I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
^^ idd, als je dat niet uit je hoofd weet raadpleeg dan het boekje van je mobo daar staat het jumpertje in beschrevenVerwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 09:13:
gewoon bios ressetten, met het jumpertje of de batterij eruit
Is er iets verkerd gegaan met het overklokken dan?
(ik zit nu nog op school dus kan niks veranderen)
(ik zit nu nog op school dus kan niks veranderen)
I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head
Dit is niet persoonlijk bedoeld hoor maar waarom begin je met tweaken zonder de basisregels te kennen...
Aantal zaken die je moet afvragen:
Hoe wil ik tweaken: multiplier, fsb
Is mijn mobo geschikt: PCI/AGP lock, max voltage
Is mijn geheugen geschikt, latency, max volt etc
Wat als het fout gaat: cmos clear etc
Anyway, succes met de OC, kijk anders eerst even rond alvorens je comp te tweaken
Cheers!
edit: er is niets aan de hand met je comp, waarschijnlijk is je fsb te hoog en kwam hij wat stroom tekort oid. Gewoon beginnen met kleine stapjes en bij instabiliteit je voltage een klein beetje verhogen. 5 tot 10% moet geen probleem zijn
Aantal zaken die je moet afvragen:
Hoe wil ik tweaken: multiplier, fsb
Is mijn mobo geschikt: PCI/AGP lock, max voltage
Is mijn geheugen geschikt, latency, max volt etc
Wat als het fout gaat: cmos clear etc
Anyway, succes met de OC, kijk anders eerst even rond alvorens je comp te tweaken
edit: er is niets aan de hand met je comp, waarschijnlijk is je fsb te hoog en kwam hij wat stroom tekort oid. Gewoon beginnen met kleine stapjes en bij instabiliteit je voltage een klein beetje verhogen. 5 tot 10% moet geen probleem zijn
[ Voor 23% gewijzigd door kalechinees op 11-01-2006 09:23 ]
Welkom in het wondere wereld dat Overclocking heet 
Allereerst zit je hier goed verkeerd in PMG en staat de procedure voor het resetten van de BIOS gewoon in de handleiding van het moederbord beschreven. Om jezelf bekend te maken met de overclocking basics, raad ik je aan om de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling van A tot Z te doornemen
Gebrek aan inzet, basic/manual-gevalletje, dicht dus.
Allereerst zit je hier goed verkeerd in PMG en staat de procedure voor het resetten van de BIOS gewoon in de handleiding van het moederbord beschreven. Om jezelf bekend te maken met de overclocking basics, raad ik je aan om de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling van A tot Z te doornemen
Gebrek aan inzet, basic/manual-gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()