[98SE]Compaq 1200-XL 122 opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Ik heb een laptop van een kennis van mij. Zoals je aan mijn titel kan zien gaat het hier om een compaq laptop. Deze is inmiddels verouderd.Deze is zelfs zo ver verouderd dat het cmos batterijtje op was en de tijd de hele tijd terug sprong naar 0:00(vanmiddag nieuwe gehaald en werkt weer). Het is er ook één zonder batterij. Hij draait dan ook gewoon op de stroomadapter.

Om tot het probleem te komen. Hij heeft dus opstartproblemen in de zin van dat je hem aan zet en er verschijnt niks op het scherm. Soms verschijnt er ook wel iets op het scherm. Dan komt alleen Compaq in het scherm en heel soms start hij door naar Windows en doet hij alles zoals hij het hoort te doen.

Ik heb hem ook al helemaal opengehaald. Ik heb de processor eruit en erin gezet. Cmos dus gereset :P . Zit een diskette en cd-rom drive in. Zit voor de rest een AMD-K6-2 475MHz in.

Voor de "spec's" : http://h10025.www1.hp.com...=nl&product=95037&dlc=nl& .

Mijn uiteindelijke vraag : Hoe komt het dat tie soms wel doorstart en soms ook niet ?

Self reflection is the school of wisdom

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Sluit het topic maar. Ik denk dat het komt doordat de laptop te vaak zonder cmos batterij is opgestart. Ik had em een paar dagen aan laten staan en dat misschien daardoor alles goed is warm geworden en "genoeg" stroom door heen is gegaan. Elke keer dat ik em nu op start dan doet tie dat dan ook.

Self reflection is the school of wisdom