Toon posts:

[.NET 2.0] Outlook add-in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Het volgende probleem speelt mij al enkele dagen parten:
Ik heb een Outlook Add-in in VB.Net 2.0 (Project type Extensibility, Shared Add-In project) voor Office 2000 geschreven welke lokaal na installatie goed werkt. De bedoeling is dat dit ook geinstalleerd gaat worden bij anderen dmv een installatie programma. Zo'n installatie programma wordt standaard aangemaakt voor Visual Studio 2005 bij het aanmaken van het project.
Ik heb de add-in assembly gesigned met een strong name key file.

Op de pc van gebruikers lijkt het installatie programma goed te werken en geeft het de melding dat de add-in succesvol is geinstalleerd.
Toch wordt de add-in knop bij anderen niet getoond in Outlook.

Als ik in het register kijk dan is er netjes een key aangemaakt met de juiste waarden voor de add-in in de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\Outlook\AddIns map.

Wel zie ik op de computer van de gebruiker na opstarten van Outlook de volgende melding in de eventviewer staan:
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (0) in bron (.NET Runtime) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: Unable to open shim database version registry key - v2.0.50727.00000.

Ik vermoed dat het toch iets met rechten te maken heeft, maar MSDN en Google leveren me weinig op.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Is het .net 2.0 framework daar wel geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
DaRace schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 09:41:
Is het .net 2.0 framework daar wel geinstalleerd?
Ja, het setup programma controleert daarop en bij ontbreken ervan installeert hij het.

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:10
Ik heb onlangs ook eens met VS Tools For Office gespeeld. Ik had het probleem dat mijn ActionPane niet opstarte op andere pc's. Het heeft inderdaad met de rechten te maken. Maar daarvoor moet je meer gaan zoeken in de .Net configuration tools. Door met de permission sets te spelen werkte het wel.

Kijk anders ook even in het .Net magazine uitgave 11. Die staat wel ergens online op de benelux site. Daar staat ook iets in over het deployen van zulke assemblies.

Verwijderd

Topicstarter
1 bijkomstigheid: Ik heb hem niet ontwikkeld met de VS Tools For Office. In plaats daarvan heb ik in Visual Studio 2005 Professional Edition gekozen voor Project type Extensibility, Shared Add-In project , waar je vervolgens kan kiezen waarvoor je je Add-In wil ontwikkelen.
Ik weet niet of dit nog uitmaakt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 09:44:
[...]

Ja, het setup programma controleert daarop en bij ontbreken ervan installeert hij het.
Dat mag eigenlijk niet, he ;-)

De foutmelding van 'shim database' krijg ik in google de volgende pagina:
MSDN Forums
Ik weet niet of dit precies je probleem is, maar het lijkt er wel veel op.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:40:
[...]

Dat mag eigenlijk niet, he ;-)
Waarom zou dat eigenlijk niet mogen? (Ik ga er even vanuit dat hij het .Net Redistributable Package gebruikt.)
Pagina: 1