Toon posts:

19inch laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben voor mijn broer (architect in opleiding) op zoek naar een 19inch breedbeeld laptop.
Hij wil dat persé hebben.

Ik heb er wel al van gehoord maar kan er nergens info over vinden...
zijn er merken die dat al verdelen?
Is dat wel doenbaar om te kopen?
Is dat nog mobiel genoeg? (ik heb zelf max 15,4" gekocht hiervoor)
zouden we niet beter een laptop met 15,4" kopen en een externe display van pakweg 21"?

Vele vragen...

Hopelijk een antwoord van de tweakers hier!

Alvast bedankt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

Exirion

Gadgetfetisjist

http://www.computerbase.d...0_19-notebook_raffinesse/

De eerste 19" notebook met scherm dat los te maken is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 18:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Wat is mobiel genoeg he, ik kan me niet voorstellen dat je continue met zo'n apparaat zou willen rondhobbelen, dat apparaat van mn bovenbuurman weegt al 4,4 kg. En dan die prijs 2400-3200 Euro, daar kun je al een prima laptop voor kopen, zodat je op lokatie af en toe aan het werk kan, en daarbij nog een echt grote monitor voor op je werkplek. Echt lekker met zo'n ding op de bank zitten en even internetten is er ook niet bij, wat ik toch ook een voordeel van laptops vind.

Waarom? Omdat het kan!!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 02:16

Emiel1984

Made in NL

Hoe gaat hij dat meenemen dan ? Openbaar vervoer of met auto ?

OV- > Niet doen veel te lomp om mee te nemen. Kies een 15,4 of 17 inch en koop een extra scherm.
Daarbij worden de 15,4 en 17 inch laptops meer gevraagt en zijn dus in meer smaken(betere) te krijgen. Daarbij zullen deze ook nog is goedkoper zijn qua prijs/kwaliteit door de grote verkoop.

Auto -> Is te doen maar gezien zijn opleiding vraag ik me af of die schermen al ver genoeg zijn doorontwikkelt hiervoor. Ik had zelf gekozen voor een 17 inch als ik echt een grote wou.

Heb nu een 15,4 in bezit van asus en dat werkt prima .. scherm is tov een crt eigenlijk gewoon visueel 17 inch moet je niet vergeten. Succes met zoeken.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Ik ben zelf architect en binnen mijn bureau werken we allemaal of met 12" powerbooks en een 19" extern scherm of met een 15,4" notebook met een 19" extern (die laatste heb ik zelf) en ik vindt het zeer goed werken. Als ik op kantoor ben heb ik een dual display waarbij je heel handig je werkvenster op je 19" zet en al je werkbalken ed op je notebook terwijl die 15,4 " ook groot genoeg is om af en toe elders te werken maar niet te groot om mee te nemen.
Om kort te gaan: ik zou echt niet meer anders willen. (dat was totdat ik die 30" Apple cinema display zag, maar goed ;-)

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 12:41
Ik heb een 17" laptop met een X-black (Sony) scherm dat op een resolutie van 1920x1200 werkt. Met deze resolutie heb je geen twee schermen nodig naar mijn mening. Ik kan 2 a4tjes op 100% in een keer op mijn scherm krijgen bij MS Word. Werkt heerlijk!

Ik verwacht dat een 19" scherm op max 1920x1200 werkt. Het 'lompgehalte' van een 19" lijkt me dan ook te veel in vergelijking met een 17" laptop.

Het contrast van het X-Black scherm is zo hoog dat de hoge resolutie nog niet eens opvalt. Een kleine font-size is dan ook goed leesbaar (zelfs zonder m'n bril op --> L-1,5; R-1,5) en je houdt plaats te over.

It's a beautiful day!

• BirminghamB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-04-2021
Het contrast van het X-Black scherm is zo hoog dat de hoge resolutie nog niet eens opvalt. Een kleine font-size is dan ook goed leesbaar (zelfs zonder m'n bril op --> L-1,5; R-1,5) en je houdt plaats te over.
Dat is ook niet zo moeilijk he... je hebt een divergenende lens omdat je een myoop (bijziend) bent. Wat wil zeggen dat het refractievermogen van het oog te groot is. Meestal omdat de aslengte van het oog te lang is . Het focus van parallelle stralen ligt daardoor voor de retina.

ergo dichtbij zijn kost jou relatief minder moeite en je bril zorgt er juist voor dat je je oogspieren extra moet inspannen om de lens boller te maken.

Als je nou verziend had je idd wel een bril nodig gehad. + glazen

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 12:41
BirminghamB schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:11:
[...]

Dat is ook niet zo moeilijk he... je hebt een divergenende lens omdat je een myoop (bijziend) bent. Wat wil zeggen dat het refractievermogen van het oog te groot is. Meestal omdat de aslengte van het oog te lang is . Het focus van parallelle stralen ligt daardoor voor de retina.

ergo dichtbij zijn kost jou relatief minder moeite en je bril zorgt er juist voor dat je je oogspieren extra moet inspannen om de lens boller te maken.

:|

Ah owk!

:?

It's a beautiful day!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
BirminghamB schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:11:
[...]

Sorry hoor.. maar ik zit hier met mijn -5 en als ik mijn bril omhoog doe zie ik echt geen zak op de afstand die ik heb t.o.v. mijn laptop. Laptopstaren is te vergelijken met veraf, niet met dichtbij.

Kortom, bullshit. Bijziend is (voor mij, en dus in mindere mate voor de eerste poster) tot een afstand van ongeveer 10 cm gewoon scherp zien, daarna wordt het vaag.

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bijziend is dichtbij kunnen zien. Dit is meestal tot armlengte. Maar dan zit je nog met die cilinders en die zooi. Oftewel dit is per persoon verschillend. Nu zit ik voor mijn studie continu achter de pc. Dit is nogal vervelend. Gaat mijn -2 bril op, af, op, af, enz... Toch maar eens van die glazen halen voor achter de laptop, die schijnen minder te spiegelen of zoiets.

Ik sleep iedere dag een 15.4 meej. Nog 1 te dik boek, boterhammen en die zooi. Ik moet er niet aan denken dat mijn laptop zwaarder was. Een 17" is al meer een desktop aan het worden, maar dan mobiel. 19 inch vind ik echt overkill.

Edit:
Zo te zien hebben acer, asus, dell, jewel, toshiba en hp geen 19".

[ Voor 12% gewijzigd door Edmund op 11-01-2006 16:40 ]

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Zet je hem op als je naar je beeldscherm kijkt of zet je hem dan juist af? Je kan niet functioneren als je je bril gewoon ophoudt? Bij -2 zou ik hem toch echt continu ophouden (deed ik ook toen ik die sterkte had ;))

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verbal_Kint schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:42:
Zet je hem op als je naar je beeldscherm kijkt of zet je hem dan juist af? Je kan niet functioneren als je je bril gewoon ophoudt? Bij -2 zou ik hem toch echt continu ophouden (deed ik ook toen ik die sterkte had ;))
Het stomme is dat ik af en toe vind dat ik zonder bril beter op het scherm kan zien, dus gaat hij af. Maar paar min later zie ik toch wazig, gaat hij weer op. Enz... Binnenkort toch maar eens naar de opticien en mijn ogen laten nakijken.

Maar nu weer ontopic. Ik zie nergens een 19" laptop, wie wel? (behalve die in de 2de post)

• BirminghamB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-04-2021
Off topic/
Ik kan ook scherper en meer ontspannen lezen zonder mijn -bril. Alleen als ik omhoog kijk of even wegkijk wordt alles meteen wazig. Met lezen heb ik het meestal af, maar schermwerk met ivm de omgeving

[ Voor 3% gewijzigd door BirminghamB op 11-01-2006 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem doorverwezen naar 17" speelgoed!

Toshiba of Acer hoogstwaarschijnlijk...

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:20

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:36:
ik heb hem doorverwezen naar 17" speelgoed!

Toshiba of Acer hoogstwaarschijnlijk...
ik weet niet hoe toshiba is maar over Acer hoor ik bijna alleen maar goede dingen.
Ze zijn niet te duur en toch goed uitgebreid en hele goede kwaliteit.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Over het algemeen hoor ik over Acer de laatste tijd juist slechtere verhalen, en als ik de bouwkwaliteit van mijn Asus met de Acer 1694 vergelijk van een maat van mij, ben ik niet onder de indruk.

De gebruikte onderdelen zullen vast van goede kwaliteit zijn, uiterlijk is ook top bij Acer imo, maar de bouwkwaliteit valt me wat tegen.

Verwijderd

Griffin schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:10:
[...]

ik weet niet hoe toshiba is maar over Acer hoor ik bijna alleen maar goede dingen.
Ze zijn niet te duur en toch goed uitgebreid en hele goede kwaliteit.
Behalve de accu's van acer, de mensen om mij heen met zo'n acer klagen allemaal over idioot leeggaan van de accu
Pagina: 1