[PHP] Tijd van Tijdserver halen en op website zetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:38

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
Hallo tweakertjus.

Ik ben een PHP newb, maar ben er wel erg in geinterreseerd.
Nu ben ik een websitje aan het bouwen die 2 tijden, die van Nederland, en die van Suriname moet laten zien. Ik wil dat deze tijd van een tijdserver halen.

Ik ben wat rond wezen kijken op PHPfreakz.nl en php.net.
Daar staat wel het 1 en ander in met betrekking tot timeservers, maar niet echt hoe ik dit op mijn website kan betrekken.

Kan iemand me een beetje op weg helpen?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:45
newbie uit je titel gehaald.

Wat heb je zelf al geprobeerd ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het erg belangrijk dat de tijden heel nauwkeurig zijn?
Of ben je niet bekend met de datum en tijd functies van PHP?
Just asking aangezien je aangaf een newbie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:24:
Is het erg belangrijk dat de tijden heel nauwkeurig zijn?
Of ben je niet bekend met de datum en tijd functies van PHP?
Just asking aangezien je aangaf een newbie te zijn.
Buiten dat de server waar php op draait kan toch zijn tijd gewoon via NTP binnenhalen? Dan heb je de goede tijd en hoef je alleen maar zoveel uur erbij te doen of er af te trekken (wel ff zorgen dat je tijd op GMT ingesteld staat)...

Oh jah, zomertijd en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

zou gewoon de tijdfunctie van PHP gebruiken, en dan de tijd nemen van je eigen bak (en die eventueel laten synchroniseren met timeserver).
en als je de tijd van je server hebt (gok in nederland) dan kan je daar een x aantal seconden aftrekken (3600*aantal uur tijdverschil) en dan heb je de tijd van suriname ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Kijk eens naar fsockopen() en ga opzoek naar het protocol waarmee je met timeserver kunt communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Sequence en daarboven geven de makkelijkste methoden om de tijd te pakken, frickY maakt het je wat moeilijker.

frickY's manier geeft aan dat je zelf verbinding moet maken met een NTP-server waardoor je in principe altijd de juiste tijd hebt, terwijl de anderen het via je OS doen, wat minder accuraat is.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat je nu de 100% exacte tijd nodig hebt, een paar seconden speling is in de meeste gevallen accuraat genoeg. (eigen ervaring)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swaptor schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:25:
Sequence en daarboven geven de makkelijkste methoden om de tijd te pakken, frickY maakt het je wat moeilijker.

frickY's manier geeft aan dat je zelf verbinding moet maken met een NTP-server waardoor je in principe altijd de juiste tijd hebt, terwijl de anderen het via je OS doen, wat minder accuraat is.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat je nu de 100% exacte tijd nodig hebt, een paar seconden speling is in de meeste gevallen accuraat genoeg. (eigen ervaring)
via het OS minder accuraat? Waarom, omdat er eventueel in de tussentijd al een afwijking komt...?
Zou een reden kunnen zijn, maar ik denk niet dat de NTP provider er blij mee is dat wanneer een bezoeker je website bezoekt telkens een verbinding met de NTP server gemaakt wordt, ik denk dat je IP dan geblacklisted wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
Ok, dit is eigenlijk mijn topic, per ongeluk geplaats met die van Gotiniens :)
magoed, denk dat blaatkoetje mischien gelijk heeft... vinden ze niet zo leuk denk ik.
Dan maar gewoon de tijd van de computer halen, en dan een x aantal uur erbij optellen voor de tijd van Suriname

[ Voor 26% gewijzigd door Kwartjuh op 13-01-2006 10:41 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Dat vinden ze zeker weten niet zo leuk nee :)
De tijd van de computer gebruiken hoeft helemaal geen probleem te zijn als die regelmatig gesynct wordt met een tijdserver.

Gebruik gmdate() of gmmktime() om de GMT-tijd te verkrijgen, en tel daar gewoon de tijdzone van Suriname bij op.

[ Voor 26% gewijzigd door frickY op 13-01-2006 15:23 ]

Pagina: 1