Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik ga een Ipaq 2490 PDA en een GNS 5843 GPS/TMC ontvanger kopen. Nu lees ik op verschillende plaatsen dat mensen problemen hebben met de TMC ontvangst.

De ontvangst zou verbeterd kunnen worden met een Y-splitter voor de antenne die op de auto zit, en het schijnt dat je wel een speciale splitter nodig hebt om het TMC signaal goed door te geven. Dit model is de enige die ik ken, maar:
1) De aansluiting is anders dan op de GNS (tulp vs mini jack), dus je moet gaan knutselen
2) Het lijkt mij een wirwar van draden op te leveren.

Kortom, liever zou ik de ontvangst willen optimaliseren met de kleine meegeleverde antenne. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en een "optimale" plaatsing kennen?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Voor je een dure splitter gaat kopen moet je je eerst even afvragen of je auto voorzien is van een metal-coating op de voorruit. Als dat namelijk niet zo is is de kans erg klein dat je de splitter uberhaubt nodig hebt. Als je dat wel hebt kan je de receiver simpelweg achter het 'tolpoortje' in de voorruit plakken (meestal voor de achteruitkijkspiegel) dan wordt je ontvangst ook veel beter...

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:00
Hoeveel topics ga je nog openen over de 2490?

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
suspect schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:41:
Hoeveel topics ga je nog openen over de 2490?
Ja, ja, mijn excuses hiervoor. Ik twijfel gewoon een beetje over hoe ik alles goed moet instellen. Ik hou het hier wel bij hoor en over een paar dagen zijn ze toch allemaal ver naar beneden gezakt :-) Ik voel me wel een beetje betrapt. :-)

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Het is toch tegenwoordig zo dat de GPS muis zelf ook het TMC signaal kan ontvangen? Met andere woorden...het verhaal dat je radio degene moet zijn die TMC ontvangt klopt toch niet (meer)?

specs | 3360wP met SE3000

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Tai-Pan schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:38:
Het is toch tegenwoordig zo dat de GPS muis zelf ook het TMC signaal kan ontvangen? Met andere woorden...het verhaal dat je radio degene moet zijn die TMC ontvangt klopt toch niet (meer)?
Sommige (lees dure) wel ja.
Pagina: 1