Toon posts:

Kan geen ftp server draaien door router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds mijn 4MB Tiscali met telefonie abo ook een nieuwe modem/router (ZyXel Prestige 2602H)..

Ook sindsdien krijg ik het niet meer voor eklaar om een ftp server te draaien. Of beter gezegd: het 'draaien' lukt wel, maar niemand kan er meer op komen..

Ik heb via de NAT settings in mijn web configurator wel port 21 geforward (volgens deze site, maar dat werkt ook niet..

heb voor Azureus ook poort 6881 geforward, maar dat gaat wel goed..

wat doe ik fout of wat zie ik over het hoofd??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 13:02 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kijk even naar het verschil tussen actieve en passieve modi van een FTP server/verbinding :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Doe eens een screenshotje van je router. Het kan ook zijn dat je ISP poort 21 blokkeert. Heb je al eens geprobeert om een andere poort te gebruiken. Heb je externe TCP-scan al geprobeert?

[ Voor 20% gewijzigd door silverstorm op 10-01-2006 23:13 ]

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:51

nhanssen

QVL is non-tweakers

Heerlijk als je zo je IP aan de buitenwereld geeft! laat vooral staan zo.

Nee even serieus, haal a.u.b weg. Er zijn namelijk genoeg mensen met kwaadwillige bedoelingen.

Valt me overigens tegen dat de voorgaande post's er niks over zeggen. En al helemaal de admin...

[ Voor 9% gewijzigd door nhanssen op 10-01-2006 23:18 . Reden: signature + toevoeging ]

Spec's PC

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
- Welke FTP server software gebruik je?
- Heb je het al in passive mode geprobeert?
- Heb je al geprobeert om een andere poort dan 21 te gebruiken?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:20
ftp gebruikt meerdere poorten als je active mode gebruikt, namelijk 1 voor communicatie en 1 voor je datachannel, welke poort die laatste is verschilt nog al eens, daarom passive gebruiken :)

Last.fm
Films!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sv3n schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:20:
ftp gebruikt meerdere poorten als je active mode gebruikt, namelijk 1 voor communicatie en 1 voor je datachannel, welke poort die laatste is verschilt nog al eens, daarom passive gebruiken :)
Passive gebruikt óók meerdere poorten (zowel active en passive gebruiken er 2 om precies te zijn), alleen dan op een andere manier :)

Active:

Afbeeldingslocatie: http://slacksite.com/images/ftp/activeftp.gif

Passive:

Afbeeldingslocatie: http://slacksite.com/images/ftp/passiveftp.gif

Allemaal duidelijk uitgelegd op deze site. :)

Verwijderd

nhanssen schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:17:
Heerlijk als je zo je IP aan de buitenwereld geeft! laat vooral staan zo.

Nee even serieus, haal a.u.b weg. Er zijn namelijk genoeg mensen met kwaadwillige bedoelingen.

Valt me overigens tegen dat de voorgaande post's er niks over zeggen. En al helemaal de admin...
Dat zal wel meevallen hoor als je een website maakt heb je met gemak zo een 400 ipadressen dus zo interesant zal dat nou ook weer niet zijn.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:20
Osiris schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:23:
[...]

Passive gebruikt óók meerdere poorten (zowel active en passive gebruiken er 2 om precies te zijn), alleen dan op een andere manier :)

Active:

[afbeelding]

Passive:

[afbeelding]

Allemaal duidelijk uitgelegd op deze site. :)

ja maar dan connect de server dus naar de client en heb je geen last van port forwarding. * Sv3n heeft ooit voor school een ftp server en client moeten schrijven dus weet wel hoe t werkt ;)

Kan alleen wel eens active en passive door elkaar halen :X

//edit

ik haal het dus weer allemaal door elkaar :X

[ Voor 4% gewijzigd door Sv3n op 10-01-2006 23:34 ]

Last.fm
Films!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sv3n schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:29:
[...]

ja maar dan connect de server dus naar de client en heb je geen last van port forwarding. * Sv3n heeft ooit voor school een ftp server en client moeten schrijven dus weet wel hoe t werkt ;)

Kan alleen wel eens active en passive door elkaar halen :X
JUIST als de server naar de client moet connecten (active FTP) is het vaak enorm brak, aangezien vrijwel iedereen nowadays bijna achter een NAT-device hangt en aangezien ook de meeste n00bs geen verstand hebben van portmaps etc.
Bij passive FTP hoeft de server slechts 3 dingen te doen:
[list]• Poort 21 mappen naar de server;
• In de server een bepaalde poortrange opgeven om te gebruiken als passive poorts (bijv 60000-60100 ofzo);
• Die desbetreffende poortrange óók mappen naar de server.
En voila, het werkt, mits de client ook passive instelt :)

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
neen, ook bij een passieve sessie is het de server die de port bepaald.. daardoor hoef je niet meer dan 2 porten te forwarden

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
- gebruik bullet proof ftp server
- ja, heb het ook in passive mode geprobeerd
- heb ook andere poorten gebruikt, maar nog niet met een port-range.. dus dat kan ik nog proberen

PS: het online gamen doet het ook niet meer, dus het ligt denk ik niet zomaar aan alleen de poorten, want hoe kom ik erachter welke poorten het desbtreffende game gebruikt??

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-03 21:43
Hmm ik heb dezelfe verbinding en me ftp werkt ook niet op poort 21 op poort 56 wel. Het lijkt er gewoon op dat poort 21 geblokkeert is.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er gewoon op dat poort 21 geblokkeert is.
.. door wie wordt dit geblokkeer dan?? hiervoor had ik namelijk ook wel een Tiscali account, maar dan met een Sagem modem en daar had ik totaal geen problemen (zowel niet bij FTP als online gamen)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:07:
- gebruik bullet proof ftp server
- ja, heb het ook in passive mode geprobeerd
Ik neem aan dat je weet dat je ook in je server software (Bullet Proof in dit geval) moet aangeven dat hij passive mode moet ondersteunen (je moet waarschijnlijk ergens aangeven welk IP adres hij dan aan de client moet doorgeven) en dat je dat dus ook geprobeerd hebt?
PS: het online gamen doet het ook niet meer, dus het ligt denk ik niet zomaar aan alleen de poorten, want hoe kom ik erachter welke poorten het desbtreffende game gebruikt??
Welke spellen heb je het dan over? De meeste nieuwe spellen vragen weinig configuratie van je router over het algemeen...

Verwijderd

Ik heb ook ZyXel prestige en die was behoorlijk brak, eerste wat ik gedaan heb is firmware geupgraded, vanaf toen kon ik weer online gamen (er werden domweg te weinig simultane connecties toegestaan voor P2P en gamen).

Verwijderd

Topicstarter
Welke spellen heb je het dan over? De meeste nieuwe spellen vragen weinig configuratie van je router over het algemeen...
heb het voornamelijk over Pro Evolution Soccer (4 en 5)

een vriend van me heeft hetzelfde probleem (ook met een ZyXel modem, wel een ander type), dus ik ben gewoon dan erg benieuwd wat ik moet instellen daarvoor..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
heb je de standaard firewall rules wel aangepast/uitgezet ? Ik draai met tiscali over hetzelfde modem probeemloos ftp.
Pagina: 1