Ik heb een PC welke zeer moeilijk te instaleren was/is en nu steeds opnieuw opstart.
Krijg dan een foutmelding over dat Windows een fout had etc etc
STOP: 0x0000008e (0xc000005, 0x807c6f65, 0xf73cd789, 0x000000000)
En de PC start dan opnieuw op/moet op nieuw opgestart worden.
Ik heb al veel over dit onderwerp gelezen.
Er word dan gezegd dat het een software driver probleem is anderen zeggen een hardware probleem.
Software lees je veel bij dit onderwerp over XP updates en zo maar de laatste updates zijn geladen en de laatste drivers ook
Met memtest heb ik het geheugen getest en dan krijg ik wel fouten. MAAR wissel ik het geheugen naar een andere PC dan is het geheugen 100% goed. Ik heb ander geheugen op het moederbord gedaan twinmos met dit geheugen loopt het al veel beter maar ook hier met memtest foutmeldingen. (wel minder) (ook dit geheugen in andere PC's 100% goed.
) Zou dan denken een moederbord probleem??.... Echter las ik nu ook over problemen met voedingen. Kan een slechte / te zwakke voeding ook problemen geven en een slechte memtest tot resultaat hebben???
Systeem:
ASUS K8N4-E moederbord, 512 DDR 3200 geheugen (diverse merken geprobeerd)
Geforce 6200 64Mb. Kast en voeding A-open 300watt Maxtor 80Gb hardeschijf
Windows XP incl SP2 (zowel als home als prof op het systeem gehad)
Krijg dan een foutmelding over dat Windows een fout had etc etc
STOP: 0x0000008e (0xc000005, 0x807c6f65, 0xf73cd789, 0x000000000)
En de PC start dan opnieuw op/moet op nieuw opgestart worden.
Ik heb al veel over dit onderwerp gelezen.
Er word dan gezegd dat het een software driver probleem is anderen zeggen een hardware probleem.
Software lees je veel bij dit onderwerp over XP updates en zo maar de laatste updates zijn geladen en de laatste drivers ook
Met memtest heb ik het geheugen getest en dan krijg ik wel fouten. MAAR wissel ik het geheugen naar een andere PC dan is het geheugen 100% goed. Ik heb ander geheugen op het moederbord gedaan twinmos met dit geheugen loopt het al veel beter maar ook hier met memtest foutmeldingen. (wel minder) (ook dit geheugen in andere PC's 100% goed.
Systeem:
ASUS K8N4-E moederbord, 512 DDR 3200 geheugen (diverse merken geprobeerd)
Geforce 6200 64Mb. Kast en voeding A-open 300watt Maxtor 80Gb hardeschijf
Windows XP incl SP2 (zowel als home als prof op het systeem gehad)
Bram.d.B