Toon posts:

systeem beetje upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een
-Asus A7v8x-x moederbord (nog socket A)
-Athlon xp 1800+ palomino
-256 mb pc2100 DDR SDRAM

nu zou ik graag deze pc wat willen upgraden..
ik dacht een nieuwe processor en wat extra werkgeheugen

-Processor: Athlon 3200+ Barton... maar die is 400FSB en het moederbord kan max 333... of vergis ik me? ik volg het niet zo goed
dan maar een 3000+ nemen, maar volgens enkele sites is het verschil met de 2700+ nauwelijks te merken en dus een betere oplossing...
Klopt dit alles ?
Op deze site staan alle ondersteunde cpu's
http://support.asus.com/c...guage=en-us&model=A7V8X-X
blijkbaar kan duron,sempron en athlon, wat neem ik dan het beste ?

-Geheugen: ik dacht aan 512 mb pc3200 te kopen en het latje pc 2100 eruit te laten...
of neem ik beter een extra latje 256 pc 2100 en zo ook aan 512 te komen? ik weet niet of het het waard is.. het verschil tussen pc 2100 en pc3200

Enfin ik weet het niet zo goed... is dit nog de moeite om te doen of niet? en hoeveel zou dit ongeveer kosten? want sommige zeggen dat ik beter nieuw mb neem met nieuwere cpu etc
kan iemand me een beetje wegwijs make ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 22:25 ]

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Zoals je zelf al aan geeft ondersteund het bord idd maar tot de AXP 3000+
, probleem zal denk ik eerder worden deze op de kop te tikken. Ik denk dat je daarom beter voor een Sempron kan gaan mits je er geen moeite mee hebt om je bios te flashen indien nodig.
Voordeel van de Sempron is dat hij makkelijker te vinden zal zijn, goedkoper (30 euro) en nog wat kleine verbeteringen. Nadeel is dat de Sempron iets langzamer loopt. (2000Mhz vs 2166 Mhz voor de XP.)
Je zou natuurlijk ook kunnen kijken naar een 2e hands AXP3000+.

Dan je geheugen, als je een 333Mhz FSB gaat gebruiken voor je cpu is pc2100 (266 Mhz) niet meer bruikbaar tenzij je met dividers gaat werken maar dat zou zonde zijn van de bandbreedte.
Je hebt dan iig minimaal pc2700 nodig maar het prijsverschil met pc3200 is nihil of zelfs duurder.
Sowieso is pc3200 vaak veel meer voorradig dan pc2700. Gewoon pc3200 gaan.

Als je zo upgrade kan je er weer aardig tegen iig. Ligt er natuurlijk wel aan wat je er verder mee doet.
Ga je er veelvuldig op gamen dan is het misschien de keuze waard om een ander mobo etc te nemen.
Je bent echter wel veel duurder uit dan. Als je er alleen internet, office apps, enz. op draait zal dit meer dan voldoende zijn. Je zult iig het meeste imho merken van de verdubbeling van het geheugen.

No signature found

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In Complete Systemen & Laptops staat een "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic. Daarin kun je dit soort vragen kwijt :) Vergeet niet eerst de topicstart aldaar te doornemen ;)

Dit topic is gesloten.