fsb 150, kan geheugen dan lager?

Pagina: 1
Acties:

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:17

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben van plan een abit kt7a raid mobo aan te schaffen met een tbird 1200 (de nieuwste zijn blijkbaar ook al standaard unlocked >:) anders ben ik nog wel een "krasse knar" hoor!)Ik wil dit met een fsb van 150 laten draaien 150 X 9 (1350 mhz moet kunnen (kheb al een alpha pep66t + delta afb60mp klaarliggen)moet je nu geheugen kopen dat ook per se op deze frequenty kan draaien (cas2 natuurlijk) of kun je dit ook lager instellen (zoals bij pci)ik vind mushkin enzo namelijk wel erg duur, enlighten me!

een treffende spreuk

• Steven
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op mijn Mobo (Abit VT6X4) kan je instellen:

fsb - PCIBus snelheid = Snelheid geheugen

Wat er dus bij jou op neerkomt 150 - 37.5 = 112.5 Mhz, en dat kan een 100 Mhz module wel aan...

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
Ah OK bedankt voor de moeite (en info natuurlijk!) zou dat dure en iets snellere geheugen de qua prestatie/prijs de moeite waard zijn?

een treffende spreuk

• Steven
  • Laatst online: 12-08 09:30
Even voor de duidelijkheid: Een VT6x4 is een Slot1 Mobo, en ik weet niet welke Mobo deze feature nog meer hebben...

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Ik kan op mijn boordje een verhouding instellen tussen fsb en geheugen klok, moet toch wel ergens op de abit site staan hoe dat bij jou boordje zit.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
wederom een goede tip! khad ff wat problemen om de abit site te vinden (.com geeft een of andere vage moederbord verkoop bedrijf) maar is trouwens gewoon NL ben nu bezig om de handleiding van de kt7 raid down te loaden

een treffende spreuk

Verwijderd

De KT7A kan dus NIET een lagere geheugensnelheid dan de FSB instellen!

Bij een FSB van rond de 100 tot ongeveer 128 kan je het geheugen wel 33% sneller laten lopen, maar daarboven draait het geheugen even snel als de FSB. Er is GEEN optie in de bios om FSB-33% in te stellen.
Pagina: 1