[vb.net] Communicatie tussen iframe en parent

Pagina: 1
Acties:

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik ben momenteel met een paar ideetjes bezig voor een site.
Op dit moment ben ik een beetje aan het klooien met user-input.

Ik wil op m'n site dat als een gebruiker op een knop drukt, er een invoer scherm verschijnt.
Alleen wil ik dat in een iframe dat over alles heen komt.
Tot zo ver nog geen probleem.

Alleen is nu mijn vraag, wat is de beste manier om variabele van de parent naar het iframe (met dus een andere .aspx pagina) te krijgen, en vooral terug naar de parent te krijgen?

Voor de richting parent -> iframe zat ik te denken aan sessievariabele, maar ik weet niet of er een andere optie is? Geen idee of ik op m'n iframe.aspx (noem ik hem even voor het gemak) bij de variabele kan op m'n parent.aspx.

Hetzelfde geld voor de andere richting.
Het iframe zou een variabele (of meer) naar de parent moeten gooien, en daar dan een functie aanspreken (om op z'n minst de iframe weer te verbergen).

Weet iemand hier een goede methode voor?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Je kunt in de url van je iframe natuurlijk een hoop variabelen kwijt ;) En om de gegevens terug te krijgen naar de parent zou je javascript kunnen gebruiken.

• Cryothic
Ik probeer het liefst javascript een beetje te vermijden.

Het liefst zou ik natuurlijk direct functies en variabele op de parent aan kunnen spreken.
En dan ga ik me afvragen of ik niet beter een asp:panel kan gebruiken en die dynamisch ga opbouwen elke keer dat ie aangeroepen wordt. :\

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
De vraag is ofdat je dan écht iframes moet gebruiken.
Is het gebruiken van verschillende Placeholders geen optie? Die je dan op basis van events elkaar laat openen en hiden?
Je zou ook nog kunnen denken aan een tabbecontrol waarbij je de data in je session state plumpt waardoor de user toch kan switchen(met tabs of met divs->layers ergens overheen, etc).
Ook nog een optie is een modal-window wat je in FireFox vervangt voor een popup en enkel dan een session zet...

Al emt al veel opties, maar ik heb totaal geen inzicht in wat je wilt :)

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Cryothic
Het wordt een soort wedstrijd-uitslagen systeem.
De gebruiker klikt op de de knop voor "de eerste plaats", dan verschijnt er een venster/frame/pagina (das dus nog niet duidelijk) met deelnemers, daarin klikt de gebruiker de deelnemer die gewonnen heeft.
Scherm sluit, deelnemer staat genoteerd.
Dan voor de deelnemer die 2de is geworden volgen dezelfde handelingen.

Ik ben momenteel aan het kijken of het met een asp:panel lukt.
Het enige nadeel dat ik tot nu toe daarmee denk te hebben is dat het opbouwen iets meer werk gaat kosten. De lijst met deelnemers moet namelijk dynamisch zijn.
En dat zorgt dus voor veel code op 1 pagina.

Met een iFrame dacht ik dat te verhelpen, omdat het dan 2 pagina's worden, en het wat meer Object Georienteerd is. Maar ja, dan loop ik tegen andere problemen op.

Wat dus de beste manier is weet ik nog niet.
iig alvast bedankt voor de ideeen.