Toon posts:

Moederbord nogal laag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n moederbord hangt nogal laag in m'n case, ik heb het gevoel dat ie nog wel op de puntjes hangt alleen hij raakt met een halve mm verschil bijna de onderkant van m'n kast :|

Kan hij hierdoor kapot gaan?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je wel eens kinderen geboren zien worden omdat 2 mensen bijna sex hadden?

Iets wat bijna elkaar raakt geleidt niet...

Maarja een halve mm is wel erg weinig he. Geen afstandsbusjes gebruikt?

[ Voor 24% gewijzigd door dreeke op 10-01-2006 23:29 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Voor een centimeter overslag voor elektronen is 1000 volt nodig. Voor een halve milimeter dus 50 volt, en dat haalt je moedebord niet :P
Dus neuh hij zal er niet kapot van gaan. Maar een halve milimeter? Hoe doe je dat?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

dreeke schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:28:

Iets wat bijna elkaar raakt geleidt niet...
Das niet waar :+
Als je twee metalen dingen op 1 cm van elkaar hangt en ze een potentiaalverschil van 2000 Volt geeft, zal er toch echt een vonk (= geleiding :P) ontstaan ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat bedoel je met laag?
Als in verticaal dat de zijkant van het bord bijna tegen de bodem van de kast komt? <- Kan geen kwaad.
Of bedoel je dat de onderzijde van het bord zo ongeveer tegen de kast aan zit? <- Kan weldegelijk kwaad.

Bij het 2de is er nu nog geen probleem maar een halve mm afstand van contact verwijderd is wel heel erg weinig. En dan begin ik toch wel heel erg te twijfelen of je wel afstandbusjes hebt gebruikt. ;)

@Atlas, ik denk dat dreeke het over het continu doorgeven van lading heeft als hij over geleiding spreekt. Als een vonk overspringt hoeft dit niet continu te zijn. Hoewel ik met je eens ben dat ze het mooist zijn als er een hoog genoeg potentiaalverschil is dat je een mooie dansende blauwe elektronensliert krijgt :P

[ Voor 28% gewijzigd door Ultraman op 10-01-2006 23:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:25
Lijkt me idd ook erg weinig, maar zolang als er ruimte tussen zit is er nix aan de hand.

Verder kun je ook niet veel verkeerd monteren, want dan past het niet.

Zowiezi zitten er aan de buitenkant van de onderkant geen open verbindingen lijkt me.

Doe is foto-tje :) ?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik weet niet wat je bedoelt met "laag" Maar als je een ATX moederbord in een normale ATX kast zet dan raakt hij de onderkant inderdaad net een halve centimeter. Dit is voor zover ik het weet niet erg. Als hij past dan past hij. Maar als je met "laag" de diepte van het moederbord bedoelt dan zit je fout en moet je net als de rest zegt afstandbusjes gerbuiken.

Touchdomex voelt zich heel spuitelf nu :+

[ Voor 10% gewijzigd door Touchdomex op 10-01-2006 23:34 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:32:
Wat bedoel je met laag?
Als in verticaal dat de zijkant van het bord bijna tegen de bodem van de kast komt? <- Kan geen kwaad.
Dat bedoel ik idd :) de onderkant van m'n moederbord verticaal gezien raakt bijna de onderkant van m'n case, hij leunt iig op 2 kleine draadjes van de voeding maar hij hangt wel gewoon in de busjes :)

Wat de achterkant van m'n moederbord betreft naar de zijkant van m'n case zit er ruim een cm tussen :)
Alleen ookal zit ie in die busjes... ik kan wel makkelijk hem bewegen terwijl ik het gevoel heb dat ie er eerst beter in hing

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 23:44 ]

Verwijderd

Desnoods leg je er een stukje materiaal onder dat niet geleid, rubber of hout ofzo.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
cybersteef schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:32:
Wat bedoel je met laag?
Of bedoel je dat de onderzijde van het bord zo ongeveer tegen de kast aan zit? <- Kan weldegelijk kwaad.

Bij het 2de is er nu nog geen probleem maar een halve mm afstand van contact verwijderd is wel heel erg weinig. En dan begin ik toch wel heel erg te twijfelen of je wel afstandbusjes hebt gebruikt. ;)

@Atlas, ik denk dat dreeke het over het continu doorgeven van lading heeft als hij over geleiding spreekt. Als een vonk overspringt hoeft dit niet continu te zijn. Hoewel ik met je eens ben dat ze het mooist zijn als er een hoog genoeg potentiaalverschil is dat je een mooie dansende blauwe elektronensliert krijgt :P
Owwww die sliert.... zoals als je de bougiedop van je brommer er vergeet op te doen maar je brommer wel start :+ Zag er behoorlijk spectaculair uit, en verbaast dat ik was (8>

specs

Verwijderd

Topicstarter
Hier had ik het over,
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/9020/photo01929rk.th.jpg
Daar lijkt het alsof ie alleen nog op die draadjes rechts leunt omdat er zo weinig ruimte is... ;)

Met de achterkant zal het wel goed zitten :)
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/7097/photo01930df.th.jpg

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Heb ik ook, is normaal.

Ligt er maar aan wat voor kast je hebt enzo.

specs

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:55:
Heb ik ook, is normaal.

Ligt er maar aan wat voor kast je hebt enzo.
Oke ;)

Deze kast
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/3456/16zu2.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/4189/31fb1.th.jpg

thx allemaal :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 23:59 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat wat je laat zien is keurig binnen specs :)
Jij hoeft je geen zorgen te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Ultraman op 11-01-2006 00:01 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:01:
Dat wat je laat zien is keurig binnen specs :)
Jij hoeft je geen zorgen te maken.
Oke bedankt :) :)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:43:
[...]

[KNIP]
Alleen ookal zit ie in die busjes... ik kan wel makkelijk hem bewegen terwijl ik het gevoel heb dat ie er eerst beter in hing
Kun je het mobo makkelijk bewegen :?
Als je dat bedoelt lijkt het me toch nite helemaal in orde.

Verwijderd

welkom @ got :w

je moederbord moet niet bewegen (ook al keer je je kast ondersteboven of wat)

offtopic:
Je opent wel heel veel topics in korte tijd 8)7
Pagina: 1