Toon posts:

[Excel 2003] tijden berekenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag allemaal,

om zo'n beetje te schematiseren hoeveel ik mag downloaden was ik in excel downloadsnelheden in kb/s aan 't zetten in de eerste kolom, download in mb/u in de 2de (A*3,6) en in mb/u (B/2) in daluur in de derde. erna was ik nu van plan om de tijd te bekijken dat ie nodig had om 1000 mega te downloaden (=1000/B) maar dat komt dan natuurlijk in decimale getallen, en als ik dat omzet naar tijd in celeigenschappen dan berekent ie dat als een dagtijd, ttz na 24u telt ie steeds opnieuw vanaf 0.

oeps, mijn formule is precie ook mis :p

kan daar iets aan gedaan worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 11:53 ]

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 16:07
Ik begrijp niet helemaal hoe je je formules e.d. hebt uitgewerkt en of dat allemaal werkt, maar als je in Excel tijden in uren wil laten doortellen (in plaats van dag erbij en dus weer bij 0 beginnen), dan moet je opmaak Aangepast (Custom) kiezen en "[u]:mm:ss" gebruiken (dus blokhaken om de u).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
dankuwel, hij rekent nu idd gewoon door, maar hij zet de tijden wel raar om. 277,78 wordt zo 6666:40:00 terwijl ik dus zou willen dat dat dan 277 uur en 47 minuten wordt. vanwaar deze herrekening?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Omdat in Excel de eenheid van datum/tijd een dag is. Delen door 24 dus. Maar dat had je zelf ook wel kunnen vinden. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland