Heey,
Ik moet hier een checklist maken voor een site. Mijn doel is om een naam in een database te zoeken op het moment dat er op een knop wordt gedrukt, er moet dan ook een plaatje in een eerdere veld worden weergegeven.. De pagina mag niet ververst worden..
Wat ik nu heb:
invoerveld => username...
button met de javascriptje:
een file met de code
nu zou ik het liefst de code intern willen uitvoeren in dezelfde pagina.. in plaats van een popupje..
in een divje zou ik dit willen exporteren <div name="test" id="test"></div>
heeft iemand enig idee of dit mogelijk is , en zo ja hoe??
als je het niet begrijpt wil ik het nog best wel een keer uitleggen.
alvast bedank
mvg, Antek
Ik moet hier een checklist maken voor een site. Mijn doel is om een naam in een database te zoeken op het moment dat er op een knop wordt gedrukt, er moet dan ook een plaatje in een eerdere veld worden weergegeven.. De pagina mag niet ververst worden..
Wat ik nu heb:
invoerveld => username...
button met de javascriptje:
code:
1
| echo "<input type=\"button\" value=\"Controleer\" onclick=\"javascript: window.open('namecheck.php?name='+ document.getElementById('username').value,'_blank','top='+(screen.height - 100)/2+', left='+(screen.width - 300)/2+', resizable=no, width=300, height=100');\"></td></tr>\n"; |
een file met de code
code:
1
2
3
4
5
6
7
| $query = mysql_query("Select * from tabel WHERE username ='".$_GET['name']."'"); if(mysql_num_rows($query) == 0){ echo "<font color=\"green\">De gebruikersnaam is vrij.</font>"; } else{ echo "<font color=\"red\">De gebruikersnaam is bezet.</font>"; } |
nu zou ik het liefst de code intern willen uitvoeren in dezelfde pagina.. in plaats van een popupje..
in een divje zou ik dit willen exporteren <div name="test" id="test"></div>
heeft iemand enig idee of dit mogelijk is , en zo ja hoe??
als je het niet begrijpt wil ik het nog best wel een keer uitleggen.
alvast bedank
mvg, Antek
No sig!