Mijn database gelockt (per ongeluk)

Pagina: 1
Acties:

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:45
ik zit met een stom probleem, ik maakte een domme fout om weer eens geen backup te maken toen ik mijn database aan ging passen in access. Ik had even de opstart opties aangepast. Wat bleek nou dat hij mijn hele databse vast zette, dus ik kan nu niks meer aan passen.

Nou is mijn vraag, kan ik hem unlocken (als je het zo wilt noemen) of zit er niks anders op dan gewoon weer alles opnieuw in te kloppen?

het gaat puur om de mdb bestand, de database zelf draait op een sql server. maar de formulieren enzo niet, daar gaat het me voornamelijk om.

[ Voor 16% gewijzigd door cossy nl op 11-01-2006 00:35 ]

Verwijderd

Hoe heb je hem gelocked ? Als je dat weet dan kun je het vinkje toch ook weer uitzetten ?

• cossy nl
hmm nee als je hem lockt via opstartopties, kun je daar niet meer bij komen, dat haalt hij dan weg

Normaal kan ik in access alles aanpassen enzo, maar als je hem locht hou je puur de basis over om een data base te opnenen en te gebruiken

[ Voor 45% gewijzigd door cossy nl op 11-01-2006 00:36 ]

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 09:18
opstarten met shift ingedrukt ?

1 - 2 - 3

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
de database op de normale manier openen en dan shift indrukken

• cossy nl
dus gewoon de database volledig openen en dan op shift? even proberen

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-04 09:36
cossy nl schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:43:
dus gewoon de database volledig openen en dan op shift? even proberen
ja :)

• cossy nl
hmm nee werkt niet, wat ik doe : ik open mijn database-> wacht tot hij volledig geladen is-> druk dan op schift =uitkomst: er gebeurt niks

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 09:18

1 - 2 - 3

• cossy nl
he kijk nou komen we ergens
oke ik kan nu dus bij mijn formulieren enzo, dat werkt perfect, alleen ik kan de database niet opslaan enzo, is daar nog wat op te vinden? backup functie werkt daar ook niet voor

oke die opslaan functie van acces standaard blijkt niet nodig, zo te zien werkt nu alles weer, in iedergeval hartelijk bedankt

[ Voor 76% gewijzigd door cossy nl op 11-01-2006 00:55 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

en als je nu access topics in OFF plaatst is iedereen weer blij :)
-->OFF

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• cossy nl
oeps inderdaad niet gezien |:(
komt de volgende keer goed :Y)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:47

McMiGHtY

- burp -

Heb je toevallig een .lck file in dezelfde dir als de database staan? Zoja, verwijder deze eens.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
als je hem wel kunt lezen, kun je hem dumpen, en een nieuwe aanmaken en je data terugzetten .... is dat misschien een idee?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Bakcup kopie maken -> openen met shift ingedrukt -> menu extra -> databasehulpprogramma's -> database comprimeren en herstellen.

Daarna zijn al je records weer netjes beschikbaar.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• cossy nl
Voor het nageslacht:

ctrl-toets indrukken en dan de database starten. Dan via opties->opstart instellingen het goede aanvinken.

Dat was alles.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Voor het nageslacht: waar zit de optie 'het goede' :? Oftewel, welk probleem heb je nou precies opgelost door welk vinkje aan te vinken? Ik zie niet echt hoe je met de methode ^ een gelockte database kan herstellen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1