Boek Suse 10.0 Server gerelateerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gisteren een sollicitatiegesprek gehad bij een bekend detacheringsbedrijf. Dit bedrijf doet veel werkzaamheden m.b.t. Novell en Suse. Ik hoop een van deze dagen goed bericht te krijgen:D

Nu ken ik alleen een beetje de basis van linux. Ik zou mijzelf dus graag wat meer verdiepen in Suse 10.0 en dan voornamelijk de Server kant. (dus niet de desktop omgeving)

Wat ik zelf al gevonden heb:
* Basiscursus SuSe Linux 10 + CD-ROM
http://www.academischeboe...00483079_1_10090000000010
Graag zou ik het boek in het Nederlands hebben, dit leest toch net iets makkelijker weg.

Iemand ervaring met het boek hierboven of iemand een andere suggestie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:33
Linux in a nutshell lijkt me wel een intressant boek voor je, veel commando's staan er in uitgelegt (boek is wel 2.4.x kernel gerelateerd), deze commando's kan je zo'n beetje op ieder systeem gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:25:
Graag zou ik het boek in het Nederlands hebben, dit leest toch net iets makkelijker weg.
Ik zou toch lekker Engels gaan lezen, want je zal binnen linux en de software nog genoeg Engels voor je kiezen krijgen... Is het lezen gelijk een leuke aangelegenheid om je Engels bij te schaven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DanielB schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:49:
[...]

Ik zou toch lekker Engels gaan lezen, want je zal binnen linux en de software nog genoeg Engels voor je kiezen krijgen... Is het lezen gelijk een leuke aangelegenheid om je Engels bij te schaven :)
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar bij een nederlands boek ben ik meestal wat meer gemotiveerd.
Zijn er verder nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M@rijn schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:44:
Linux in a nutshell lijkt me wel een intressant boek voor je, veel commando's staan er in uitgelegt (boek is wel 2.4.x kernel gerelateerd), deze commando's kan je zo'n beetje op ieder systeem gebruiken.
Is dit boek nog een beetje makkelijk te volgen voor iemand die er nog niet vaak mee heeft gewerkt? Staan er voobeelden in? Plaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:38
Dat boek heb je wel wát aan maar niet alles. Dat boek gaat over de Pro versie van SuSE (desktop). Voor server heb je miss hier wat aan;

http://www.donner.nl/sana...00186795_1_10090000000010

http://www.donner.nl/sana...00433380_1_10090000000010

In het NL zul je zowiezo niet veel vinden voor server en wat je zal vinden is meer voor de huis, tuin en keuken Linux gebruiker, gericht op een werkstation (installeren, configureren van mailclients etc). De goede boeken zullen allemaal in het Engels zijn, misschien maar beter ook, een Nederlandse versie van Server wil je niet....

Misschien zijn er ook boeken van O'Reilly, we hebben er op mijn werk een aantal over o.a. DNS, PostFix en Postgres, erg mooie en duidelijke boekjes :)

edit:
Zie trouwens dat dat boek is geschreven door Sander van Vugt, een collega van me in de tijd dat ik stage liep bij Azlan. Sander heeft meer boeken over Linux geschreven, echter meer gericht voor de thuisgebruiker. Hij schrijft ook voor Computer!dee.

[ Voor 15% gewijzigd door marccom op 11-01-2006 12:21 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Een boek zou ik zo niet 1-2-3 weten voor je.
Maar de beste methode blijft voor mij altijd nog hands-on ervaring!
Als je nog ergens een oude PIII of P4 hebt staan, zou ik zeggen downloaden die distro, en ermee aan de slag gaan! (1 Linux server is bij mij zelfs nog een oude dual PII met 384MB)
Ik werk nu zo'n beetje een jaar of 6 a 7 met Linux en ben er altijd zeer tevreden over geweest. (zowel RedHat als SuSE)
Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar het boek Linux voor Dummies.
Deze ... voor Dummies -serie zijn meestal ook in de NL versie beschikbaar, en lezen ook vaak makkelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wat vinden jullie van de "officiele" LPI Boeken

http://www.instruct.nl/sf35/sf.mcgi?224

Op deze manier is het misschien ook mogelijk om later mijn LPI certificaat te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:11:
[...]

Is dit boek nog een beetje makkelijk te volgen voor iemand die er nog niet vaak mee heeft gewerkt? Staan er voobeelden in? Plaatjes?
Ikzelf vind het wel relatief makkelijk te volgen, je moet misschien even weten welk commando je op zoekt, maar bij elk commando staat ook een beschrijving van de meest gebruikte parameters dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:38:
En wat vinden jullie van de "officiele" LPI Boeken

http://www.instruct.nl/sf35/sf.mcgi?224

Op deze manier is het misschien ook mogelijk om later mijn LPI certificaat te halen.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je weet hoe het internet werkt? En dat jezelf ook op boekensites kan kijken. Iedereen hier zal je een ander advies geven over boeken omdat iedereen wel weer een ander boek beter vind. Het kan ook handig zijn als jezelf even naar een boekenhandel gaat en daar zelf even door diverse boeken gaat bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
offtopic:
Luc, zou je mij (via mail ofzo) wat meer info kunnen geven over dat bureau. Wil namelijk ook meer de Linux kant op qua werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

oudakker schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:23:
Een boek zou ik zo niet 1-2-3 weten voor je.
Maar de beste methode blijft voor mij altijd nog hands-on ervaring!
Als je nog ergens een oude PIII of P4 hebt staan, zou ik zeggen downloaden die distro, en ermee aan de slag gaan! (1 Linux server is bij mij zelfs nog een oude dual PII met 384MB)
Ik werk nu zo'n beetje een jaar of 6 a 7 met Linux en ben er altijd zeer tevreden over geweest. (zowel RedHat als SuSE)
Je zou misschien ook eens kunnen kijken naar het boek Linux voor Dummies.
Deze ... voor Dummies -serie zijn meestal ook in de NL versie beschikbaar, en lezen ook vaak makkelijk weg.
Heb dit boek ook. Het is een prima boek voor als je net begint met linux als desktop pc. Als je een serverwil draaien moet je een ander boek pakken. Maar als je net begint met linux is dit een prima boek

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1