[FTP] 1e connectie goed, 2e fout

Pagina: 1
Acties:

• Dosed
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09-2025
Misschien weet 1 van jullie waar dit aan ligt, ik iig niet.

Als ik met een FTP Cliënt connect naar bijvoorbeeld ftp.dosed.nl gaat de eerste keer connecten goed, kan dingen op me ftp zetten eraf halen etc. Niks geen probleem, maar dan sluit ik m'n FTP Cliënt en start hem opnieuw op, probeer ik opnieuw te connecten naar ftp.dosed.nl of ftp.clanhost.nl, kan die niet meer connecten. Hij komt dan gewoon met Connection Failed, of iets in die trend.

Weten jullie hier misschien meer over?

Owja, Windows Firewall heb ik uitgezet, poorten geforwarded, verschillende FTP Cliënts gebruikt, dit heeft het niet verholpen.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

- Kan je de exacte error hier neergoooien?
- Poorten hoef je niet te forwarden. Het gaat hier om een connectie van binnen naar buiten.
- Met Windows Firewall bedoel je daarmee ook echt de _Windows_ firewall? Dus we kunnen ervan uit gaan dat je Windows XP draait met SP2?
:)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Dosed
Ik heb FlashFXP en SmartFTp geprobeerd.

FlashFXP: Connection Failed

SmartFTP: SmartFTP v1.5.991.24
Resolving host name "ftp.dosed.nl"
Connecting to 62.93.239.49 Port: 21
Connected to ftp.dosed.nl.
Server closed connection
Cannot login waiting to retry (30s)...

Ik heb inderdaad Windows XP Pro met SP2 geinstalleerd.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Dosed schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:58:
Ik heb FlashFXP en SmartFTp geprobeerd.

FlashFXP: Connection Failed

SmartFTP: SmartFTP v1.5.991.24
Resolving host name "ftp.dosed.nl"
Connecting to 62.93.239.49 Port: 21
Connected to ftp.dosed.nl.
Server closed connection
Cannot login waiting to retry (30s)...

Ik heb inderdaad Windows XP Pro met SP2 geinstalleerd.
Wel apart dat er staat: "Server closed connection".
M.a.w. het zou best eens aan de andere kant kunnen liggen. Helemaal als je eraan denkt dat je het met meerdere clients hebt.

Wat heb je precies gedaan (in je router?) w.b.t. het poorten doorsturen en zo?
Dit is niet nodig namelijk.

Ik zie ook dat je een ProFTPD server draait. ftp.dosed.nl iig. Beheer jij die ook?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Dosed
Nee, die huur ik. (www.dosed.nl , maar dat lijkt me duidelijk)

Ik heb het bij meerdere ftp's, niet alleen bij die 2.

Poort 21 is forwarded naar mijn pc, omdat ik zelf af en toe een ftp opzet voor vrienden e.d. Ik heb andere ook naar de ftp's laten connecten en die konden er gewoon opkomen, maar ik niet. Zij gebruikten hetzelfde programma, SmartFTP.

[ Voor 10% gewijzigd door Dosed op 11-01-2006 00:10 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Dosed schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:09:
Nee, die huur ik. (www.dosed.nl , maar dat lijkt me duidelijk)

Ik heb het bij meerdere ftp's, niet alleen bij die 2.

Poort 21 is forwarded naar mijn pc, omdat ik zelf af en toe een ftp opzet voor vrienden e.d. Ik heb andere ook naar de ftp's laten connecten en die konden er gewoon opkomen, maar ik niet. Zij gebruikten hetzelfde programma, SmartFTP.
Draai je iets van een virusscanner?
Laatst had ik zoiets met McAfee Enterprise 8. Heel erg top en mooi allemaal maar stiekem zet die wel wat port blocking op je PC'tje.
En ik maar zoeken :+
Maar goed, toen kon ik echt helemaal geen connectie krijgen.
Maar ik kan me best voorstellen dat je iets van een virusscanner (wat soms tegenwoordige halve firewalls zijn) hebt draaien die ziet dat je in korte tijd een verbinding opnieuw wilt gaan leggen en die dat niet toe gaat staan omdat er bijv. een soort 'worm-protectie' aanspringt..

[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 11-01-2006 00:17 ]

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:52
Probeer eerst eens een quit en disconnect te geven voordat je je ftp client afsluit. Heb je hetzelfde met bijv. ftp.microsoft.com ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

buddhole schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:56:
Probeer eerst eens een quit en disconnect te geven voordat je je ftp client afsluit. Heb je hetzelfde met bijv. ftp.microsoft.com ?
Mja aangezien hij het met meerdere servers heeft en meerdere clients heeft geprobeerd dacht ik niet dat het daaraan kon liggen. Denk dat zat clients als je ze af wilt sluiten wel eerst even een quit commando sturen.
Maar toch, hij heeft het over "meerdere servers" dus misschien toch niet alle servers misschien.
Toch wel aardig om even te weten dit :)

Pagina: 1