Toon posts:

niewe videokaart aanschaffen hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen

ik ben van plan een nieuwe videokaart aanteschaffen want mijn oude staat op het punt van instorten.
mijn systeem dat ik gebruik is: pentium 4 3.06 ghz
1 gig ram intern geheugen
wat voor moederboard ik heb weet ik niet echt maar als het belangrijk is moeten jullie het effe vragen.

mijn oude videokaart was een ati radeon 9700 128 mb geen pro

ik wil graag een kaart die de games van nu redelijk goed kan spelen zo als world of warcraft, doom, half life. maar ik wil ook graag in de toekomst nog games redelijk kunnen spelen.

mijn butget ligt ongeveer op € 100 + -

graag een helpende hand gevraagd

groeten tim

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Tja, een tweedehandsje? Een goede instapkaart voor AGP waar je nu en in de toekomst nog vrij goed mee kunt gamen is de 6800XT/LE, maar de verkrijgbaarheid van die kaart is niet erg goed.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Aangezien je vorige videokaart een 9700 was neem ik aan dat je alleen een AGP poort hebt.
Kijk ff naar de volgende 3 kaarten in de pricewatch, en vergelijk ze zelf even of zoek vergelijkingen op

- Ati Radeon X700
- Ati Radeon 9800 ( wel de 256 bit versie)
- NVidia GeForce 6600

meer krijg je er niet voor, di's genoeg voor de huidige spelle op medium, maar in de toekomst gaat het natuurlijk weer krap zitten, of je moet een X800 ofzo kopen, maar die kosten meteen 200 euro.

'nuff said :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door finsdefis op 10-01-2006 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
en welke versie kan ik dan het beste nemen 128 mb of een 256 mb wat zijn de groote verschillen of voordelen

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kijk eens naar benchmarks, en trek je conclusie ;)

Verder is het imho zonde dat je een nieuwe videokaart koopt van 100 euro. De performancewinst zal niet zo gek groot zijn. Beetje weggegooid geld. Over een half jaar wil je weer een nieuwe waarschijnlijk.
Magoed, dat is mijn mening, zelf weten natuurlijk :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Zoek een 2de hands GeForce 6800LE. Die kun je als je geluk en tweakerbloed hebt zelfs nog een stukje sneller laten draaien.

Ook kaarten als de GeForce 6600, ATi Radeon X600 / X700 zijn kaarten waar je naar kunt kijken.

Maar een Radeon 9700 hoort World of WarCraft volgens mij prima te draaien. Doom3 en Half-Life zouden nog net kunnen. Maar voor de toekomst wordt hij wel krap.

Als ik jou was zou ik nu nog even bij de 9700 blijven tenzij deze echt slecht is om een of andere reden. Als je doorspaart naar bijvoorbeeld 200 euro wordt je keuze een stuk ruimer en kun je een fatsoenlijke kaart kopen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Voortaan een beetje eigen inzet tonen...

- bepaal je eisen (exact!)
- bepaal je budget
- zoek een vergelijkende review van kaarten (bijvoorbeeld THG's VGA charts)
- pak de kaarten in kwestie erbij in de pricewatch

Kies vervolgens tussen de kaarten die aan je budget voldoet de kaart die in jouw apps de beste prestaties levert..

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.