Toon posts:

Lag in BF2 met X800 GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel BF2 met een x800 gt videokaart en heb dan nog steeds lag als ik met de bf2 medium video settings en met een resolutie van 1024 x 768 speel. Vooral als ik met choppers vlieg enzo. Ik heb het tevens in single player.

Mijn hardware specs zijn
- X800 GT
- 2 x 512MB dual channel memory
- Athlon 64 3500+
- AGP aperture size: 256 MB (ook 128 geprobeerd)

Hoe kan dit? Heb ik nog meer intern geheugen nodig?

Help.

Groeten,
Chris

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Drivers? Patches? Je kunt ook proberen het spel opnieuw te installeren als dat allemaal niet werkt.
Meer intern geheugen heb je niet nodig, 1GB is voldoende bij die settings.

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 10-01-2006 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bf2 herinstalleerd, catalyst drivers geupdate, BIOS geflashed, maar nog steeds hetzelfde.

De reden dat ik aan te weinig geheugen denk is dat elke keer als het spel hapert, ik duidelijk hoor dat de harde schijf bezig is met lezen.

Verwijderd

Topicstarter
HDD gedegragmenteerd, maar helpt ook niet. 50 % ruimte vrij op installatie drive, dus daar kan het allemaal ook niet aan liggen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb je memtest al ns gedraait?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Als je hdd begint te ratelen tijdens het spelen betekent dat dat je geheugen vol zit, en je hdd gaat swappen.

oplossing: meer geheugen.
(dit is een standaard probleem bij BF2 overigens, 1 gb ram is eigenlijk niet genoeg)

Verwijderd

Ik zeg nog zo, 1 gb is uit! .. Koop 2x 2GB dual channel :p

• RoD
  • Niet online

RoD

unfor schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:34:
Als je hdd begint te ratelen tijdens het spelen betekent dat dat je geheugen vol zit, en je hdd gaat swappen.

oplossing: meer geheugen.
(dit is een standaard probleem bij BF2 overigens, 1 gb ram is eigenlijk niet genoeg)
Met die instellingen zou het genoeg moeten zijn. Ik draai het probleemloos met 1GB geheugen op die instellingen.
Het zou erop kunnen duiden dat er een reepje geheugen defect is of niet meer goed werkt.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:09
Inderdaad liep bij mij alleen de eerste 5 minuten met een paar schokjes. Probeer anders eens op low settings, wordt je ook niet afgeleid door die mooie omgevingen :)

Ik heb zelf een 1280x1024 resolutie en wou die op medium/high, maar kan die niet volop draaien. Het ram is niet voldoende (1GB) voor die settings. Een paar dingen @ medium en de rest op low geeft me wel een schokvrij spel. Alleen mn FPS zit dan tussen de 70 ~ 100.. :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-07 09:53
fit komt omdat je te weining geheugen hebt.

neem 2 gig total en het is weg ik had dit ook

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zegt dus helemaal niks. Op welke settings draaide je het?

Verwijderd

Topicstarter
Ik word gek. Ik heb nu 1 GB extra aangeschafd (van het zelfde type). Geplaatst en nu heb ik geen video signaal meer. Er komt bij het aanzetten van de PC ook geen BIOS beep meer. Niks. HHDs hoor je even ratelen. CPU fan en videokaart fan draaien. Maar er is niets op het beeldscherm te zien. Al het geheugen een keer eruit gehaald, maar dan nog steeds het zelfde (zonder geheugen moet je toch nog wel iets zien en beeps horen toch?)

Hellup!!!

Verwijderd

en wat doet ie dan met aleen de 2 nieuwe reepjes ?

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-07 00:00
Wat zijn de specs van je oude, en je nieuwe geheugen?? Als je dat ff post zijn we al een stuk verder...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:08:
Ik word gek. Ik heb nu 1 GB extra aangeschafd (van het zelfde type). Geplaatst en nu heb ik geen video signaal meer. Er komt bij het aanzetten van de PC ook geen BIOS beep meer. Niks. HHDs hoor je even ratelen. CPU fan en videokaart fan draaien. Maar er is niets op het beeldscherm te zien. Al het geheugen een keer eruit gehaald, maar dan nog steeds het zelfde (zonder geheugen moet je toch nog wel iets zien en beeps horen toch?)

Hellup!!!
Dit probleem had ik laatst ook, waarbij ik dacht dat het moederbord kapot was. Zwaar klote dus,
maar ik kwam op het (totaal niet) geniale idee om de batterij van mijn moederbord er 5 minuten
uit te halen, en bij het terugplaatsen was alles weer ok. Hiermee is overigens de BIOS wel gereset,
dus je moet de tijd uit 1980 weer even vooruit spoelen.

En anders weet ik het ook niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:03:
[...]

Dit probleem had ik laatst ook, waarbij ik dacht dat het moederbord kapot was. Zwaar klote dus,
maar ik kwam op het (totaal niet) geniale idee om de batterij van mijn moederbord er 5 minuten
uit te halen, en bij het terugplaatsen was alles weer ok. Hiermee is overigens de BIOS wel gereset,
dus je moet de tijd uit 1980 weer even vooruit spoelen.

En anders weet ik het ook niet :)
CMOS resetten heb ik gedaan ja, maar hielp ook niet. Ik heb hem weggebracht en mijn moederboard wordt nu vervangen. Via garantie gelukkig. Hij schijnt echt kaduuk te zijn. Vreemd. :?

Bedankt voor de hulp mannen ...

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:34

Bever!

3

denk dat je statisch geladen was ofzo?
heb eens een x800pro gemold op die manier :x

Verwijderd

Probeer eens je sound settings op het laagste te zetten, als je geen aparte geluidskaart en een brakke onboard geluids kaart hebt kan het best het probleem zijn.

Alle bf based games dit, en heb al meerdere mensen zo geholpen.

Dus sound settings op low en software.

Verwijderd

Ik heb bijna hetzelfde systeem met een X800XL. Ik had ook af en toe last van haperingen. Het lag zoals al boven is vermeld aan tekort aan geheugen. Met een simpele CTRL-Esc en de Task Manager openen tijdens het spelen kan je zien of er meer dan 1GB gebruikt wordt. In mijn geval zat ik vaak aan 1.3GB, dus heb ik nu 4x512 erin zitten. Draait nu redelijk smooth :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 00:18:
Ik heb bijna hetzelfde systeem met een X800XL. Ik had ook af en toe last van haperingen. Het lag zoals al boven is vermeld aan tekort aan geheugen. Met een simpele CTRL-Esc en de Task Manager openen tijdens het spelen kan je zien of er meer dan 1GB gebruikt wordt. In mijn geval zat ik vaak aan 1.3GB, dus heb ik nu 4x512 erin zitten. Draait nu redelijk smooth :)
Alleen als je op high draaid, voor medium is 1024 mb meer dan genoeg. Probeer gewoon eens met je sound te prutsen.
Pagina: 1