Geheugen moederbord of voeding

Pagina: 1
Acties:

• BramdB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 10:51
Ik heb een PC welke zeer moeilijk te instaleren was/is en nu steeds opnieuw opstart.
Krijg dan een foutmelding over dat Windows een fout had etc etc
STOP: 0x0000008e (0xc000005, 0x807c6f65, 0xf73cd789, 0x000000000)
En de PC start dan opnieuw op/moet op nieuw opgestart worden.
Ik heb al veel over dit onderwerp gelezen.
Er word dan gezegd dat het een software driver probleem is anderen zeggen een hardware probleem.
Software lees je veel bij dit onderwerp over XP updates en zo maar de laatste updates zijn geladen en de laatste drivers ook
Met memtest heb ik het geheugen getest en dan krijg ik wel fouten. MAAR wissel ik het geheugen naar een andere PC dan is het geheugen 100% goed. Ik heb ander geheugen op het moederbord gedaan twinmos met dit geheugen loopt het al veel beter maar ook hier met memtest foutmeldingen. (wel minder) (ook dit geheugen in andere PC's 100% goed. :? ) Zou dan denken een moederbord probleem??.... Echter las ik nu ook over problemen met voedingen. Kan een slechte / te zwakke voeding ook problemen geven en een slechte memtest tot resultaat hebben??? :?

Systeem:
ASUS K8N4-E moederbord, 512 DDR 3200 geheugen (diverse merken geprobeerd)
Geforce 6200 64Mb. Kast en voeding A-open 300watt Maxtor 80Gb hardeschijf
Windows XP incl SP2 (zowel als home als prof op het systeem gehad)

Bram.d.B

Verwijderd

misschien zijn je bankjes van het geheugen verrot

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
maybe een maxtor harde schijf? anders rma je moederbord ofzo :P

>PC specs<

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-02 22:35
Vervang eerst je voeding, want die is gewoon laag. Is het dan nog zo, rma je je moederbord.
Overigens zijn er zat voedingen van 300W die zo'n systeempje wel trekken, maar als je er later nog wat HD's of een andere videokaart in wil stoppen zal het alsnog mis gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Pkunk op 11-01-2006 09:45 ]

Hallo met Tim

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
Timlog schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 09:43:
Vervang eerst je voeding, want die is gewoon laag. Is het dan nog zo, rma je je moederbord.
Overigens zijn er zat voedingen van 300W die zo'n systeempje wel trekken, maar als je er later nog wat HD's of een andere videokaart in wil stoppen zal het alsnog mis gaan.
ik had 300watt Aopen met een 6800GE etc.. moet minimaal wel opstarten imo.. Er zijn problemen met a8n bordjes en maxtor.. maybe ook met zijn bordje? anders kapot bord maybe?

>PC specs<

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-02 22:35
Jawel, maar hij kan sowiso beter zijn voeding vervangen. Heb je dat probleem iig uitgesloten.

Hallo met Tim

• BramdB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 10:51
Nou word vervolgd. Ik had nog garantie op de onderdelen en ben er mee naar de computerwinkel terug gegaan. Hier mijn verhaal gedaan en ze keken me verbaast aan :? .
Volgens hun zou het niet kunnen en was de A-open voeding wel goed maar lag het aan de geheugen timing of het moederboard. Maar moest de PC daar laten :( . Ik ben benieuwd.
Ik heb wel zoiets van dat een moederboard in zijn bios basis instellingen gewoon al moet draaien en dus dat je niet eerst allerlei nood instellingen moet doen om hem stabiel te krijgen.
Die instellingen zijn leuk voor het tweaken! >:)
Maar nogmaals word vervolgd. Ik laat het jullie weten
Groet Bram
:)

Bram.d.B

Pagina: 1