Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XBOX Eject opgeblazen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Medetweakers, ik heb gisteren de eject knop van m'n xbox opgeblazen. Een fijne en kijharde statische ontlading toen ik de schijf eruit wilde gooien. Resultaat: als ik de XBOX uitzet gaat 'ie meteen weer aan en gooit het laatje open, eject werkt niet meer, wel in software.

Uitgelachen? Mooi... :o

Ik heb 'm dus net open gehaald en de kabel van de knoppen module losgehaald. Helaas lost dit het probleem niet op. Probleem zit dus in het mobo.

Aangezien ik de eject wel via software kan doen en daar prima mee kan leven (Gebruik de box toch voornamelijk als media center) wil ik kijken of ik de eject kan disablen. Liefst via een rom fiksje als dit kan, maar als het moet soldeer ik wel.

- Ik heb al enige tijd gezocht op rom's waar power on/eject tweaks in staan maar dit levert niet veel resultaten op. (google/xboxscene/got)

- Rest mij nog de eject hardware matig te disablen, maar hoe doe ik dat. Heeft iemand kennis van dit deel van het moederbord en kan ik eenvoudig een component verwijderen, of zitten eject en power op een listige manier aan elkaar geflatst zodat deze methode ook niet gaat werken.

Ga me niet vertellen dat ik een nieuw mobo d'r in moet gaan zetten. Die optie houdt ik voorlopig als laatste redmiddel, en dan neem ik liever een xbox 360. Ohnee, daar draait geen XBMC op. |:( |:( |:(

Verwijderd

als ik jouw was zou ik ff geduld hebben en wachten tot de 360 op linux enzo loopt :P

maar om jouwn vraag een beetje te kunnen beantwoorden is een nieuwe mobo ook goed nou ja bijna nieuw want ik ken er genoeg die problemen hebben met xbox alleen hem dus niet meer kunnen verkopen omdat hij dood is. maar misschien zijn de mobo's nog wel goed dus als je belang hebt moet je hier maar ff terug posten ik hou het wel ff in de gaten

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmmm.... De eject-knop van de XboX hangt vziw aan de PIC die intern zaken als eject en power en reset enzo regelt... en voor zover ik weet is dat niet iets wat je zo 123 vervangt of overbrugt. Je zou kunnen kijken of je kan vinden wat dat chipjes precies op elk pinnetje doet en het op die manier proberen te fixen, maar ik ben bang dat je dat niet gaat lukken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Volgens mij zit dit allemaal in de BIOS verwerkt, want als ik naar mijn modchip kijk, gaat ie op verschillende manieren aan, in tegenstelling tot andere modchips. Misschien is je modchip dus wel gewoon brak?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik nog aan zit te denken is uitzoeken welke pin wordt getriggered met eject en deze aan b.v. ground hangen.

BIOS updates heb ik aardig uitgezocht en het kan niet volgens mij.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
zoek eens naar inbouwschema's en voorbeelden van modchips, volgens mij staat daar vaak wel bij welke onderdeeltje je moet hebben voor de eject. (althans ik kwam bij het solderen volgens mij ook de weerstanden etc tegen die de power leds aanstuurden enzo. ik ben een electronica n00b dus als ik iets stoms zeg dan moet je me maar verbeteren ;))

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gemeten en R3G2 geeft 3.3v. Ook als ik de kabel van de power/eject module losgooi. Ik zou al erg geholpen zijn als iemand kan bevestigen dat dit normaal nul is. Ik haal dan eenvoudig dit component weg en presto.

Any other ideas?

Afbeeldingslocatie: http://www.mrmodchips.co.uk/catalog/images/irmod_Install.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Als tijdelijke oplossing de 3.3v permanent doorgeknipt en aan een overbodige switch achterop gesoldeerd.

Tot ik een definitieve oplossing heb moet dit maar even.
Pagina: 1