Toon posts:

PC heeft problemen met nieuwe DVD-brander en oude CD-RW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 dvd/cd stations (en Windows XP). In de bovenste had ik de CD-RW (LITE-ON LTR-52327S), in de onderste een DVD-speler (IDE DVD-ROM 16X).
Aangezien de DVD-speler geen DVD meer las en ik toch een DVD-brander wilde, heb ik een LG 16X Super Multi DVD/CD Rewriter (GSA-4166B) gekocht.
Ik dacht deze gewoon te verwisselen met de DVD-speler. Toen ik de pc opnieuw had opgestart, herkende hij de nieuwe DVD-brander niet en deed de cd-speler vreemd als ik er cd's in stopte. (óf hij las hem gewoon niet, óf hij liep vast, óf ik kreeg een foutmelding)
Toen heb ik vanalles geprobeerd:

- Ik heb ze allebei eruit gehaald en de nieuwe DVD-brander in de bovenste lade gestopt: pc herkent hem, maar software moest worden geïnstalleerd. Daarvoor heb ik de CD-RW in de onderste lade gestopt. Ik start de pc op en hij herkent alleen nog maar de CD-speler. Toen deze 2 drives omgewisseld: hij herkent alleen de CD-speler...

Weet iemand wat ik zou kunnen doen?

Verwijderd

Je hebt al even gekeken naar master/slave/cs enzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want ik weet eigenlijk niet wat dat betekent en hoe je dat doet :$
Uitleg graag :)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Dat is dan waarschijnlijk het probleem! Je moet 1 speler master maken, en de ander slave. Maakt niet zoveel uit welke je wat doet, als ze maar anders zijn. Dit kun je doen met een jumpertje verzetten achterop je dvd/cd speler... hoe je dit precies moet doen bij die specifieke spelers moet je zelf even uitzoeken. Vaak staat het boven op de speler en anders gewoon achterop boven/onder/naast waar je 't jumpertje kunt verzetten.