Toon posts:

[VMware GSX Server] HDD ruimte client komt niet overeen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb bij mij op de windows 2000 advanced server VMWare GSX Server 3.2.0. Build 14497 draaien.
Nu zijn er in GSX 4 windows xp installs aangemaakt, en een daarvan loopt helemaal vol.

Als ik in VMware kijk naar de setting van betreffende viruele pc, wordt weergegeven dat de HD 10Gb Groot is (wat klopt) en dat er 9,93 Gb in use is.
Als ik in de map kijk van betreffende virtuele pc zie ik idd dat het .vmdk bestand bijna 10 Gb groot is.

Als ik de virtuele pc opstart, en daar kijk naar de eigenschappen van de HD dan geeft die ook aan dat de HD 10 GB groot is, maar dat er echter maar 2,49 Gb van in gebruik is.

Is er een bepaalde instelling die ik ben vergeten in VMware, of is er een andere oorzaak.
Het zou prettig zijn dat het .vmdk bestand een heel stuk kleiner word voor backup doeleinden op een dvd-rw'tje.

Iedere keer als er in de firtuele machine gewerkt is (installeren en deïnstalleren) wordt het bestamd groter en groter.

Wie heeft er een oplossing voor?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

VMWare heeft toch een optimize/defragment optie op de HDD (niet vanuit de client maar de server); heb je dat al eens geprobeerd? :)

[SA] VMware GSX Server, HD ruimte komt niet overeen > [VMware GSX Server] HDD ruimte client komt niet overeen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

In VMware Workstation 4.5 kun je aangeven of de schijfruimte in één keer gereserveerd moet worden of dat naarmate er meer op de virtuele schijf wordt geplaatst deze mee groeit tot een opgegeven maximum. Mogelijk heeft GSX ook een dergelijke optie.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:50:
VMWare heeft toch een optimize/defragment optie op de HDD (niet vanuit de client maar de server); heb je dat al eens geprobeerd? :)

[SA] VMware GSX Server, HD ruimte komt niet overeen > [VMware GSX Server] HDD ruimte client komt niet overeen? *
Ik heb zowel in de client zelf als onder gsx server gedafragmenteerd, geen verandering :(

Thx voor de aanpassing van de topicnaam, ik kon zo 1.2.3. niet een passende topicnaam vinden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:57:
In VMware Workstation 4.5 kun je aangeven of de schijfruimte in één keer gereserveerd moet worden of dat naarmate er meer op de virtuele schijf wordt geplaatst deze mee groeit tot een opgegeven maximum. Mogelijk heeft GSX ook een dergelijke optie.
Ik kan idd in gsx server ook bepalen vwb de reservering hd ruimte.
Ik heb bij installatie aangegeven dat het niet volledig gereserveerd moest worden.
Dat het bestand meegroeid met de data die geplaatst word is logisch :p
Echter heb ik al aangegeven dat er niet zoveel data op de (virtuele) hd staat, dan
.vmdk bestand groot is, het lijkt er erg veel op dat bestanden die verwijderd worden
ergens in een (virtuele) mirror, lees undelete-mirror, worden geplaatst, maar niet
worden verwijderd :(

Als ik kijk naar de 'virtual machine settings' en ik kijk bij 'hard disk 1' zie ik bij
'disk information' de volgende informatie:

Disk space is not preallocated for this virtual disk.
Virtual disk contents are stored in a single file.

Lijkt mij er dan ook duidelijk op dat wanneer je bijv. 3 gig gebruikt het .vmdk bestand ook 3 gig zou moeten zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 12:33 ]

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 12:28

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

* Mysteryman is weer veel te laat

[ Voor 95% gewijzigd door Mysteryman op 11-01-2006 11:07 . Reden: te laat :) ]

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ik ben druk aan het lezen op de site van vmware, en daar zie ik het volgende

A virtual disk that is not preallocated is known as a growable disk. A growable virtual disk's files start out small and grow to their maximum size as needed. The main advantage of this approach is the smaller file size. Smaller files require less storage space and are easier to move if you want to move the virtual machine to a new location. You can shrink this type of virtual disk. However, it takes longer to write data to a disk configured in this way.

Het lijkt er eerder op dat er een foutje doorgeslopen is in het installen van vmware oid
Pagina: 1