Ik heb op een Linux-server (SuSE 9.3) Asterisk 1.2.1 geinstalleerd.
Er zit een Fritz! PCI ISDN-kaart in
chan_capi er op
sip.conf / extensions.conf / modem.conf / capi.conf aangepast en draaien maar!
So far so good.
Nu is het zo dat binnenkomende gesprekken netjes op de toestellen uitkomen
Ook intern bellen van het ene toestel naar het andere gaat goed.
Alleen hoe kan ik naar buiten bellen? (over dat Fritz! kaartje op ISDN)
Ik google me gek maar kom zoveel hits tegen dat je daar ook door de bomen het bos niet meer ziet, zoek me een slag in het rond op voip-info en Asterisk Guru, printer heeft overuren gemaakt om documentatie uit te printen, lezen maar...
"Asterisk - The Future of Telephony" van O'Reilly ontbreekt ook niet in mijn verzameling, maar een oplossing heb ik nog steeds niet gevonden. (goed boek overigens
)
(of ik zoek gewoon verkeerd...
)
Waar ik volgens mij nu op stuk loop is dat ik niet weet wat ik in de Dial(xxx/n) moet zetten om de uitgaande gesprekken over ISDN te laten lopen!
Intern is het een kwestie van Dial(SIP/500) etc.
Ik heb wel voorbeelden gezien met Dial(ZAP/g1) voor Zaptel kaarten, maar voor een Fritz! PCI-kaartje heb ik niet kunnen vinden.
[update]
Heb inmiddels wel iets gevonden met Dial(Modem/g1,nnnnnnnnn), maar hoe / waar maak ik de vertaling tussen "Modem" en m'n Fritz! kaartje?
Er zit een Fritz! PCI ISDN-kaart in
chan_capi er op
sip.conf / extensions.conf / modem.conf / capi.conf aangepast en draaien maar!
So far so good.
Nu is het zo dat binnenkomende gesprekken netjes op de toestellen uitkomen
Ook intern bellen van het ene toestel naar het andere gaat goed.
Alleen hoe kan ik naar buiten bellen? (over dat Fritz! kaartje op ISDN)
Ik google me gek maar kom zoveel hits tegen dat je daar ook door de bomen het bos niet meer ziet, zoek me een slag in het rond op voip-info en Asterisk Guru, printer heeft overuren gemaakt om documentatie uit te printen, lezen maar...
"Asterisk - The Future of Telephony" van O'Reilly ontbreekt ook niet in mijn verzameling, maar een oplossing heb ik nog steeds niet gevonden. (goed boek overigens
(of ik zoek gewoon verkeerd...
Waar ik volgens mij nu op stuk loop is dat ik niet weet wat ik in de Dial(xxx/n) moet zetten om de uitgaande gesprekken over ISDN te laten lopen!
Intern is het een kwestie van Dial(SIP/500) etc.
Ik heb wel voorbeelden gezien met Dial(ZAP/g1) voor Zaptel kaarten, maar voor een Fritz! PCI-kaartje heb ik niet kunnen vinden.
[update]
Heb inmiddels wel iets gevonden met Dial(Modem/g1,nnnnnnnnn), maar hoe / waar maak ik de vertaling tussen "Modem" en m'n Fritz! kaartje?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 11:26 ]