8 zijn. 11,3 is te zwak.

vervang je voeding en systeem draait weer stabiel.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk ook dat het een voedingsprobleem is. Een kwaliteits 350 of 400W voeding (hoewel ik denk dat deze laatste overkill is) zou je probleem moeten oplossen. Belangrijk punt is dat het gaat over een voeding van een goed merk (Tagan, Enermax, Fortron, Aopen, ...).

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Lijkt mij ook, moven met die Q-Tec. En draai ook de eerste (en voorlopig laatste :( ) patch voor CoD2. (of alle andere patches voor CoD1, alsje die draait)

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Heb je deze X800 GT misschien bij Gistron gekocht? Zo ja, dan weet ik waarschijnlijk wel wat er aan de hand is.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2006 23:56 ]

Pagina: 1