[Word] Overheen typen werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:06
Ik maak gebruik van Office XP op me werk maar ik heb sinds eergisteren een probleem waar ik niet met de search functie uitkom. Normaal is dat wanneer je een stuk tekst selecteerd met de shift toets of met de linkermuisknop en dan wat tekst typt dat de geselecteerde tekst verwijderd word en je er als ware overheen typt. Dit wil niet meer, de nieuwe tekst word er voor geplaatst en de geselecteerde tekst blijft staan. Zelfde geldt als ik over een stuk tekst een ander stuk tekst wil plakken, dan word het er voor geplaatst.

Zal ongetwijfeld wel een simpele instelling of oplossing zijn maar vind het zeer irritant werken op dit moment. Dus wie heeft enig idee?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

-ET-

Phone Home

Is dat niet gewoon een kwestie van 1x de insert knop indrukken?

• Paul Hewson
-ET- schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 07:53:
Is dat niet gewoon een kwestie van 1x de insert knop indrukken?
Nee, dat is het helaas niet. Met of zonder insert is het verschil tussen ervoor typen of overheen typen zonder dat je tekst selecteert. Beetje moeilijk uit te leggen maar hoop dat je het snapt.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19

Reptile209

- gers -

Tools > Options > Edit > Typing replaces selection (Extra > Opties > Bewerken > Selectie vervangen tijdens typen) aanzetten denk ik. ;)

Zo scherp als een voetbal!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:25

kraats

Ik rol

heeft het toevallig te maken met 'track changes', oftewel het bijhouden van wijzgingen? Dan laat 'ie de originele tekst ook staan zodat je kunt zien wat je aangepast hebt

*edit: met Reptile209 ^^

[ Voor 13% gewijzigd door kraats op 11-01-2006 08:08 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Paul Hewson
Reptile209 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:06:
Tools > Options > Edit > Typing replaces selection (Extra > Opties > Bewerken > Selectie vervangen tijdens typen) aanzetten denk ik. ;)
Je bent mijn held :o Het werkt weer als vanouds, dankje! Was dus iets heel simpels zoals ik al vermoedde maar ik kon er niet opkomen.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Even voor de search nog een kick naar Officesuites en -software. :)

Signature

Pagina: 1