[MOBO] DFI LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert ?versies?

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 07:25
Hallo,

Ik ben van plan om over te stappen naar het 939 platform. Voor nu wil ik de meest basic set die ik kan vinden maar wel zo.. dat ik altijd nog een extra investering kan doen in de toekomst om weer up to date te zijn. Het volgende was ik dus van plan

Zeer uitgebreid Moederbord,
AMD Athlon 64 2800,
2 GB ddr 400,
10000 rpm HD

voor het Mobo ben ik waarschijnlijk gevalen voor de LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert.
Mischien allemaal overbodige informatie want wat ik eigenlijk wil weten, is zijn er verschillende versies van dit moederbord? Deze vraag komt eigenlijk door het volgende,

Afbeeldingslocatie: http://us.dfi.com.tw/Upload/Product_Picture/expert1.jpg

Ik heb al verschillende plaatjes voorbij zien komen van dit Mobo, en blijkbaar kloppen er een heleboel niet. Maar 1 ding is mij bijgebleven en dat is een plaatje van dit Mobo maar dan zonder de 6 minijack aansluitingen erop. Als je op de site van DFI kijkt zie je tussen de Tullip en USB aansluitingen een zilverkleurige box zitten met daarop 6x minijack. Op een ander plaatje waarvan ze ook claimde dat dat de LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert is is die box weg. ofwel een open ruimte er is niks voor terug gekomen.

In theorie zou dat toch een fractie aan snelheid moeten winnen. Ik gebruik toch een losse audiokaart. En ik weet dat als ik mijn onboard audio uitschakel het ook niet meer vertragend kan werken. Maar toch liever niet.

Nu ga ik daar vanmiddag DFI evt over bellen maar ik denk hier weten ze dit vast wel aangezien dit een populair bord is.

Iemand......?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Het is een kleine insteekkaart, zoals ook op deze foto is te zien.
Een review bevestigt dit nog eens:
The audio ports still mount into the rear I/O area on a small daughterboard, so remember to push in the connector before installing the DFI LANPartyUT NF4 SLI-DR Expert into a case.

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 00:17
google is your best friend, even een review zoals The__Virus zegt,
en daar staat inderdaad dat het gewoon een insteek kaartje is.
in principe hoef je dan dus nog niet eens je onboard geluid in de bios uit te zetten, maar gewoon het kaartje eruit laten.

(tip: minder geheugen, andere proc, die 2800+ is meende ik een S754, je moet een S939 hebben. ik raad aan een 3000+/3200+ te halen, en deze te overclocken, daar staat DFI trouwens bekend om, overclock mogelijkheden. en ik zou niet 2 maar 1GB aan 'kwaliteits' geheugen halen (2 is nu nog overkill voor gamen o.i.d., voor video editing daarentegen, kan ik het wel aanraden). BH/CH 5/6. (met een hoger voltage (3.1 t/m 3,6) zijn dat goed overclockbare geheugen chipjes) daar heeft je pc meer aan in mijn ogen.

[ Voor 10% gewijzigd door un1ty op 11-01-2006 08:08 ]

• World Citizen
Ah maar het is niet alleen het kaartje wat ik bedoel maar het hele aansluitingblok.

1 versie heeft zowel dat kaartje als dat zilvere blokje met aansluitingen

1 versie heeft geen van bijde. ????

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 00:17
Ja, die blokjes zitten vast aan het aansteek kaartje. ik zal even een plaatje voor je zoeken

Afbeeldingslocatie: http://www.pcperspective.com/images/reviews/107/dfi_audioconn.jpg

(uit deze review: click here)

[ Voor 53% gewijzigd door un1ty op 11-01-2006 08:10 ]

• World Citizen
un1ty schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:06:

(tip: minder geheugen, andere proc, die 2800+ is meende ik een S754, je moet een S939 hebben. ik raad aan een 3000+/3200+ te halen, en deze te overclocken, daar staat DFI trouwens bekend om, overclock mogelijkheden. en ik zou niet 2 maar 1GB aan 'kwaliteits' geheugen halen (2 is nu nog overkill voor gamen o.i.d., voor video editing daarentegen, kan ik het wel aanraden). BH/CH 5/6. (met een hoger voltage (3.1 t/m 3,6) zijn dat goed overclockbare geheugen chipjes) daar heeft je pc meer aan in mijn ogen.)
erm ik "haal" helemaal niks zonder het bijbehorende geldbedrag en daar schort het een beetje. vandaar deze keus. en ik wil inderdaad wel fatsoenlijk geheugen maar ik stap van een Socket A naar een 939 dus de laagste proc is al een hele stap. mocht ik dan in de toekomst een financiele meevaller hebben dan wil ik wel op zoek gaan naar een X2. Het moederbord kan dat dan ook makkelijk aan.

Je hebt btw wel gelijk dat de 2800 een 754 is mijn excuses daarvoor. het zal dan een 3000 worden

• World Citizen
un1ty schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:08:
Ja, die blokjes zitten vast aan het aansteek kaartje. ik zal even een plaatje voor je zoeken

[afbeelding]

(uit deze review: click here)
HE dat is het hem dus. Ehh moet je die wel persee erop steken Ondanks dat "The__Virus" dit al stiekem heeft laten doorsijpelen.....

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:56
Ik heb zelf dit moederbord ook! Aanrader ;)

Maar je kunt zelf weten of je de audiomodule erop plaatst of niet! Kun je gewoon op je moederbord klikken!

Maar in jouw geval met een aparte soundcard, laat de audiomodule lekker in de doos zitten :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bijl0621/Stacker07.jpg

Als je goed rechts in het midden van de onderste 120MM fan kijkt dan zie je de audiomodule wel zitten!

[ Voor 27% gewijzigd door Danielson op 11-01-2006 12:14 ]

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 10:03
Danielson ik zie dat je Corsair ram op je expert hebt.
Lopen die een beetje goed? Want op het dfi forum schijnt corsair niet een goede combinatie te zijn met DFI borden.
kheb zelf ocz pc 3200 2x1GB maar die loopt aan geen kanten aan 2-3-3-8.
Heb ze zelfs als geRMA'd maar als ik ze terug krijg en trug niet op CL2 draaien verkoop ik ze door en zoek ik een ander merk.

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
De temperatuur van m'n Nordbridge chipset op Dfi nf4 Sli-dr mobo loopt al snel op naar de 50a60°, kunnen jullie een alternatieve cooler voostellen die deze naar benden helpt?

ook welk PCI-e slot kan ik het beste gebruiken voor m'n Videokaart (7900GS)?
De ene is 16bits en de andere slechts 8bit?
Pagina: 1