Toon posts:

[SBS 2003] Blauw scherm na inloggen console/rdp*

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Small Business Server Windows 2003. Als ik ga inloggen op de console alsook op de terminal server van een Small Business Server 2003 dan krijg ik een blauw scherm zonder dat ik de start knop of klikje m.a.w. ik zie geen desktop verschijnen :(

Het valt me op dat als ik de server uitschakel en dan weer inschakel ik wel weer kan inloggen. Maar wacht ik ongeveer 5 minuten dan heb ik weer hetzelfde probleem. Echter als ik binnen die 5 minuten enkele keren opnieuw inlog dan heb ik dit probleem helemaal niet.

Heeft iemand dit probleem eens eerder meegemaakt? :?

Ik heb alle updates al geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem. Heeft iemand een tip?

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 04:24

Majapro

Deventer

draait die kast een ander besturingssysteem wel goed?

reset je bios eens naar standaard waarden....zijn maar een paar tips hoor :)

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Heb je al gekeken in je EventLogs of daar iets vreemds tussen staat? Ik kan me voorstellen dat er toch ergens een fout is opgetreden die aan de logs wordt doorgegeven? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Maar welk proces is hiervoor verantwoordelijk om de desktop te laten zien? Ik weet explorer, maar zijn er geen repair tools om het een en ander te controleren op een Small Business Server? En in de eventlogs staat wel het een en ander maar of dit gerelateerd is aan dit probleem? Heeft niemand dit ooit verder meegemaakt?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even in de Blue Screen Faq en post de foutmelding. Als jij de betreffende foutmeldingen in je eventlog niet post, kan niemand weten of deze gerelateerd zijn aan je probleem.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf verder al geprobeerd? Verder kunnen we hier natuurlijk helemaal niks mee zonder de exacte foutcodes. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) daarover nog eens door. Ik zet je OS even vooraan de titel tussen [].
Blauw scherm na inloggen in SBS 2003 > [SBS 2003] Blauw scherm na inloggen console/rdp*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Question Mark schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:42:
Kijk even in de Blue Screen Faq en post de foutmelding. Als jij de betreffende foutmeldingen in je eventlog niet post, kan niemand weten of deze gerelateerd zijn aan je probleem.
denk dat hij geen echte bluescreen ziet... (stop error) maar een lege desktop ;)

blauwe achtergrond dus, welke default is op 2003,

TS: start eens handmatig explorer.exe (via taskmanager)

[ Voor 6% gewijzigd door Zwelgje op 12-01-2006 00:21 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zwelgje schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:21:
[...]
denk dat hij geen echte bluescreen ziet... (stop error) maar een lege desktop ;)
Daar kun je wel eens gelijk in hebben... |:( Knap denkwerk van je, ik heb een iets andere associatie bij de term "Blue Screen". ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1