Toon posts:

Platinum-DVD niet gelezen door Apex AD-2710

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb van iemand een gebrande DVD geleend. Het betreft hier een DVD van het type "Platinum DVD+R 8x (Mediacode RICOHJPN R02).

De DVD wordt niet herkend door mijn Apex AD-2710 stand-alone DVD speler. Ik krijg simpelweg de melding : NO DISC. De DVD wordt wel gelezen door mijn NEC ND-2510 DVD-brander in mijn PC. Ik ga er vanuit dat de DVD is gebrand met als videoformaat Video CD. Maar ik weet dit niet zeker. Ik heb nog weining ervaring met gebrande DVD's. Ik zou niet weten hoe ik zou kunnen nagaan met welk videoformaat de DVD gebrand is.

Ik zou ook graag willen weten of er op intenet of Tweakers een topic is waar ik kan nagaan welke DVD schijfjes ik wel en niet kan gebruiken op de Apex AD-2710-DVD speler.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:16
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 09:53:
Ik zou ook graag willen weten of er op intenet of Tweakers een topic is waar ik kan nagaan welke DVD schijfjes ik wel en niet kan gebruiken op de Apex AD-2710-DVD speler.
google, en dan het eerste resultaat.. Makkelijk toch ?

[ Voor 17% gewijzigd door vriesdude op 11-01-2006 10:00 ]

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Vriesdude,

Ik heb inderdaad op de gegeven website gekeken. Echter de informatie is slechts zeeer beperkt en het geeft geen antwoord op mijn vraag over de Platinum DVD's.

En bepaalde informatie op deze site is zelfs tegenstrijdig:
"I tried around 50+ traxdata dvd-r and dvd+r and they all worked! i burned my dvds with liteon 811s with 4x and 8x speed." schrijft gebruiker Serdoop op deze site. En gebruiker Gizmo65 schrijft "Plays everything I've tried except movies burned on a DVD+R (TraxData 4x).
Works fine with Philips DVD+RW."
Uiteraard kan het in deze gevallen ook aan bijvoorbeeld de brander liggen, maar uiteindelijk geeft de site mij geen duidelijke informatie mbt mijn probleem/vraag.

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:16
Voor zover mij bekend is dit een van de meest uitgebreide site's.

Overigens heb ik platinum schijfjes die wel goed en niet goed gebrand kunnen worden door mijn NEC 2510 DVD brander. (ik vermoed verschillende media code maar te lui om te controleren).

Op de schijfjes die mislukken (mijn gehele laatst aangeschafte spindel) is op 1/3 en 2/3 een duidelijk verschil te zien in de kleur (dus hoe goed de schijfjes gebrand zijn). Sommige spelers weigeren die schijfjes ook daarom.

/dev/null