Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Kun je onder een Orange abbonement uit?

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Ik heb in een opwelling ongeveer een 9 maanden geleden een vrouw zw... ik bedoel een telefoon aangeschat met een Orange abbonement.
Het ging toen om de Nokia 9500 met een tweejarig Orange Free Abo van 32.50 per maand.
Ik heb toen Orange gekozen omdat die de goedkoopste actie had en t-mobile heb ik juist niet overwogen omdat die me bijna niks konden vertellen over internet (behalve 50E per maand unlimited) en het was allemaal wat vaag.

Helaas heb ik nu spijt van de hele zooi: Orange heeft geen tot amper bereik in huis, internetten kost 6euro per maand voor 2 mb, en elke mb daarboven is nog eens 3 euro, en de telefoon is zo sloom als wat :P
Nu hoorde ik van een vriend dat je bij t-mobile een internet abo hebt waarbij je ong 8 euro per maand bovenop je abonnement betaalt, en daarmee ongelimiteerd (tot 64kbps) kan internetten. Ook hebben ze daar erg mooie windows mobile dingetjes.

Helaas zit ik nog 15 maanden vast aan iets waar ik eigenlijk compleet niet tevreden mee ben.

Zijn er constructies waarmee je voor bijf 50% van de nog te betalen maandlasten je abo kan opzeggen? of zijn er andere dingen, zoals mn abo aan iemand anders "verkopen" en hem dan bijv de eerste 3 tot 4 maanden alvast geven ?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Ten eerste heb je al een bindend contract waar je in principe niet onderuit kunt.
Overschrijven op een andere naam is wel mogelijk.

Je had ook gewoon de klantenservice kunnen bellen die kunnen dat zo uitleggen :z

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Als je echt geen bereik hebt binnenshuis is dat eigenlijk het enige gaatje wat ik zie om hier onderuit te kunnen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Via Orange kan je gewoon onbeperkt internetten, mits je alles een beetje goed instelt.
Verder zit je idd gewoon aan je contract vast. Je kan wel bij Orange iedere half jaar je abonnement met 1 stap verlagen. Doe dat nu en over een half jaar, dan is t veel minder erg.

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-11 21:56
Volgens mij past Orange zijn algemene voorwaarden altijd op die manier aan dat het alleen geld voor nieuwe klanten. Klanten die al bij Orange zitten houden altijd de 'oude' algemene voorwaarden.

Zo kan je dus nooit onder het contract uitkomen omdat 'de nieuwe algemene voorwaarden in jouw nadeel zijn' zodat je zou kunnen opzeggen.

Dus:

* Of op andere naam zetten
* Of contract afkopen
* Of gewoon je 2 jaar 'uitzitten'

Tip: Wat voor aanbieding dan ook, neem NOOIT een meerjaren contract. Ik neem altijd maximaal 1 jaar, en houdt de papieren bij de hand zodat ik altijd de datum weet waarop ik ruim van te voren kan opzeggen, want hoeveel mensen 'vergeten' niet dat je vaak 3 maanden van te voren moet opzeggen?

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 00:25
Je kan inderdaad na een half jaar overstappen op een ander (goedkoper abonnement), maar alleen als je ook minder opmaakt (belt) dan met je huidige abonnement mogelijk is. In jouw geval zou je eerst over kunnen stappen naar een abo van 22,50 en een half jaar later naar 12,50 per maand.

• TheBlasphemer
Ik ben de afgelopen maand int buitenland gebeld en heb dus flink boven mn limiet (voor die maand!) gebeld.
Betekent dit dat ik niet voor die step-down in aanmerking kom?

• Jimster
  • Nu online
TheBlasphemer schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:03:
Ik ben de afgelopen maand int buitenland gebeld en heb dus flink boven mn limiet (voor die maand!) gebeld.
Betekent dit dat ik niet voor die step-down in aanmerking kom?
Had ik ook.. volgens de klantenservice pastte 32,50 het beste bij mij, maar ik kon em toch gewoon verlagen.

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 20:57

Tenesmia

First Sergeant

abon·ne·ment (het ~, ~en)

1 het zich abonneren
2 de kaart, het bewijs dat men zich geabonneerd heeft => abonnementskaart

het lezen van kleine lettertjes kan je op meerdere vlakken vooruit brengen lijkt me zo ... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Tenesmia op 11-01-2006 00:06 ]

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Voor zover ik weet mag je altijd downgraden.
Stel dat je zou downgraden en je belt meer dan je bundel levert dat hun alleen maar meer op, dus ik zie niet echt een bezwaar in downgraden.

• TheBlasphemer
Ik kan inderdaad in "Mijn account" op orange.nl een lagere bundel aanklikken, maar voor ik zoiets doe wil ik toch graag even weten wat er dan precies gebeurd.
Weet iemand ergens waar dit beschreven is, van het downgraden van bundels ?

• Jimster
  • Nu online
Kijk ff bij veelgestelde vragen. Daar staat het onder Orange Free, het abonnement -> kan ik mijn bundel verlagen

• TheBlasphemer
Hier staat dat je na 6 maanden abonemment kan verlagen, staat niet dat je elke 6 maanden je abo met 1 stap kan verlagen... hmmm... misschien morgen toch maar eens 1200 bellen.

Pagina: 1