[XP] Netwerk stopt na enkele dagen met SP2*

Pagina: 1
Acties:

• RobinV
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik gebruik Windows XP SP2, maar na enkele dagen (2/3) stoppen alle netwerkactiviteiten.
Met SP1 had ik dit probleem nog niet. Ik heb het met verschillende systemen en verschillende windows XP installatie cd's geprobeerd, maar bij elk systeem hetzelfde probleem.

De computer zelf wordt niet gebruikt, er draait namelijk een beveiligingsapplicatie op die alleen maar plaatjes opslaat. Aan deze software ligt het ook niet, want die werkte correct met SP1.

Ik heb al gezien dat je bij SP2 in het apparaatbeheer van windows bij de netwerkeigeschappen een tabblad 'energie beheer' hebt, maar ik heb de optie uitgeschakeld dat hij de netwerkkaart mag uitschakelen.

Daarnaast heb ik zodra het probleem zich voordeed alle opties met ipconfig al geprobeerd en ook de functie 'netwerk herstellen' vanuit windows, maar dit help allemaal niks.

De enige oplossing tot nu toe is het systeem resetten en dan werkt het weer een aantal dagen.

Is er nog een andere instelling in Windows XP die het netwerk na een bepaalde tijd uitschakeld of is dit een bug?

Alvast bedankt, Robin

Robin

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even je OS vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy. Probeer daar zelf in het vervolg op te letten :)

Onder HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters kan je in de DWORD-waarde "Autodisconnect'" een waarde in minuten opgeven van 0 tot en met 0xffffffff (ergens bij de 5 miljard) :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar stel je enkel de time-out mee in bij netwerk shares, dat de SMB sessie dan verbroken wordt ;)

Dat je hele netwerk (incl. ping) doodvalt na een paar dagen is redelijk apart.
Staat er wat bijzonders in je eventlogs?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
virussen, teveel 'half open connections' en windows draait je tcp/ip op een laag pitje (vanaf sp2 pas)

check je eventlog maar eens op 'tcpip' meldingen. dan zul je wel wat vinden

A wise man's life is based around fuck you