Welk soort kabel van KPN?

Pagina: 1
Acties:

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 13:02

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Ik moet een opdracht voot school maken en hierbij zou ik graag weten welk type kabel KPN in de grond heeft liggen. Hier bedoel ik dus de kabels die onderdeel zijn van de vaste infrastructuur van KPN.

Als je een huurlijn zou nemen, zou je data via deze kabels lopen. Ik heb ergens gehoord dat het iets van 100baseFX was, maar weet dit dus niet zeker.

De opdracht houd in dat we moeten zeggen welke onderdelen je nodig hebt om een VPN verbinding te krijgen van Utrecht naar Amsterdam. Dit gaat over de lijnen van KPN, alleen moeten we dus weten wat voor lijnen dit zijn.

KPN wil dit niet vertellen als we ze opbellen en op de site is ook niks te vinden.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
Een kabel bedrijf bellen of de gemeente. DIe weten wel wat er allemaal onder de grond ligt.

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 12:42
Is dit relevant voor je opdracht?? Is het niet zo dat je moet uitzoeken wat voor apparatuur je ter plekke (op de 2 locaties) nodig hebt, de tussen liggende infrastructuur is niet van belang.

Btw, Versatel levert ook vpn verbindingen, misschien dat je bij hun wat kunt?

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 13:02

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Supermario16 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:42:
Is dit relevant voor je opdracht?? Is het niet zo dat je moet uitzoeken wat voor apparatuur je ter plekke (op de 2 locaties) nodig hebt, de tussen liggende infrastructuur is niet van belang.

Btw, Versatel levert ook vpn verbindingen, misschien dat je bij hun wat kunt?
Blijkbaar wil die leraar ook weten wat voor kabel in de grond ligt en de opdracht vermeld specifiek KPN. Ik weet niet of versatel dezelfde kabels gebruikt?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Daarnaast heeft de KPN een heel scala van huurlijn mogelijkheden van E1 tot OC3 aan toe als je zou willen met uiteraard evenveel verschillende koppelvlakken en tussenliggende rommel

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 15:40

qless

...vraag maar...

Alle lange afstands verbindingen gaan over fiber. En die heb je in verschillende smaakjes.

Fysiek:
Singlemode of multimode

Daarover heen gaat STM/ATM/Ethernet op verschillende snelheden. Eventueel kunnen er ook meerdere kleuren gebruikt worden per fiber kabel om zo een hogere snelheid en/of meerdere protocollen en/of meerder klanten te kunnen bedienen.

Koperkabels in de grond van KPN zijn tussen centrale en klantlokatie, en dan kan je via DSL technieken op dit moment maximaal 52 mbps down en 13 mbps up halen of 26 mbps in beide richtingen.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 15:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

om een VPN verbindig te krijgen van Amsterdam naar Utrecht heb je een verbidning nosig naar een publiek netwerk. KPN levert Frame-Relay, ATM, X25 IP Vpn, DarkFiber, ethernetVPN en huurlijnen. Je krijgt geen verbinding van Amsterdam naar Uttrecht maar van je ene lokatie naar een PoP (centrale) en vanaf de andere lokatie naar een PoP. Het type kabel hangt natuurlijk af van snelheid die je wil hebben. Tot 2MB zal het koper zijn daarboven glas. 100baseFX is koper gebruikt voor ethernetconnecties. Over het algemeen zal het dus koper tot de pop zijn en daarna glas binnen de KPN infrastructuur maar daar merk je zelf niks van.
OVerigens lees eens wat over het OSI model. dan begrijp je hoe datanetwerken een beetje werken. De echte core van KPN is overigens SDH over glas. Hieroverheen lopen weer protocollen als Frame en ATM

[ Voor 14% gewijzigd door TrailBlazer op 11-01-2006 12:57 ]

Pagina: 1